Skip to main content

Gisteren heb ik mijn KPN TV+ kastje ontvangen en met volle moed aangesloten. Vervolgens kreeg ik het groene KPN logo in beeld, het begon dus goed… Maar toen plotseling “No signal”. Ok, dacht ik.. Misschien is er iets verkeerd aangesloten. Nogmaals alles opnieuw aangesloten, toen kreeg ik een muziekje te horen (waarschijnlijk van de configuratie welke de eerste keer gedaan moet worden), maar met zwart beeld. Dit was al iets vooruitgang dacht ik...

Vervolgens heb ik nog van alles geprobeerd (HDMI-kabels gewisseld, inputs veranderd van de TV, instellingen van de TV langs gelopen, switch er tussen uit gehaald en direct op router opgesloten, uiteindelijk het kastje meerdere malen reset), maar niets had baat en het probleem met no signal / zwart beeld bleef voorkomen en zich afwisselen.

Vervolgens heb ik de KPN servicedesk gebeld en dit alles uitgelegd, waarna de conclusie was dat het TV+ kastje die ik ontvangen heb defect is. Daar kwam ook nog eens bij dat er niet direct een nieuwe verstuurd kan worden omdat de huidige order nog niet op “verwerkt” stond. Dit kan tot 5 dagen duren werd er gemeld. Dus de mevrouw met wie ik sprak heeft vervolgens een ticket aangemaakt en ik zal teruggebeld worden met een eventuele oplossing of met de mededeling dat mijn kastje omgeruild/vervangen gaat worden. Ik verwacht zelf dat deze omgeruild/vervangen moet worden omdat ik in principe alles geprobeerd heb.

Al met al een slechte eerste ervaring met TV+ en ik kan momenteel nog steeds geen gebruik maken van TV+ en ik heb geen idee wanneer dit wel kan, dit is afwachten op het antwoord van het technische team. Momenteel gebruik ik het oude kastje maar weer.

Zijn er meer klanten die deze ervaring delen? Zo ja, hoe is dit bij jullie afgehandeld?

Hoi @MikeB92, welkom terug!
Is het inmiddels al gelukt je ontvanger te vervangen?

Anders denken we ook graag nog even mee, werken de menuschermen nog wel?
Ik ben overigens ook wel benieuwd hoe je de ontvanger nu aangesloten hebt zitten, in je eerdere topic noem je diverse netwerkapparaten, kun je alle andere netwerkapparaten ook eens ontkoppelen?