Skip to main content

Ik had ook een Motorola en 3 Arris ontvangers. De Motorola  is omgeruild  Nu heb ik totaal 4 Arris ontvangers. 

Na diverse pogingen om eerst de oude software te verwijderen en dan de nieuwe er in te laden lukt niet bij alle 4 de ontvangers. Ik krijg geen foutmelding maar gewoon weer de oude software ingeladen met het oude menu en gids. 

Graag had ik hier een oplossing voor  

Het spanningsloos maken van experiabox en ontvangers is ook al diverse keren gedaan. 

 

Groeten van Leo Timmermans 

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Hoi Leo,

Dat was ook bij mij het geval maar na een kleine week werd de nieuwe software automatisch geïnstalleerd.
 

Gr. Ben


Dat hat ik ook verwacht Ben, maar tot op heden geen resultaat. Ik ben er ruim 3 weken mee bezig. Een vriend van mij heeft exact hetzelfde. 
 

gr. Leo


Dat hat ik ook verwacht Ben, maar tot op heden geen resultaat. Een vriend van mij heeft exact hetzelfde. 
 

gr. Leo

Dan staat uw aansluiting geregistreerd als aansluiting waar nog Motorola's aanwezig zijn. Dan krijgt je niet de nieuwste updates. Een KPN medewerker kan dit volgens mij wel aanpassen...


Ik heb vandaag weer contact gehad met de Kpn helpdesk, maar na een gesprek van  +/-15min was de conclusie dat ik er mee moest leren leven dat ik geen nieuwe software kon installeren. 
De configuratie staat goed bij Kpn in het systeem 4 Arris modems en geen Motorola meer.

Weet iemand hier toch een oplossing voor, want onder het gesprek kreeg ik toch wel in de gaten dat die meneer van de helpdesk niet goed wist wat hij moest doen…!!

Vreemd…!!!  

Groeten van Leo


Hoi @Leo Timmermans, ik zie dat de motorola ontvanger inderdaad niet meer aangemeld staan. Het kan na het verwijderen nog even duren voordat de overige ontvangers de nieuwste update ophalen.
Welke software versie heb je nu op je ontvangers staan? 


Ik heb software versie. 7.7.89_103

met Ui. 3.112.01

Deze situatie is nu 4 weken zo. 
regelmatig geforceerd de software verwijderd en opnieuw ingeladen. Maar steeds komt de oude versie weer binnen. 


De enige verklaring die ik heb is dat bij de laatste update push er nog een van de 1853's in het systeem stond.
Dat is nu dus niet meer zo, volgende week staat er weer zo'n push gepland waarmee ook jouw ontvanger dan de update moet krijgen! 
Ik moet je vragen dus nog even geduld te hebben. Ik kan dit helaas niet bespoedigen.


Ok Thomas, ik ben benieuwd..

 


Hallo Kpn, hier ben ik weer. Ik heb nu 3 weken gewacht en er is nog niks veranderd. 
Ik heb de software eerst verwijderd en weer opnieuw geladen. Maar nog steeds de oude software. Zie foto’s. 
graag een oplossing Kpn

 

groet Leo Timmermans

 


Ik vraag het even na bij mijn collega's @Leo Timmermans.

*admin edit: niet relevante vraag verwijderd


@Leo Timmermans ik heb reactie van mijn collega's. De push waar ik het 2 maart over had is helaas uitgesteld Je ontvangers hebben de update dus nog niet aangeboden gekregen, ik heb nog geen concrete datum maar ze zullen hem automatisch gepushd krijgen als de update beschikbaar is. Ik moet je wederom dus vragen nog geduld te hebben. Je hoeft hier verder niets voor te doen, de ontvangers halen hem vanzelf binnen.


Goedemorgen @Leo Timmermans, ik kreeg vanochtend nog een mail van mijn collega's dat je ontvangers de update aangeboden krijgen! Heb je hem al ontvangen? Als ze hem nog niet hebben kan het nu wel helpen de software nog eens te verwijderen van de ontvanger!


Goedenmiddag, hier het zelfde 2 vip 5202 ontvangers en nog de oude software, nu zijn er ook nog werkzaamheden geweest 1-4-2021 in de nacht om het internet te verbeteren, sindsdien haperd beeld, dit werd volgens de helpdesk opgelost met de nieuwe software maar die wil niet laden, ook hier zou een Motorola zijn maar die is er niet, staat wel in het systeem. Nu zou ik door een andere afdeling gebeld worden en dat is tot op heden ook nog niet gebeurd. helpdesk blijft zeggen word aan gewerkt. maar na een week ben ik het inmiddels wel zat.


Hoi @vincent71, de software kan ik helaas niet pushen maar ik heb de motorola in ieder geval verwijderd. Je moet nu met de eerstvolgende golf updates meegenomen worden!


hoi @Thomas bedankt,  we wachten af.