Skip to main content

Zojuist mijn nieuwe kpn box aangesloten naar aanleiding van een update van mijn zender pakket. 

 

Deze box is veel en veel trager met zenders wissele 5 sec voor ander beeld is en dan nog 2 sec voor geluid. We gaan echt terug in de tijd. 

 

Ik ben voornemens de oude experia box weer te installeren. En mijn abbonement te downgraden. Dit is echt heel lang en echt bizar. Het is gewoon weg geen vervetering.

 

En gewoon weg vervelend. Je wil toch gewoon weg zenders zappen.

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt eorigineel topic]

De trage starttijd van zenders is bekend @Ramony . Veel topics al over en vooral reacties in recente die over de box DIW7022 gaan. Wil men zeker nog verkorten. Hij is nooit uitontwikkeld. Het heeft zeker nog de aandacht!

Je wil toch gewoon weg zenders zappen

Ik weet het niet. Ik kijk in de gids en ga dan meestal met de cijfertoetsen direct naar de gewenste zender. Zelfs als een zender er na 1 seconde is duurt het mij te lang en te vaak drukken om bij mijn op dat moment gewenste zender te komen. 20 zenders of meer verder...ik moet er niet aan denken. 

P+ en P- slijten hier weinig. 


Hopelijk helpt deze update.

 

Ik hoor het graag, want ik bestel hem pas als de meeste kinderziektes eruit zijn.

En liefst ook HD+ erop zit.😉😊


En liefst ook HD+ erop zit.😉😊

Volgens heb ik het ergens gelezen dat dit in mei zou gebeuren? 🤔


 

Je wil toch gewoon weg zenders zappen

Ik weet het niet. Ik kijk in de gids …

Ik ook. Veel handiger. Zie je ook wat er later op de avond komt. 


Hoi @Ramony . Zoals je kunt lezen wordt er gewerkt aan een update die het zappen veel sneller gaat maken. Ik hoop dat je dat nog een kans geeft. 


 

Je wil toch gewoon weg zenders zappen

Ik weet het niet. Ik kijk in de gids …

Ik ook. Veel handiger. Zie je ook wat er later op de avond komt. 

 

Zie hier, als ik het goed leest wordt dit probleem maandag opgelost.


Ik vind t ook behoorlijk waardeloos t.o.v. de 'oude apparaat'. Niet alleen t zappen, ook de geluidskwaliteit. Verder beneden de maat. De oude bod kon ik ook middels HDMI aansluiten op mijn Marantz 7.1 set en ik had beeld en geluid. 

Bij de TV+box beeld wel via HDMI maar geluid apart via een optische kabel. Echter niet alle zenders hebben dan geluid en degene die wel geluid hebben is erg slecht (geluid valt weg, regelmatig zachter enz.) 

Ik hoop ook op een snelle verbetering anders kan het toch wel eens ride KPN tijdperk zijn voor mij...


@Spycke.667  Op welke geluidsinstelling heb je de tv+ box staan?  Auto of Passthrough? 


Hallo Erwin,

 

Staat op automatisch.


En je hebt ook passthrough al geprobeerd? 


Ook al geprobeerd. Dit geeft op bepaalde zenders nu wel geluid, maar op andere zenders valt het nu tussentijds weg en/of de stemmen vervormen gigantisch. 

m.a.w. nog geen goede oplossing...


Hier is een overzicht van de bekende issues.  

 

Kun jij ook voor mij nagaan welke firmware er nu op de TV+ zit?  En eventueel updaten, als die optie er is?


KPN TV+ firmware 0.16.4 

 

Helaas kan ik niets updaten…

 

Jarno


Nog een dingetje:  Staat jou TV+ nu op unicast of multicast?  (Dat kun je zien door bij info in de instellingen helemaal naar beneden te scrollen) 


Multicast…

 


Je kunt 'm nog op unicast proberen. Dat gaat wel ten koste van beeldkwaliteit.   Ik vrees dat er wat jouw audio issues betreft niets anders op zit dan nieuwe firmware af te wachten. :-(