Skip to main content

Hoii, 

Ik heb net een nieuwe tv box ontvangen (Model DIW7022), echter loopt hij keer op keer vast na 3 seconden bij live tv kijken. Ik heb de hulpvragen op de site allemaal doorlopen en de box meerdere malen herstart. Daarna lijkt het voorbij, maar zodra ik ga Netflixen of op de homeknop heb gedrukt en daarna weer live wil kijken loopt hij wederom vast. Dit is alleen bij live tv. Terugkijken en Netflix gaat zonder problemen. Ook heb ik de Experia box gerestart. Ook alle stekkers eruit en erin + lang gewacht. Niets helpt. Internet werkt prima.

Dit keer heb ik niet de gele ethernetkabel erin zitten. Zou dit nog verschil kunnen maken? En kan ik dan de oude gebruiken ipv de nieuwe (ivm lengte van de kabel).

 

Ik heb de brief ontvangen met het verzoek de oude box terug te sturen, maar ik twijfel nu eerlijk gezegd of ik die niet gewoon wil houden, want die werkte prima.

Help? :)

Hoe is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) verbonden met de Experiabox of Box12? (of te wel wat zit daar precies allemaal tussen).

 

Ik heb ook niet de originele UTP kabel ertussen, hoeft ook niet.

Zou ook veel te kort zijn bij mij.

Ik heb wel goede UTP kabels, woonkamer CAT5E en slaapkamer CAT6. 


Ik weet niet of ik je vraag helemaal begrijp…. 

Als het gaat om ruis tussen de “lijn”: Ze staan ongeveer 3-4 meter van elkaar vandaan. Experia staat ongeveer 30 cm van de radiator, maar er staan geen obstakels tussen de 2 kastjes… 

 

En als je bedoelt hoe het is aangesloten,… niet aan kabels, hij werkt op Wifi (dacht ik), tenzij ik hier toch een stap heb overgeslagen…

 

Ik ben echt een digibeet, dus hoop dat dit is waar je naar vroeg 😅


@PPK1

Welke vraag bedoel je?

 

UTP kabels is altijd het beste.

 

IGMP snooping is heel erg belangrijk als er een switch of zo tussen zit, dan moet hij dat hebben.

 

WIFI, ligt aan welke Experiabox of Box12 je hebt.


Hoi Joop,

Het ging me om deze vraag: “Hoe is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) verbonden met de Experiabox of Box12? (of te wel wat zit daar precies allemaal tussen).” Daar gaf ik antwoord op.

 

Ik heb je termen als UTP en IGMP ook moeten opzoeken… Ik begrijp er weinig van, maar ik denk dat ik ze  nu eerst die met die ethernetkabel ga verbinden, dan kan ik dat ook uitsluiten, of niet :) 

Bedankt iig, ik kom erop terug. Mocht iemand anders nog tips hebben, hoor ik het graag :D


3 - 4 meter.

Je kan beter met UTP kabels (CAT5E) werken (gebruiken).

 

Welke Experiabox of Box12 heb je? 


3 - 4 meter.

Je kan beter met UTP kabels (CAT5E) werken (gebruiken).

 

Welke Experiabox of Box12 heb je? 



Ik heb de UTP kabel er nu in gedaan en hij is nog niet gestopt met live tv. Het zal toch……………….

 

Ik heb de Experia V10!

 

Nou.. hij werkt dus. Mocht hij er weer mee stoppen dan kom ik terug. Bedankt voor je hulp! 🙏🏽


@PPK1 

WIFI werkt ook niet goed via de Experiabox V10.

UTP kabel werkt altijd goed.

 

Zie ook dit schema van KPN:

groente lijn is een UTP kabel.