Skip to main content

Klopt het nat het netwerk van de Nieuwe KPN TV + Box er uit ligt. Hier in Ede werkt hij niet

Goede reclame als het nu al niet werkt. 


Wat werkt er niet? Wat ziet u op scherm? Een foutmelding? Welke?


Hoi @GeorgeNadort, er is geen storing mee. Er lijkt bij jou iets anders te spelen dus. Om met je mee te denken daarover hebben we wel wat meer informatie nodig, kan je de vragen die Nick al stelt daarvoor beantwoorden? Dat geeft ons een beter beeld van wat je precies ervaart.


Blijf het opstartscherm van de KPNBOx inbeelt houden met zou een draaien balkje. Op mijn slaapkamer werkt de "Oudebox” wel. De KPN box geeft aan geen internet verbinding. alle kabels gecontroleerd. Deze zijn oke. En in huis is er internet. 


Dit scherm heb ik in beeld


Dan denk ik dat u toch nog maar eens een andere kabel moet proberen. Rechtstreeks naar de Experiabox/KPN Box. Als dat kastje zegt dat er geen internet is, dan zal daar op 1 of andere manier toch wel wat van waar zijn.


@Nick83 De KPN TV + Box is rechtstreeks op het modem aangesloten.

 


@Jasper Hoe nu verder. KPN TV Box heeft vanaf de test prima gewerkt. Vanaf heden ochtend 6:00 uur dit probleem.


Na de stekker er uit te hebben gehaald die de TV, Modem en KPN TV+Box van spanning voorzien. Heb ik weer TV. Heeft iemand een verklaring.


Fijn dat het daarmee weer werkt @GeorgeNadort. Wat het precies was is gissen, op de een of andere manier had de TV+ ontvanger geen verbinding meer met het internet. Dat de andere, oude, ontvanger het nog wel goed deed gaf ook aan dat de verbinding zelf in orde was.

Mocht het terugkomen kan je een andere netwerkkabel proberen tussen de TV+ box en het modem, om dat uit te sluiten.

Maar hopelijk komt het niet meer terug natuurlijk, en kan je lekker tv (en streamingdiensten) blijven kijken.


Helaas te vroeg gejuicht. Na het uitzetten van de KPN TV Box en twee uur later aanzetten zelfde probleem. Opstarten duurt nu bijna 5 minuten. Nu werkt het weer. Ben benieuwd hoe het gaat als we hem uitzetten en weer opstarten?  


Na het uitzetten van de KPN TV Box nu deze foutmelding

 


Oude KPN Box terug geplaatst. KPN wat moet ik met de KPN TV+ Box doen? 

Kan nu weer TV kijken.


Het ding kon toch ook via wifi werken?

 


KPN TV + Box uitgeprobeerd op de slaapkamer. Zelfde probleem. Vermoed dat de Box defect is. KPN hoe nu verder?


Heeft u hem al eens gereset? 


De foutmelding geeft inderdaad volgende aan: Helaas kunt u de tv-ontvanger nu niet gebruiken. We werken er nu hard aan om dit snel te herstellen. Zodra de server weer beschikbaar is zal de dienst zich automatisch herstellen. Excuses voor het ongemak. Niet heel concreet. Ik zie wel dat er recent een update is geweest, wellicht dat het daar aan ligt dat het niet werkt. Hoe heb je hem in de slaapkamer aangesloten gehad? Dat was dan via wifi? Of ook bekabeld aan de Experia Box? Had je al een andere poort in het modem geprobeerd? En via wifi werkt het ook niet?


Ik gebruik drie snelle wifi punten waarbij ik op zolder en op de slaapkamer de "Oud” Box rechtstreeks aansluit met een netwerk kabel aan het wifi punt. Voor de test heb ik de KPN TV + Box in de slaapkamer op de zelfde manier aangesloten. In de woonkamer heb ik de  "Oud” Box op de zelfde manier (Kabel en poort) aangesloten als met de KPN TV + Box. @Nick83 En hij is ook gereset.


Ik gebruik drie snelle wifi punten ...

Welke bedoelt u precies? De zwarte SuperWiFi’s van KPN? 

Welke Experiabox heeft u? Of heeft u de KPN Box 12? 


@Nick83  De 3 maal de Witte Super Wifi's van KPN. Nu ook op zolder goede TV ontvangst. Experiabox V10.


In het aansluitbeleid op deze pagina:

https://forum.kpn.com/kennisbank-kpn-tv-149/de-kpn-tv-box-aansluiten-via-wifi-582423

Worden alleen de zwarte SuperWiFi’s genoemd. De witte SuperWiFi's lijken daarmee niet ondersteund te worden. Kan @Jasper of @Marcia_ daar iets over zeggen?

@GeorgeNadort kunt u de tv ontvanger eens rechstreeks bekabeld aansluiten op de Experiabox? Of heeft u dat al geprobeerd? 


@Nick83 In de woonkamer is hij bekabeld aangesloten rechtstreeks op de Experiabox.


Dit scherm heb ik in beeld

Als u dit scherm in beeld heeft, kunt u dan nog met de afstandsbediening naar het tandwieltje rechtsboven? 


@Nick83 Nee dat lukt niet. Staat helemaal vast.


Heb je de TV+ box al een keer een factory reset gegeven?