Skip to main content

ik heb nieuwe ontvangers gekregen voor KPN tv+box. Maar wij kunnen er niet goed mee overweg en het bevalt ons helemaal niet,termeer omdat er ook al geen teletekst op zit. Ik heb dus de oude ontvanger weer teruggezet en dat bevalt stukken beter.Maar nu moeten we deze oude ontvangers weer terugsturen. Is het dan niet mogelijk dat ik 1 nieuwe ontvanger terug stuur en een oude kan houden ?

Helaas, maar u moet beide naar KPN retour sturen.

 

Het is een android media box en dat is natuurlijk even wennen.

De Sagacom DIW7022

 

Teletekst zit er op, zie bij app's.

Maar ondertitels werkt op een geheel andere manier, zie ook hier. 

 

Indien gewenst, kunt u de box ook laten opstarten met volledig tv beeld en laatst bekeken zender.

Zie ook hier. 

-------------- 

Starten met Live TV

Na het voorbereidende werk in de vorige firmware update krijg je nu de mogelijkheid om dit ook daadwerkelijk aan te zetten. Hiervoor is in de instellingen een nieuwe hoofdoptie Startscherm toegevoegd.

Als je deze opent kun je kiezen tussen starten met het KPN TV+ hoofdscherm, of met de laatst bekeken/beluisterde tv of radiozender.

------------------  

 

Meer tips vind u hier.

 

Updates, kunt u zich ook op abonneren en volgen. Zie hier. 


Nou,ik heb zelf de KPN gebeld met mijn verzoek of ik de oude ontvangers mocht houden ipv de nieuwe. Dit was geen enkel probleem,ik mocht zelf 2 oude ontvangers houden. Ik moet nu 2 nieuwe ontvangers terug sturen en 1 oude. Probleem opgelost


Nou,ik heb zelf de KPN gebeld met mijn verzoek of ik de oude ontvangers mocht houden ipv de nieuwe. Dit was geen enkel probleem,ik mocht zelf 2 oude ontvangers houden. Ik moet nu 2 nieuwe ontvangers terug sturen en 1 oude. Probleem opgelost

 @Boris1234 Dan is dat volgens mij nieuw beleid. Maar fijn voor jou natuurlijk.

Maar ik ben wel heel benieuwd hoe het dan verder gaat met jouw TV+ abonnement.


@Boris1234

Ik ben ook nog steeds benieuwd wat er niet beviel aan de Sagacom DIW7022 (KPN tv+ box)?

Wij zijn er zeer blij mee en dik tevreden. 

En er komen nog steeds updates om hem nog verder te verbeteren. 

 

P.S.

Op een forum helpen vooral klanten elkaar. 😉😊


Wij vinden hem te ingewikkeld ,storingen en vastlopers. Zodat ik alles weer kan gaan resetten. Volgens de KPN kinderziektes. Er is inderdaad wel teletekst ,maar dan moet ik eerst weer naar verschillende apps om bij teletekst te komen. Dat moet met 1 druk op een toets te doen zijn en ook de  ondertiteling die mijlenver achter loopt ,daar storen wij ons erg aan. Maar van de 3 ontvangers houden we er een nieuwe. Als dan alle kinderziektes er uit zijn kunnen we nog steeds overschakelen  


@Boris1234 

Teletekst is een verouderd systeem, begin jaren ‘80 en wordt ook steeds minder vaak gebruikt.

O.a. BBC hebben zelfs geen teletekst meer.

 

Op zich is de box aardig stabiel en zoals ik al vermelde, je kan hem op meerdere manieren laten opstarten.

Kinderziektes zijn er al aardig uit, alleen een paar belangrijke updates moeten er nog komen.

 

Met een DVS (draadloze verbindingsset via het 230 volt netwerk werkt hij niet goed.

Maar het 230 volt netwerk is daar ook eigenlijk helemaal niet voor bedoelt.

Met een UTP kabel werkt hij het beste (maar dat geld ook voor de “oude” KPN tv ontvangers).

 

Maar hij werkt inderdaad compleet anders dan de “oude” KPN tv ontvangers.

Tijd staat niet stil.😉😊


Nou,ik heb zelf de KPN gebeld met mijn verzoek of ik de oude ontvangers mocht houden ipv de nieuwe. Dit was geen enkel probleem,ik mocht zelf 2 oude ontvangers houden. Ik moet nu 2 nieuwe ontvangers terug sturen en 1 oude. Probleem opgelost

Hallo @Boris1234 als je dat zwart-op-wit hebt, prima toch.

Geloof de helpdesk nooit op hun blauwe ogen.


Ik begrijp dat de tijd niet stilstaat maar wat is het nut om met nieuwe ontvangers te gaan strooien, als ze nog vol zitten met kinderziektes. En wat teletekst betreft, dat is het eerste waar je smorgens naar kijkt met een klik op de knop. Ik denk dat ik daar niet de enigste in ben,en vooral onder de oudere. Die zijn al het moderne niet meer gewend en willen het liefste op een rustige manier tv kunnen kijken,en zich niet lopen te ergeren waar welke app zit en hoe het allemaal moet en waar alles zit


Hallo @Boris1234 ik heb de app teletekst als favoriet opgeslagen, die staat dus als 1e boven in.

Dan kun je met 2 drukken op de juiste knop van de AB TXT zien.

Eerst klik je bij de AB op APPS, dan klik je met de AB op de app TXT en dan zie je TXT vanaf pagina 101.

PS. ik val ook onder de ouderen en kan er prima mee overweg.😉

 


Is het dan niet mogelijk dat ik 1 nieuwe ontvanger terug stuur en een oude kan houden ?

Wat jij voorstelt is precies waar ik al tijden voor pleit, een mixed model waarbij de abonnee de keuze heeft om naast één TV+ Box te kiezen voor een TV ontvanger naar keuze.

Helaas lijkt KPN daar niet aan te willen maar persoonlijk denk ik dat jij absoluut niet de enige bent die de TV+ Box als minder prettig ervaart en dat zo'n mixed model de transitie van oud naar nieuw zelfs zou kunnen versnellen.


Ik begrijp dat de tijd niet stilstaat maar wat is het nut om met nieuwe ontvangers te gaan strooien, als ze nog vol zitten met kinderziektes. En wat teletekst betreft, dat is het eerste waar je ‘s morgens naar kijkt met een klik op de knop. Ik denk dat ik daar niet de enigste in ben, en vooral onder de oudere. Die zijn al het moderne niet meer gewend en willen het liefste op een rustige manier tv kunnen kijken, en zich niet lopen te ergeren waar welke app zit en hoe het allemaal moet en waar alles zit

 

Wat versta jij onder ouderen?

Ik ben al enkele jaren met pensioen en gebruik voor het nieuws de AD app en NU app op de mobiele telefoon of de tablet.

De krant (AD) hebben wij ook niet meer op papier, maar alleen nog digitaal (werkt perfect).

 

En zoals @JanD aangeeft, je kan hem op de Sagacom DIW7022 in de favorieten zetten.😉😊


dat is het eerste waar je smorgens naar kijkt met een klik op de knop.

Dat doe ik dus al een aantal jaren met de NOS TT app op m'n mobiel. Hoeft de tv ook niet op te starten. Ik gebruik NOS teletekst via de televisie vrijwel niet meer. Maar teletekst dagelijks meermaals. Makkelijk, op m'n telefoon.

Als ik voetbal op ESPN 1,2,3,4 kijk spiek ik vaak ook even naar de andere tussenstanden via de NPO TT app op de mobiel. Hoeft de tv niet van de zender. Want of dat nou een app is of via NPO 1,2,3, Als je dat niet aan hebt moet ie er toch vanaf. En dat is irritant.

Maar ik kan me voorstellen dat er nog voor het klassieke gebruik behoefte is.


Hoi @Boris1234, als je nu een TV+ abonnement hebt is het de bedoeling dat je de bijbehorende TV+ ontvangers gebruikt. De oude ontvangers moeten dan worden teruggestuurd, niet de nieuwe TV+ ontvangers. 

Ik snap dat de nieuwe ontvangers anders zijn dan je gewend bent. In onze Kennisbank hebben we meerdere artikelen die meer uitleg en tips geven over het gebruik: Kennisbank TV+.


als je nu een TV+ abonnement hebt

TV+ is toch maandelijks opzegbaar? (In tegenstelling tot het vereiste “KPN Internet 2023” abonnement waar je voor een jaar aan vastzit als je over wilt naar TV+, zelfs als je bij XS4ALL vandaan komt?)


als je nu een TV+ abonnement hebt

TV+ is toch maandelijks opzegbaar? (In tegenstelling tot het vereiste “KPN Internet 2023” abonnement waar je voor een jaar aan vastzit als je over wilt naar TV+, zelfs als je bij XS4ALL vandaan komt?)

Inderdaad, na minimaal 1 maand gebruik kun je TV opzeggen met 1 maand opzegtermijn.


als je nu een TV+ abonnement hebt

TV+ is toch maandelijks opzegbaar? (In tegenstelling tot het vereiste “KPN Internet 2023” abonnement waar je voor een jaar aan vastzit als je over wilt naar TV+, zelfs als je bij XS4ALL vandaan komt?)

Inderdaad, na minimaal 1 maand gebruik kun je TV opzeggen met 1 maand opzegtermijn.

Waarom "na minimaal 1 maand" en niet direct?


TV+ is toch maandelijks opzegbaar? (In tegenstelling tot het vereiste “KPN Internet 2023” abonnement waar je voor een jaar aan vastzit als je over wilt naar TV+, zelfs als je bij XS4ALL vandaan komt?)

Maar dan kan je zowel de oude als de nieuwe tv-ontvanger niet gebruiken, dus dat is niet wat Boris vroeg.


als je nu een TV+ abonnement hebt

TV+ is toch maandelijks opzegbaar? (In tegenstelling tot het vereiste “KPN Internet 2023” abonnement waar je voor een jaar aan vastzit als je over wilt naar TV+, zelfs als je bij XS4ALL vandaan komt?)

Inderdaad, na minimaal 1 maand gebruik kun je TV opzeggen met 1 maand opzegtermijn.

Waarom "na minimaal 1 maand" en niet direct?

Dat moet je aan KPN vragen, ik maak geen beleid bij KPN, ik geef alleen maar weer wat de medewerker in mijn lokale KPN-winkel vertelde. Minimaal 1 maand gebruiken en daarna mag je pas opzeggen.

 


als je nu een TV+ abonnement hebt

TV+ is toch maandelijks opzegbaar? (In tegenstelling tot het vereiste “KPN Internet 2023” abonnement waar je voor een jaar aan vastzit als je over wilt naar TV+, zelfs als je bij XS4ALL vandaan komt?)

 

Volgens mij ga je bij KPN tv+ een nieuw jaarabonnement aan.

TV+ is er pas sinds eind januari.

Als ik het goed heb, kan je pas na 1 jaar alles of onderdelen opzeggen.


Hallo @joop2011 , tv+ als tv pakket kun je na minimaal 1 maand gebruik opzeggen, internet en telefonie niet, dat blijft staan tot einde contractdatum.