Skip to main content

Ik maak gebruik van de digitale tv-ontvanger van de KPN. Mijn oude tv werd verbonden via een scartkabel met het de KPN tv ontvanger. En dat werkte goed.

Ik heb de nieuwe tv (LG merk) nu op dezelfde manier verbonden, maar dan met de hdmi-kabel en hdmi- poort. Ik zou zo denken; wat kan er misgaan?  Maar de tv zegt dat er geen bekabelde ethernet verbinding is.  Hij herkent het niet. Wat kan ik nog doen?

Hallo @Wimvs, als jij de HDMI kabel tussen de ontvanger en tv hebt gedaan, is het een kwestie van het tv-toestel op het juiste HDMI kanaal zetten. 

De melding die jij nu krijgt is van vermoedelijk het smart gedeelte van jouw tv, dat wil verbinden met internet. Dat staat los van de KPN tv-ontvanger en het televisie kijken via de tv-ontvanger. 


Goedenavond, ook ik heb problemen met mijn nieuwe LG tv en de verbinding met ontvanger. Alles goed aangesloten en ook goed beeld, alleen valt het beeld regelmatig op zwart en krijg ik de melding op de tv dat er geen signaal is en de vraag of topbox wil activeren. Vervolgens lukt dat niet en krijg ik de melding dat ik de juiste bron moet selecteren. Na 30 seconde komt het beeld weer terug zonder dat er wat is veranderd aan de instellingen. Dit kan 1x gebeuren maar sommige momenten dat ik tv kijk ook 3 of 4 x…. 
geen idee wat ik nu nog kan doen.

Nieuwe ontvanger heb ik al gehad en HDMI kabel ook vervangen. 

beneden heb ik een Philips tv en helemaal geen problemen.


Welk type ontvanger heb je?


En de kastjes van boven en beneden eens omwisselen?


Goedenavond, ook ik heb problemen met mijn nieuwe LG tv en de verbinding met ontvanger. Alles goed aangesloten en ook goed beeld, alleen valt het beeld regelmatig op zwart en krijg ik de melding op de tv dat er geen signaal is en de vraag of topbox wil activeren. Vervolgens lukt dat niet en krijg ik de melding dat ik de juiste bron moet selecteren. Na 30 seconde komt het beeld weer terug zonder dat er wat is veranderd aan de instellingen. Dit kan 1x gebeuren maar sommige momenten dat ik tv kijk ook 3 of 4 x…. 
geen idee wat ik nu nog kan doen.

Nieuwe ontvanger heb ik al gehad en HDMI kabel ook vervangen. 

beneden heb ik een Philips tv en helemaal geen problemen.

Hallo

LG heeft verbindingsissues met name in het CEC protocol van de nieuwe STB zie mijn eerdere topics.


@Thijs1963  bedankt voor je opmerking. Inmiddels heb ik ook je topic gelezen en herken ik wat ik lees. Maar helaas dus nog geen oplossing van het probleem begrijp ik dat goed? Wat is een CEC protocol?


En de kastjes van boven en beneden eens omwisselen?

Ja ook al geprobeerd, maar geen resultaat. Begrijp inmiddels dat het mogelijk aan de “communicatie” tussen ontvanger LG tv ligt….


En de kastjes van boven en beneden eens omwisselen?

Ja ook al geprobeerd, maar geen resultaat. Begrijp inmiddels dat het mogelijk aan de “communicatie” tussen ontvanger LG tv ligt….

CEC Protocol is een soort van samenwerking (communicatie) tussen apparaten ,we hebben het hier dan over HDMI aangesloten apparaten.

concreet betekend dit dat je met 1 afstandsbediening alles aan of uit kan zetten even kort door de bocht komt het hier op neer.

Ik raad je aan even in de STB (SettopBox) de instelling onder beeld weergave te zoeken en dan te experimenteren met de opties die je aan en uit kan zetten.

Bij een goede communicatie van CEC tussen apparaten gaat je tv en STB aan en uit met 1 druk op de knop.maar dus ook harder en zachter bv.

Om het makkelijk te maken heeft de LG smart tv ook deze optie ingebouwd CEC of smartlink heet het daar.

Hoop dat dit een antwoord op je vraag is -;)


Ps ik las nog een opmerking van HDMI kabel vervangen.

Niet iedere kabel is geschikt, voor de goed orde zou je de nieuwste HDMI kabel moeten gebruiken en dat is UltraHD 8K/4K versie 2.1

 

suc6


Het is gelukt!! Ik heb bij smartlink iets aan kunnen zetten en nu lijkt het probleem opgelost! Ontzettend bedankt voor de hulp! 


Fijn dat het gelukt is.

Prettig weekend