Skip to main content

Arris VIP 5202 ontvanger geïnstalleerd en nu blijkt het probleem met prime video inderdaad opgelost. Het staat gewoon niet meer in het menu en geen App beschikbaar. prima opgelost meneer/mevr KPN.

En nog een kleinigheid een aantal zenders zijn ook weg zoals de zenders vanaf 63t tot 94 bestaan niet meer.

Komt dit nog goed of moet ik toch de oude ontvangers maar beter niet retour laten gaan.

Hallo @Tw12lf,

De prime app is pas beschikbaar vanaf de nieuwe software die KPN aan het uitrollen is.  Deze software wordt gefaseerd uitgerold over enkele maanden. 
Wat bedoel je met je de kanalen die je mist? Kun je daar wat meer omschrijving van geven welke kanalen je mist? 


Als voorbeeld zenders op kanaal  of nummer 64t/ 93 staan niet in de zenderlijst. bv. kanaal 81 voor npo politiek. 


In de maand mei was o.a. NPO Politiek tijdelijk via het basispakket te zien. Daar moet je nu weer het pluspakket voor hebben.  (of de npostart app in je tv gebruiken)

64 bestaat niet.

Heb je wel het pluspakket? Alle zenders van 71 t/m 89 zijn pluspakket. Daarna is 92 weer basispakket (France2).

71 t/m 89

71 Comedy central extra BG (P)

73 RTL Lounge HD BG/T (P)
74 RTL Crime HDBG/T (P)
76 NPO 1 extra BG/T (P)
77 OUT TV HD (P)
78 Family 7 HD (P) (religieuze televisie)

81 NPO Politiek BG/T (P)
82 Crime & Investigation BG (P)
83 Discovery Science HD BG (P)
84 Discovery World (4:3 !!) BG (P)
85 Animal Planet 24 HD BG/T (P)

87 Nat Geo Wild HD BG/T (P)
88 NPO 2 extra BG (P)
89 ONS BG (P)

 

Zenders plus en basispakket in één lijst. Die met (P) zijn pluspakketzenders.


@Tw12lf Welkom hier! Leuk dat je je vraag hier stelt. Heb je voldoende aan de antwoorden die Chris en Peter geven?


Klopt, heb zojuist mijn abbo bekeken. 

Ik heb contact gehad met de klanten service met de klacht dat Netflix traag is en bij Amazon het zelf bij een film vast liep.

Iedere dag een reset was irritant , internetsnelheid was 200 mbit/sec dus vrij snel. Oplossing was dat ik mijn Expiriabox kon vervangen (ik heb nog de eerste vesrie V8) voor een V10.

En de kosten konden omlaag bij een nog hogere snelheid naar 500 Mbit/sec. dus ik ga ok

Nu komt het geen expiriabox 10 ontvangen maar wel 3 arris ontvangers.  

Nu door uw opmerking mijn Abbo gecontroleerd . ik had kpn compleet en heb nu dus een nieuw abbo gekregen naar kpn hussel.

Vandaar het missen van oa  het pluspakket met diverse zenders.

Goed antwoord weet alleen nog niet goed wat het verschil is in de abbo,s . Weet wel dat ik niet meer naar het oude Abbo terug mag. Tja.

 


Hoi Lisa, ja het Forum met kundige mensen werkt voortreffelijk. 

Was niet op de hoogte van abbo wisseling vandaar mijn vragen, maar mede door de antwoorden ben ik goed geholpen met het begrijpen van mijn probleem.

 


Hoi @Tw12lf! Fijn dat het Forum bevalt, maar jammer om te horen dat je niet helemaal goed geïnformeerd bent over de omzetting van het abonnement. 
Op het nieuwe contract staat precies wat voor abonnement je nu hebt. Met de KPN Hussel hebben we overigens andere voordelen dat met KPN Compleet.
Ben je overigens wel tevreden met het nieuwe abonnement, dat is me nog niet helemaal duidelijk.   
 


Ben er nog niet helemaal uit ben aan het twijfelen of ik blijf of niet.


Door andere apparatuur werkt een oude tv niet meer deze werkt nog met scartkabel . 

Ik ga eens kijken voor meer opties op de markt.

Ben er nog niet uit, ben ook benieuwd of ik door de vreemde switch vast zit voor een jaar .


@Tw12lf Als het goed is heb je een bevestiging van de wijziging ontvangen via de e-mail:thinking: . Daar staat alles (als het goed is) in. Kun je geen SCART kabel aansluiten op de ontvanger? Het werkte, als ik het goed begrijp, wel goed met de vorige ontvanger. Welk type ontvanger had je voorheen en welke ontvanger heb je nu? 


Op dit momment heb ik 3 nieuwe Arris VIP 5202 ontvangers

De oude is een HDMI HMB2260 met scart kabel aansluiting en hdmi.

Vanochtend dact ik dat kpn de oude ontvangers kwam omruilen. mar daar zat ik fout , KPN heeft dus vandaag een Expiriabox v10 geleverd.

De oude ontvangers heb dus nu nog.

Ben wel aan het overwegen om de tv met scart aansluiting te vervangen .


@Tw12lf Super dat je de oude ontvangers nog hebt. je kunt dus momenteel nog tv kijken op de oude tv? Ik kan je een retourdoos toesturen voor de ontvangers. Je mag -wat mij betreft- zelf bepalen welke ontvangers je wilt gebruiken. Was je er trouwens niet van op de hoogte dat er een ander modem je kant op kwam? Is het gelukt om de V10 aan te sluiten? Laat je het weten als ik iets voor je kan doen?  


Er was bij mij verwarring wat er gestuurd zou worden.Ik had alleen de V10 verwacht maar kreeg toen de ontvangers en dacht dat iemand heeft dit om technische reden gewijzigd.

En op zondagochtend werd er de v10 gebracht per koerier.

Maar goed heb nu bijna alles weer draaiend. Nu nog de synology server goed in de lucht.

Wacht nog even af of alles draaiend en van buitenaf ook benaderd kan worden, dit in verband met port forwarding van de V10 als alles goed werkt dan kan e.e.a retour.

Ben geen it-er dus even alles vervangen blijkt toch een hele klus.

 


@Tw12lf Laat het maar weten als we je ergens bij kunnen helpen:blush:. Succes!


Reageer