Skip to main content

Wat een gezeik met KPN, krijg je nieuwe tv ontvangers , heb je enkel gezeur , beeld groen , trage zender wisseling , en E34 afstand bediening die complex is.

Hoi @Vrolijke-frans, welkom bij ons op het forum. Wat voor ontvanger heb je precies gekregen, is dat de KPN TV+ Box, of een andere ontvanger? Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat jij ons vertelt. Daardoor is het met wat je nu genoemd hebt moeilijk om met je mee te denken, het is weinig informatie.

 

Als het inderdaad over de KPN TV+ Box gaat, de zapsnelheid daarbij is verbeterd in de meest recente update:

 

De afstandsbediening wordt hier uitgelegd:

 

Het groene beeld klinkt niet bekend, het klinkt alsof de HDMI-kabel mogelijk niet helemaal goed zit. Zou je die goed kunnen aandrukken?


Tv+ Box deze heb ik gekregen, en wederom gisterenavond bij het aanzetten een groen beeld ,wel geluid ,HDMI kabel er uit en er in werkt niet , spanning er af halen wel , dan start  deze opnieuw op en dan is het verholpen. Maar de zenderwisseling  is traag zeker 6 sec.  


Heb je al gekeken of je de nieuwste update er op hebt staan @Vrolijke-frans? Zoals ik in mijn vorige bericht noem is het zappen daarmee sneller geworden. Dat is de eerstvolgende stap dus.

Voor het groene beeld, heb je ook al eens een andere HDMI-kabel geprobeerd om te kijken of het daarmee ook voorkomt??


En nog steeds krijg ik in beeld " geen signaal" stroom er af en dan heb ik weer beeld. Vanochtend tv weer aan en wederom gen signaal , stroom er weer af en opnieuw opstarten , wordt er doodmoe van

 


@Vrolijke-frans 

 

Hoe is de DIW7022 verbonden met de Experiabox of Box12 (KPN router modem)?

 

Zit er een DVS tussen?

Zo ja, haal die energievreter (volksmond stroom) er dan snel tussenuit en laat hem via WIFI werken.

 

Hoe zet je hem uit?

Volledig van de spanning (volksmond stroom) af.

In Eco stand

Gewoon stand-by


Wat voor 'geen signaal’ melding is dat precies? Kan je daar een foto van delen? Het klinkt alsof de tv het signaal van de TV+ Box ontvanger niet krijgt, dat staat los van de updates. 

Met het groene beeld dacht ik al aan de HDMI-kabel zoals ik noemde, dit lijkt ook in die richting. Het kan ook een HDMI-poort zijn. Heeft het tv toestel meerdere HDMI-poorten? Kan je de TV+ Box op een andere aansluiten om te kijken of dat een verbetering geeft?


Bedankt voor je bericht, het enige wat er staat is , "geen signaal"  ik ga kijken op een andere hdmi poort, hdmi kabel reeds vervangen.


Bedankt voor je bericht, het enige wat er staat is , "geen signaal"  ik ga kijken op een andere hdmi poort, hdmi kabel reeds vervangen.

 

Is de HDMI kabel goed?  

Vervang hem voor de zekerheid.

 

Zitten beide HDMI connectoren er goed in?