Skip to main content

Hallo, ik ben overgestapt van Ziggo naar KPN en mijn Salora soundbar kan ik niet instellen. Blijkbaar niet mogelijk met kpn tv. Maar hoe weet ik welke soundbar ik het beste kan aanschaffen dan? Waar vind ik een lijst en/of handleiding?

 

Waarom werkt het niet met kpn??? Komt er geen geluid uit?

De kpn ontvanger heeft zelfs nog een audio aansluiting (optisch) die Ziggo in al haar wijsheid helemaal heeft weggelaten. 


U bedoeld het koppelen via de mediabox om zo de box te bedienen?


U bedoeld het koppelen via de mediabox om zo de box te bedienen?

ja

het is via de optische aansluiting aangesloten maar gebeurd niks

 


---Foutje---

Ik was in de veronderstelling dat de soundbar geen optische aansluiting had.

 

Heb je in de audio instellingen (op je ontvanger) wel PCM ingesteld?


U bedoeld het koppelen via de mediabox om zo de box te bedienen?

ja

het is via de optische aansluiting aangesloten maar gebeurd niks

 

Je krijgt nu geen geluid bedoel je?

Standaard staat de optische uitgang uit, je moet in de instellingen dan de S/PDIF output aanzetten, zie dit artikel bij de Geavanceerde instellingen:

 

Als je Soundbar alleen Stereo ondersteunt dan moet je misschien ook nog bij Indeling selecteren Stereo PCM kiezen.


U bedoeld het koppelen via de mediabox om zo de box te bedienen?

ja

het is via de optische aansluiting aangesloten maar gebeurd niks

 

Mogelijk staat die aansluiting nog uitgeschakeld en/of op Dolby terwijl jouw soundbar mogelijk alleen PCM Stereo begrijpt.

Instellen: tandwiel en druk op OK. Selecteer Apparaat → Apparaat voorkeuren → Weergave en geluid → Geavanceerde geluidsinstellingen.

Hier kun je Optische uitgang aan zetten EN

Onder '’indelingen selecteren'’ kiezen voor PCM Stereo (indien je soundbar nog geen geluid geeft. Nota bene: tijdens weergave van het instellingenmenu is er sowieso geen geluid!)

Dan moet het mijns inziens wel werken.