Skip to main content

Hallo, We hebben onlangs een nieuwe tv ontvanger gekregen nadat we de oude hadden omgeruild, maar na installatie heeft deze het nooit goed gedaan. Het beeld blijft na een tijdje stil staan en dan reageert de tv ontvanger nergens meer op. Ik kan hem zelfs niet meer uitzetten. Ik moet hem dan aan de achterkant uitzetten, maar als ik hem dan weer aan de achterkant op on zet dan begint hij zich te resetten en dan heb ik weer even bewegend beeld en daarna staat hij weer stil. Is het mogelijk dat ik hem omruil voor een andere want zo heb ik hier niks aan.

Is de ontvanger met een kabel aangesloten op het modem?


Hoi @Natas20 . Welkom op het forum.

Dat klinkt niet goed. Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven als je dat gedaan hebt? Hoe heb je de tuner aangesloten, trouwens?

 

Zou je ook onderstaande stappen nog eens kunnen proberen?

 

Hieronder vind je de reset stappen als het menu niet beschikbaar is:

  1. Zet de tv-ontvanger uit met de schakelaar (aan de achterkant) en wacht 30 seconden.
  2. Zet de tv-ontvanger aan met de schakelaar (aan de achterkant).
  3. Druk bij het zien van het eerste deel van het balkje kort op de stand-byknop van de tv-ontvanger.

Let op: Door kort op de standby knop te drukken van de tv-ontvanger kun je navigeren in het menu. Om een menu-item te selecteren houd je de standby knop 3 seconden ingedrukt

4. Ga naar aSoftware verwijderen].

5. Selecteer eSoftware verwijderen] door 4-5 seconden de Standby knop ingedrukt te houden.

6. De tv-ontvanger laadt de nieuwe software in. Dit kan 20 tot 30 minuten duren.

Let op: Zet de tv-ontvanger niet uit tijdens het inladen.


Dank je, ik ga dit morgen proberen. Hopen dat dit helpt. Als het niet helpt dan meld ik me weer.


Dat is prima, @Natas20 . Ik ben er nog tot 11:00.

Maandag werk ik weer. Mocht er haast bij zijn en je krijgt het ding niet meer aan de praat kun je het beste 0800 0402 bellen.

Als het niet zo'n haast heeft, help ik je maandag. 


Ik durf het bijna niet te vragen ;-)  Werkt het nu weer naar behoren?


Ik ervaar sinds een paar dagen hetzelfde. Mijn tv ontvanger valt spontaan uit tijdens het kijken naar Netflix of reguliere zenders. Ik heb 2 ontvangers en beide hebben dit. Ik heb de herstart en reset al geprobeerd maar dat helpt niet…


Beste Erwin,

We dachten dat hij het eerst deed omdat het een paar dagen goed ging. We hebben gedaan wat je had gezegd. Maar nu staat hij weer stil na 10 minuten, de tv ontvanger start weer op en dan doet hij het weer even. We hebben ook al foutcode stb-nmc-400 in beeld gehad. Dus nee, hij werkt niet naar behoren, dit is heel frustrerend want we hebben deze tv ontvanger nog maar net gekregen, we hebben de oude omgeruild voor deze. Wat moet ik nu doen?

Ik hoor graag weer van je.

Groet


Wat was de reden voor omruil, @Natas20 ? Deed de vorige tuner hetzelfde? Of was daar iets anders mee?


De reden was dat hij heel traag was geworden.


Vreemd hoor. Hoe zijn die tuners aangesloten? Rechtstreeks met lange kabels? Of zit er nog ergens een switch tussen? Of misschien van die draadloze verbindingsets? 


Bedoel je met tuner, de tv ontvanger? Deze is aangesloten met een kabel die verbonden is met het modem in de meterkast.


Hoi @Natas20 . Leuk je even gesproken te hebben.

We hebben afgesproken dat je nog even gaat proberen om de andere tuner om te wisselen met het apparaat dat telkens die foutmeldingen geeft.

Ik ben benieuwd naar de uitkomst. Ik lees het wel :-)


Hallo,

Hier weer even een berichtje van mij. We hebben jouw advies uitgevoerd en de tuner met de foutmelding omgewisseld en aangesloten bij de tv voor in de kamer. We dachten even dat hij het op deze plek wel deed maar helaas, ook hier liep hij ook vast en gaf hij dezelfde foutmelding. De tuner van de tv uit de voorkamer sloten we achter aan op de tv en daar deed hij het prima. Dus de conclusie is dus dat het aan de tuner ligt en niet aan de kabel. Ik hoor graag over de verdere stappen.

Mvg, Natascha Hulzink 


Heb je dit soort dingen in huis?

 


Nee


@Natas20 : Er is een vervangende tuner onderweg. Ik lees graag of die het probleem oplost! :-)

 


Hoi Erwin,

We hebben de tuner ontvangen en inmiddels ook geïnstalleerd en alles werkt prima!

Dank je wel voor je hulp!

Mvg, NataschaÂ