Skip to main content

Krijg nieuwe TV ontvanger. Installeren gaat prima … voer mijn abonnee nummer in, mijn pin code en dan … ‘Nieuwe Software beschikbaar’ !!! Waarom is niet meteen de nieuwste software geïnstalleerd tijdens de primaire installatie?

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

 

Hoi, @AdrieVanDijk , welkom op het forum :slight_smile:

Er zijn bijna 2 x per maand software-updates momenteel.

Moet kpn dan alle 10-duizenden op voorraad staande ontvangers elke 2 weken uit de doos en het plastic halen, updaten, plastic er weer omheen en in de doos terugdoen???


Nee, Peter. Bij de installatie werd eerst software gedownload en in het geheugen opgeslagen. Pas na het invoeren van mijn informatie werd er nieuwe software gevonden en dat is wat ik vreemd vond.


Hallo @AdrieVanDijk ,

Het kan zijn dat de software wordt aangepast nadat jouw gegevens bekend zijn.

 

Ik kan de volgende reden bedenken : 

De door jou te ontvangen Radio en TV-zenders zijn deels afhankelijk van jouw regio. Zo ontvang je niet alle regionale TV-zenders en ook alleen maar de lokale zenders uit jouw regio. 

Pas als jouw ontvanger "weet" met welke klant die te maken heeft, kan het juiste zenderpakket worden geprogrammeerd. 

Dat zal verder ook gelden voor wel/niet pluspakket, ESPN-pakket enz. Ook dat is allemaal afhankelijk van wat je als klant afneemt bij KPN.


Hallo @AdrieVanDijk en @Noordzee 

Welke specifieke zenderpakketten je als klant hebt heeft geen invloed op de software op je TV ontvanger. Iedereen heeft in principe exact dezelfde software.

Wat ik me wel kan bedenken is, omdat wij software naar groepen klanten uitrollen, i.p.v. naar iedereen tegelijkertijd, dat zodra de TV ontvanger weet wie jij bent deze er achter komt dat jij in een klant groep zit die de nieuwere software ook al krijgt, terwijl deze nog niet voor iedereen beschikbaar is.