Skip to main content

KPN verzocht mij (via een pop up in mijn KPN) om mijn tv ontvanger (Motorola van Telfort) om te ruilen voor een nieuwe ontvanger. Dit heb ik gedaan, maar nu kan ik die nieuwe alleen maar activeren als ik een tv heb. Die heb ik jaren al niet meer……. Ik luister alleen radio zenders en kijk tv via de laptop via itv van KPN - vandaar dat ik wel het abonnement heb voor digitale tv.

 

KPN gebeld. De medewerker denkt dat ik digitale tv wel kan activeren als ik mijn nieuwe kastje meeneem naar iemand die een tv heeft en een KPN abonnement. (Dit vind ik makkelijk dan eenmalig een tv lenen en het thuis doen.)

Mijn vraag: werkt het, als ik het kastje eenmalig op iemand anders tv (met KPN abonnement) even aansluit om het te activeren en het vervolgens gewoon weer thuis gebruik voor radio? Heeft iemand hier ervaring mee?

(Het oude kasje heb ik 10 jaar geleden op mijn oude tv geactiveerd en was ook na verhuizing gewoon nog bruikbaar. Ik heb dus zelf ook niet het idee dat het perse op je eigen netwerk moet, maar dat het gaat om je abonnementnr en pincode.)

Hallo @Raymond4 ,

Een interactieve TV-ontvanger werkt alleen op jouw eigen netwerk. Dus niet bij iemand anders. 

Kijk je trouwens veel naar TV via de laptop? Als ik jou was zou ik jouw TV-abonnement opzeggen als je geen TV hebt. Je kunt bv gratis online kijken naar alle NPO-zenders. Er is ook heel veel gratis terug te zien van commerciële zenders. Bij KPN heb je ook de mogelijkheid om alleen internet af te nemen. Radio luisteren kan ook gewoon gratis via bv DAB+.


KPN gebeld. De medewerker denkt dat ik digitale tv wel kan activeren als ik mijn nieuwe kastje meeneem naar iemand die een tv heeft en een KPN abonnement. (Dit vind ik makkelijk dan eenmalig een tv lenen en het thuis doen.)

Mijn vraag: werkt het, als ik het kastje eenmalig op iemand anders tv (met KPN abonnement) even aansluit om het te activeren en het vervolgens gewoon weer thuis gebruik voor radio? Heeft iemand hier ervaring mee?

 

@Raymond4 

Dat gaat werken u kunt uw ontvanger activeren op een andere KPN aansluiting. De ontvanger daar aansluiten en dan uw abonnement gegevens invoeren. Dan de ontvanger weer lekker mee naar huis nemen en u kunt weer radio luisteren.

Dat uw ontvanger alleen op u eigen aansluiting werkt klopt niet. Het gebeurt af en toe ook weleens dat de KPN een ontvanger opstuurt naar mensen met oude abonnement gegevens er nog in. Die ontvangers werken dan ook gewoon. De KPN is dan vergeten die ontvangers te resetten en moet dat later op afstand alsnog doen zodat de gebruikers zijn eigen gegevens kan invullen.


Dank voor de antwoorden. Ik ga het gewoon proberen!

@Noordzee Het liefst hou ik het abonnement omdat je via de laptop toch aardig wat tv-zenders makkelijk kan bekijken en blijkbaar betaal ik ook maar 6 eur per maand hiervoor. Verder zijn (vooral) de Stingray zenders fijn, al kun je die wellicht ook via dab+ of internetradio luisteren.


OK @Raymond4 ,

De prijzen van het oude Telfort ken ik niet. Bij KPN is het goedkoopste TV-abonnement 10 euro per maand. Aan jou de keus of je dat de moeite waard vind. 

Zelf kijk ik gratis naar vele honderden TV-zenders via de ether, de satelliet en internet. Radio luisteren doe ik eigenlijk vrijwel alleen via DAB+, maar op mijn ontvanger zit ook internetradio als ik dat zou willen.  


Dank voor de antwoorden. Ik ga het gewoon proberen!

@NoordzeeHet liefst hou ik het abonnement omdat je via de laptop toch aardig wat tv-zenders makkelijk kan bekijken en blijkbaar betaal ik ook maar 6 eur per maand hiervoor. Verder zijn (vooral) de Stingray zenders fijn, al kun je die wellicht ook via dab+ of internetradio luisteren.

@Raymond4 

Is het activeren bij iemand anders gelukt? 


Ik ga dat komende dagen een keer proberen. Ik laat het hier even weten, @Noordzee .


@Noordzee@Dreetje 

 

Het werkt op de manier zoals door Dreetje beschreven. Was zelf nog vergeten thuis mijn pincode te resetten. Dat resetten kan wel echt alleen vanaf je eigen aansluiting. Het kasje installeren werkt dus probleemloos op een andere KPN aansluiting.