Skip to main content

We hebben een probleem en weten geen oplossing.

Tot een half jaar geleden viel onze telefoon (Gigaset) geregeld spontaan uit. Ook terwijl we aan het bellen waren. Na een half uur de stekker uit het stopcontact halen en experiabos uitzetten , kwam hij weer tot leven. Nu hebben we de tv opgehangen aan de muur en…. de telefoon werkt perfect. Helaas nu krijgt de tv geregeld een donkere vlek aan de linker kant. Hij werkt alleen weer goed na  een hele tijd alle stekkers eruit te halen.

Als de tv stuk zou zijn zou hij toch niet weer normaal gaan werken; wat kan hiervan de oorzaak zijn.

Zou het aan de experianox kunnen liggen?

Hopelijk weet iemand het.

bvd.

 

We hebben een probleem en weten geen oplossing.

Tot een half jaar geleden viel onze telefoon (Gigaset) geregeld spontaan uit. Ook terwijl we aan het bellen waren. Na een half uur de stekker uit het stopcontact halen en experiabos uitzetten , kwam hij weer tot leven. Nu hebben we de tv opgehangen aan de muur en…. de telefoon werkt perfect. Helaas nu krijgt de tv geregeld een donkere vlek aan de linker kant. Hij werkt alleen weer goed na  een hele tijd alle stekkers eruit te halen.

Als de tv stuk zou zijn zou hij toch niet weer normaal gaan werken; wat kan hiervan de oorzaak zijn.

Zou het aan de experiabox kunnen liggen?

Hopelijk weet iemand het.

bvd.

 

 

Welke tv is het en hoe oud is hij?

Ik ben bang dit dit probleem in je tv zit. 

 

Je telefoon en de Experiabox hebben hier geen invloed op. 

 

Het is mogelijk dat de LCD's op het LCD scherm (LED tv is ook een LCD tv (LED is de achtergrond verlichting)) niet overal goed werken. 

Kan o.a. door schoonmaken komen.  Vooral vocht houd hij niet van. 

 

Of zit er een magneet in de buurt van het scherm?

Bijvoorbeeld een luidspreker? (niet alle luidsprekers mogen in de buurt van het scherm komen). 

Ook trafo's, voedingsadapters, etc. kunnen het probleem veroorzaken.


Dank je voor de reactie. De tv is 2 jaar oud .  Zou misschien het misschien de telefoon kunnen zijn.? Die staat er niet ver vanaf


Het zou het kunnen. Soms verwacht je iets niet en kan het toch. Ik sluit nooit iets uit. Je kunt de telefoon verplaatsen. Soms treden problemen op als de tv (scherm) een tijdje aanstaat. Het is lastig te zeggen maar de experiabox is het probleem niet. Ook het tv kastje lijkt mij niet het probleem. Dit zou je kunnen testen door die aan een andere tv te hangen.


Het probleem doet zich voor meteen  bij het inschakelen.  Als ik de laptop via de HDMI kabel aansluit blijft het probleem bestaan.  Soms verdwijnt de donkere vlek langzaam en is opeens alles weer normaal (zonder de stekkers eruit te halen.)

Ik vind dit erg raar.

 

 


Met oude CRT schermen konden (electro)magnetische invloeden voor rare ‘vlekken’ zorgen maar met de huidige platteschermtechnologie is dat eigenlijk niet meer. Ik heb zelf een accesspoint en DECT telefoon op  zo'n 30 cm van de TV staan en ondervindt daar geen problemen mee.

Ik ben bang dat de backlight van je TV een probleem heeft maar het kan geen kwaad de telefoon even aan de kant te doen. Je weet maar nooit, maar ik denk niet dat die het probleem is.


Dank je wel voor de reacties  Ik ga mijn telefoon verplaatsen en hoop dat het helpt.

 


Het DECT basisstation niet binnen 1½ meter van de tv plaatsen. Staat zeker nu ook aan de kant van de donkere vlek, links van de tv dus. (?)


Dank je PeterG!  Het DECT station stond inderdaad binnen 1.5 m. en de vlek was ook aan die zijde te zien.

Heb hem nu verplaatst en ik hoop dat dit de oplossing is.

:grinning:


Toch raar, mijn tv is weliswaar wat ouder, maar een Gigaset (voorheen Philips) DECT basis en zowel de Experia box als mijn router staan er al jaren gewoon ernaast en eronder zonder enig probleem.


@jojootje , er is vaak geen pijl op te trekken inderdaad. Maar vaak stoort zendende apparatuur op tv's, maar het hoeft inderdaad niet. Met de beeldbuis was het schering en inslag.

@tebe  Mocht de tv nog kuren vertonen… wat bevind zich aan de andere kant van de wand waar de tv nu aan hangt. (?)


PeterG  De tv hangt tegen een buitenmuur.


Hoi @tebe. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je een donkere vlek op jouw tv te zien krijgt. Ik zie dat je hierboven al goed verder geholpen bent. Is de vlek inmiddels verdwenen?


Nee helaas. Het werd alleen maar erger. De telefoon verzetten hielp ook al niet. Gelukkig was er nog garantie op. We hebben hem teruggebracht. Het is me nog steeds een raadsel . 

Hartelijk dank voor de hulp.