Skip to main content

Goedenavond,

Vandaag mijn oude tv ontvanger omgeruild voor een nieuwe. Installatie ging perfect, maar nu ik zit te kijken bevriest het beeld om de 10 a 15 minuten en is de ontvanger ook niet te bedienen. Als ik hem zelf niet opnieuw opstart, gaat de ontvanger dat na 5 minuten zelf maar doen. Wie weet er raad ?

En ja, op dezelfde wijze aangesloten als de oude, niets aan veranderd.

Alvast bedankt !

Beste @Maikel P.

Welke merk en type tv ontvanger had je eerst, en welke merk en type tv ontvanger heb je nu? Hoe is deze aangesloten met de modem, is dit bekabeld of met een draadloze verbindingsset? En welke type modem heb je?


Rechstreeks met een kabel, nieuwe ontvanger arris vip2952 (oude zou ik niet weten, maar liep nooit vast) en experia box V8. Kun je daar iets mee ?


de oude was deze neem ik aan:

Motorola Vip1853

Kan je eens een reset proberen?De V8 is nog prima,Dat is het probleem niet.

Hoe je een reset doet zie je hieronder:point_down:


Zo doe je een reset:

Reset je tv-ontvanger

Een reset van de tv-ontvanger doe je door de software opnieuw te installeren:

 

 

Stap 1

Druk op pMenu]

Stap 2

Ga naar Instellingen

televisie-instellingen-hoofdmenu-stap-2

Stap 3

Ga naar Systeem

televisie-systeem-instellingen-stap-3
 

Stap 4

Ga naar Software opnieuw installeren en kies 'installeer'

Stap 5

Kies "ja" zodra onderstaand pop up scherm verschijnt

Stap 6

Je ziet onderstaand scherm. Je hoeft niets te doen

televisie-systeem-instellingen-stap-3

de oude was deze neem ik aan:

Motorola Vip1853

Kan je eens een reset proberen.De V8 is nog prima,Dat is het probleem niet.

Dat gevoel heb ik ook wel @martijn197108. 😂 Die doen alleen nog maar dienst bij een recyclingsbedrijf! 😜


Dat gevoel heb ik ook wel @martijn197108. 😂

Het had ook een Vip1963 of 1903 kunnen zijn.Maar dat maakt verder niet heel erg veel uit:wink:

Of wacht ff bedoel je de V8?Nou,die worden nog door best veel mensen gebruikt hoor,


de oude was deze neem ik aan:

Motorola Vip1853

Kan je eens een reset proberen.De V8 is nog prima,Dat is het probleem niet.

Dat gevoel heb ik ook wel @martijn197108. 😂 Die doen alleen nog maar dienst bij een recyclingsbedrijf! 😜

 

Dat was idd de oude. Heb nu zowel de Experia V8 als de Arris een harde reset gegeven, dat werkt inmiddels 30 minuten. (Ff afkloppen) Hopen dat dat zo blijft.

 

Morgen de wifi experia kastjes maar opnieuw aansluiten. (Die zitten ook via kabels aangesloten)

Thanks voor alle antwoorden !


Te vroeg gejuicht....😪😪😪 weer vast.

Start nu automatisch opnieuw op, maar blijft elke keer op 70% hangen. Om gek van te worden.


Te vroeg gejuicht....😪😪😪 weer vast.

Start nu automatisch opnieuw op, maar blijft elke keer op 70% hangen. Om gek van te worden.

@Maikel P. je hebt de V8 modem toch? Misschien is het een idee 💡 om deze om te wisselen voor een nieuwere versie. 🤔 Ik zal een KPN moderator inlichten, zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Dan kunnen sneller actie ondernemen. 


Dat is echt het probleem niet @Dennis Schreve !Die ontvanger is gewoon kapot en moet opnieuw geswapt worden.Anders had de vorige het natuurlijk ook niet goed gedaan.En overigens krijg je dan de Box 12 en die wil je echt niet!


@Dennis Schreve en @martijn197108 profiel is inmiddels ingevuld, maar is het nu wel of niet verstandig om de experia box om te laten wisselen ? 

Bedankt voor al jullie antwoorden, waardeer het erg.


maar is het nu wel of niet verstandig om de experia box om te laten wisselen ? 

Bedankt voor al jullie antwoorden, waardeer het erg.

@Maikel P. wacht gewoon tot hier een moderator reageert, die kan jou dan verder helpen. Die kunnen dan zeggen of een omruil nodig is. 


@Dennis Schreve en @martijn197108 profiel is inmiddels ingevuld, maar is het nu wel of niet verstandig om de experia box om te laten wisselen ? 

Bedankt voor al jullie antwoorden, waardeer het erg.

Hoe ik er over denk:U zegt dat de vorige ontvanger niks geks deed,Dus ga ik er vanuit dat het aan de ontvanger ligt.En het opnieuw opstarten van de ontvanger staat in principe ook los van het modem.

Verder is het zo dat ik van @LaurensZalm (KPN monteur) heb gehoord dat de modems V10 en nieuwer niet goed met een STAP58 netwerk om kunnen gaan,Als u dat dus heeft komt u goed in de problemen(wat ik dus heb meegemaakt).Een als je hem swap krijg je sowieso een V10 of nieuwer.

Kortom,Een modem omwisselen zorgt alleen maar voor gedoe.

De ontvanger moet gewoon opnieuw geswap worden.


@Dennis Schreve en @martijn197108 profiel is inmiddels ingevuld, maar is het nu wel of niet verstandig om de experia box om te laten wisselen ? 

Bedankt voor al jullie antwoorden, waardeer het erg.

Hoi @Maikel P., hier is de moderator. Ervaar je op dit moment nog steeds problemen met de ontvanger? We hebben net eind vorige week een nieuwe update voor de tv ontvangers gedaan. Die zal de ontvanger die jij dan de 18e hebt gekregen ook zijn gaan installeren zodra hem thuis aansloot. Kan zijn dat dit niet helemaal goed is gegaan. Martijn gaf een instructie voor een reset van de tv ontvanger. Ik zou je willen vragen dit nog eens te doen, maar dan bij Stap 4 niet Software opnieuw installeren kiezen maar Frisse Start. Dit zet de ontvanger even helemaal terug naar fabrieksinstellingen. Laat je weten of het daarmee wel opgelost is? Want anders gaan we dit natuurlijk anders oplossen :)


@Dennis Schreve en @martijn197108 profiel is inmiddels ingevuld, maar is het nu wel of niet verstandig om de experia box om te laten wisselen ? 

Bedankt voor al jullie antwoorden, waardeer het erg.

Hoi @Maikel P., hier is de moderator. Ervaar je op dit moment nog steeds problemen met de ontvanger? We hebben net eind vorige week een nieuwe update voor de tv ontvangers gedaan. Die zal de ontvanger die jij dan de 18e hebt gekregen ook zijn gaan installeren zodra hem thuis aansloot. Kan zijn dat dit niet helemaal goed is gegaan. Martijn gaf een instructie voor een reset van de tv ontvanger. Ik zou je willen vragen dit nog eens te doen, maar dan bij Stap 4 niet Software opnieuw installeren kiezen maar Frisse Start. Dit zet de ontvanger even helemaal terug naar fabrieksinstellingen. Laat je weten of het daarmee wel opgelost is? Want anders gaan we dit natuurlijk anders oplossen :)

 

@Erik_  ,

Dat had ik zaterdag al gedaan. Uiteindelijk heb ik zowel de Arris als de Experia box helemaal gereset en muv 1 keer vastlopen, gaat het tot nu toe goed. Wel alle apparaten in huis weer opnieuw aan moeten melden, maar dan hebben die ook gelijk weer een nieuw wachtwoord. 👍

Mocht ik weer problemen krijgen, dan neem ik wel weer contact op. Bedankt voor je antwoord !

 

Groeten,

Maikel


Goed om te horen dat het uiteindelijk wel weer in orde is gekomen! Ga ik ervan uit dat het ook goed blijft, en anders weet je ons hier te vinden :)


@Erik_  ,

Daar ben ik weer. Het is dus ruim een week goed gegaan, maar de laatste 2 dagen is het (om het plat te zeggen) gewoon ruk. Elke keer start de arris opnieuw op en bij het bekijken van of netflix of opgenomen series, loop het hele zooitje vast.

Ik begin me hier ernstig aan te irriteren en hoor graag een oplossing !

Groeten,

Maikel


Ai, dat is jammer om te horen, @Maikel P.. Lijkt me goed dat we hier nu een definitieve oplossing voor gaan regelen. Ik heb dan ook een melding aangemaakt voor een achterliggende afdeling. Die gaan even kijken of dit op afstand te verhelpen is, of dat het toch (zoals ik wel verwacht) een nieuwe tv ontvanger wordt. Je krijgt een bevestiging van deze melding per sms. En er wordt dan binnen een werkdag of twee telefonisch contact met je opgenomen.


Ai, dat is jammer om te horen, @Maikel P.. Lijkt me goed dat we hier nu een definitieve oplossing voor gaan regelen. Ik heb dan ook een melding aangemaakt voor een achterliggende afdeling. Die gaan even kijken of dit op afstand te verhelpen is, of dat het toch (zoals ik wel verwacht) een nieuwe tv ontvanger wordt. Je krijgt een bevestiging van deze melding per sms. En er wordt dan binnen een werkdag of twee telefonisch contact met je opgenomen.

 

Ze hebben inmiddels gebeld en ik kan aanstaande maandag alles omruilen ! Ontzettend bedankt voor de snelle reactie en service ! 👍


Top, en dat is sneller dan ik verwacht had zo op deze laatste dag van het jaar :)