Skip to main content

Ik heb vandaag mij tv-ontvanger vervangen voor een kpn+ model , maar krijg de bediening van de TV niet goed , bij alle 3 de codes 205,589,728 werkt het volume en de aan/uit knop niet, is er nog een andere code?

bij de oude AB werkte het wel,

mijn TV is een ACER at2617MF


Die functie is niet nodig om je kpn  afstandbediening te gebruiken voor je Tv ,ik snap ook niet waarom er een code ingevoerd moet worden, de bediening gaat altijd via hdmi-,met de juiste instellingen zou kpn afstandsbediening zonder codes moeten werken op een tv.
Kpn afstandsbediening bediend Tv+ ontvanger de rest ( beeld,geluid en bediening) worden via hdmi verstuurd van Tv+ ontvanger naar Tv.
Een kpn afstandsbediening kan nooit een smart-tv volledig bedienen, Als je apps of bepaalde instellingen op eigen Tv gebruikt dan heb je nog altijd Tv afstandsbediening nodig andersom is het mogelijk om een Tv afstandsbediening kpn tv+ ontvanger volledig te laten bedienen .
Op deze manier is het mogelijk om een infrarood afstandsbediening van Tv te gebuiken om Tv+ te bedienen omdat het signaal gaat door de hdmi heen waar die codes voor zijn is nergens voor nodig.
Er zijn ook codes om een geluidsinstallatie te bedienen als je je geluidsinstallatie op  tv aansluit zijn die codes ook  nutteloos.
Tv+ (DiW7022) > Instellingen >Apparaat >Apparaatvoorkeuren >Weergave en geluid > Hdmi-cec > CEC Switch aanzetten
Ergens in Acer Instellingen bij OSD Menu's wissen fi koppeling ( hdmi-cec)aanzetten

 

admin: zie ook