Skip to main content

Hallo,

Wij hebben thuis nog steeds een Motorola VIP1963 staan. Nu krijgen we deze week onze nieuwe tv binnen en die is natuurlijk heel wat beter up to date mbt Netflix etc. Familie heeft sinds pas ook kpn met een tv ontvanger die een stuk nieuwer is dan de onze, en zij hebben dan ook een Netflix knop op de bijbehorende afstandsbediening zitten. Heel makkelijk natuurlijk, want dan hoef je niet met verschillende afstandsbedieningen te werken.

 

Nu zag ik net online dat KPN vorig jaar al is begonnen met een omruil actie voor onder andere ons type tv ontvanger. Dat is ons compleet voorbij gegaan, zou goed kunnen dat we zelf niet goed op de post hebben gelet. Maar die optie heb ik dan nu dus gevonden inclusief de bijbehorende pagina waar dit geregeld kan worden. Nu mijn vraag: Krijgen wij dan ook zo’n tv ontvanger net als onze familie of moeten we daar apart even over bellen? Onze nieuwe tv heeft namelijk ook 4K en dat wordt op die van hun volgens mij ook ondersteund. (Ja, extra zender pakket en maar 3(?) zenders, maar de optie is in ieder geval fijn.)

 

Groetjes

Beste @jvt50, welkom! Een hele goede vraag! Ik ga er niet vanuit dat je dan dat model krijgt die je hierboven aangeeft. Wij ruilen in de regel om voor de iets oudere, maar ook nog steeds veel geleverde, Arris 2952. Als je echt zo'n 4K-ontvanger wilt, dan zou je daadwerkelijk het 4K-abonnement aan moeten zetten. Overigens heeft de ‘normale’ afstandsbediening ook de mogelijkheid om Netflix te bedienen. Via kanaal 200 en één druk op de rode knop start je dat menu heel gemakkelijk 🙂.


Beste @jvt50, welkom! Een hele goede vraag! Ik ga er niet vanuit dat je dan dat model krijgt die je hierboven aangeeft. Wij ruilen in de regel om voor de iets oudere, maar ook nog steeds veel geleverde, Arris 2952. Als je echt zo'n 4K-ontvanger wilt, dan zou je daadwerkelijk het 4K-abonnement aan moeten zetten. Overigens heeft de ‘normale’ afstandsbediening ook de mogelijkheid om Netflix te bedienen. Via kanaal 200 en één druk op de rode knop start je dat menu heel gemakkelijk 🙂.

 

En waar kan ik dat vinden om dat aan te zetten? Ik kan het nergens vinden bij mijn abbonements opties. Zou het graag in 1x regelen in plaats van nu ruilen en dan erna weer.


Als je snelheid niet hoog genoeg is, kan je geen 4k afnemen. Ik zit met het zelfde probleem. Ik moet het dus doen met een kastdeurtje open. 🙂 de bluetooth optie is het enige wat echt nieuw is. 4k zenders zijn er wel voor die 2.50 euro maar stelt in verhouding weinig voor. de nieuwe afstandsbediening die je kunt bestellen heeft wel Netflix knop. dat is dan wel een voordeel.


Als je snelheid niet hoog genoeg is, kan je geen 4k afnemen. Ik zit met het zelfde probleem. Ik moet het dus doen met een kastdeurtje open. 🙂 de bluetooth optie is het enige wat echt nieuw is. 4k zenders zijn er wel voor die 2.50 euro maar stelt in verhouding weinig voor. de nieuwe afstandsbediening die je kunt bestellen heeft wel Netflix knop. dat is dan wel een voordeel.

Oh ja dan zullen we dat probleem wel hebben inderdaad want het aanbod in internet snelheid is hier ook zeer beperkt. :’)

 

Die afstandsbediening los kopen is dan wel een optie inderdaad, werken die wel gewoon universeel?


Beste @jvt50, welkom! Een hele goede vraag! Ik ga er niet vanuit dat je dan dat model krijgt die je hierboven aangeeft. Wij ruilen in de regel om voor de iets oudere, maar ook nog steeds veel geleverde, Arris 2952. Als je echt zo'n 4K-ontvanger wilt, dan zou je daadwerkelijk het 4K-abonnement aan moeten zetten. Overigens heeft de ‘normale’ afstandsbediening ook de mogelijkheid om Netflix te bedienen. Via kanaal 200 en één druk op de rode knop start je dat menu heel gemakkelijk 🙂.

 

Oh dat laatste werkt inderdaad ook wel prima! Dankjewel, hebben we nooit geweten.
Nog 1 laatste vraag dan: Krijg je ook een nieuwe afstandsbediening bij die ontvanger? Want onze huidige is na zoveel jaar ook behoorlijk versleten en reageert af en toe niet of slecht. Maar zie net bij de omruil staan dat je je afstandsbediening er niet bij moet doen..


Top! Je kunt via onze website ook zelf een nieuwe afstandsbediening aanvragen, als je inlogt met het KPN ID waar jouw vaste diensten aan hangen. Ik verwacht wel dat bij jouw nieuwe 5202 ook een nieuwe afstandsbediening zit.