Skip to main content

Terleurgesteld,

 

Begin dit jaar vroeg KPN testers om een nieuwe TV ontvanger uit te proberen.

Voorwaarde is testresultaten elke week doorgeven v.w.b. de nieuwe ontvanger

 

Ik heb mij opgegeven en uiteindelijk bleek dat ik op de reservelijst stond.

D.w.z. een paar mensen die zich opgegeven hadden, hebben een positief bericht gekregen en wanneer daar iemand van uitvalt komt er iemand van de reservelijst in aanmerking.

Kan ik mee leven.

 

Op 24 mei krijg ik een mail van KPN met schreeuwende tekst: Gefeliciteerd U mag onze nieuwste TV ontvanger testen. Met als ondertekst:

Gefeliciteerd, jij mag onze nieuwe tv-ontvanger testen. Hiermee help je ons om de nieuwe manier van tv-kijken te verbeteren. Je hebt nog tot en met vrijdag 27 mei 2022 om je aan te melden. Let op, vol is vol.

 

Zodra ik in de gelegenheid was, na mijn werk, direct naar huis en me gelijk  aanmelden.

Geen beperkingen, dus dat is gelukt, nu afwachten op de verdere afwikkeling.

 

Zie inmiddels wel op het forum dat na de vereiste aanmeldingen de aanmeldprocedure dicht gezet is, maar ja ik ben op tijd.

 

Maar ik hoor verder niets, ook op het KPN forum wordt vermeld, dat ik nog even geduld moet hebben. 30 mei nog niets gehoord, dan maar de vraag stellen op het forum. Nu daar kreeg ik het antwoord ik zou dezelfde dag nog bericht krijgen (niet dus)

Nogmaals de vraag gesteld op 2 juni, kreeg ik persoonlijk antwoord dat de marketeer iets verlaat was, maar ik zou 3 juni bericht krijgen. De topic werd gesloten en alle testers gingen naar een gesloten topic. Nou ja, maakt niet uit, ik ben erbij (was uit de reservelijst uitverkoren en niet te laat.

 

Op 3 juni kreeg ik de volgende mail met de schreeuwende tekst: Helaas net te laat !

en als kleine tekst eronder:

Bedankt voor je gegevens en dat je onze tv-ontvanger wilt testen. De inschrijvingen gingen alleen erg snel en jouw inschrijving was daarom nét te laat. Helaas hebben we maar ruimte voor 1.000 testers. Maar niet getreurd, er komen nog meer testen aan voor het verbeteren van onze producten en diensten. En jouw hulp is welkom!

 

En als klap op de vuurpijl na deze teleurstellende mededeling ook nog:

 

Mogen we gegevens bewaren?

Vind je het leuk om ons de volgende keer weer te helpen? Dat kan! Geef dit aan ons door. Wil je niet dat we je gegevens bewaren? Laat dit dan ook weten.

 

 

 

Als ik alles nog eens doorblader is er willekeur in het benoemen van de testers, immers de inschrijving is gestopt, nadat er genoeg deelnemers waren, ik heb dat niet gezien, is was op tijd.

Zoals ik het nu lees, was het aantal dus al op 24 mei bekend, waarom dan nu pas een afwijzing.

 

IK vind dit een rare manier van doen, eerst iemand feliciteren en dan alsnog afwijzen

IK kan dat niet anders vinden.

 

 

Ik heb KPN altijd al als een betrouwbare provider gezien, maar het vertrouwen heeft nu toch wel een deuk gekregen, gezien bovenstaande ontwikkelingen.

 

Verder heb ik veel vrienden en kennissen verteld dat ik de nieuwste ontvanger mag testen en iedereen is benieuwd naar het resultaat. Maar nu moet ik met lood in de schoenen en met de staart tussen de benen iedereen vertellen dat hoewel KPN mij eerst heeft gefeliciteerd (laat ik dan ook zien) maar dan mij weer afwijst.

 

Ik vind dit geen reclame voor KPN en ik hoop dat ze weer wat kunnen doen om het vertrouwen wat ik in hun had weer terug te kunnen winnen.

 

Nu denk ik dat dit topic wel zal gaan verwijnen, want het is openbaar, maar ik hoop op een (eerlijke) (re) actie

Volgens mij gaat dit topic over terleurstelling voor het testen van de nieuwe tv ontvanger, maar niet over testen van de nokia streming box.

 

ik denk dat het gemakkelijker is om daar dan een apart topic voor te maken en niet dit topic te misbruiken.


Volgens mij gaat dit topic over terleurstelling voor het testen van de nieuwe tv ontvanger, maar niet over testen van de nokia streming box.

 

ik denk dat het gemakkelijker is om daar dan een apart topic voor te maken en niet dit topic te misbruiken.

Klopt. Excuus 


Hoi allemaal,

Ook ik had mij aangemeld.
En ik moet zo huilen omdat ik ook niet geselecteerd ben om het ding te testen.
Op het schoolplein, in een ver verleden moest ik ook altijd huilen uit teleurstelling.
Mocht nooit meespelen, en nu is dat trauma weer helemaal wakker geworden.
Daarom moet ik zo😭


Als je mijn eerste reactie had gelezen zie je dat er een verband is. 😁 Ik vind het ook wel een beetje jammer een heb mijn bedenkingen over hoe de test is opgezet. Maar aan de andere kant is het niet mijn feestje en heb ik me er overheen gezet.


@paul   even over nagedacht, je hebt een eerlijk antwoord gegeven, dus excuses aanvaard.

Fijn, bedankt! Dan zet ik dit topic nu op slot omdat er al weer flink off topic is gegaan. Maar niet getreurd, het staat een ieder vrij om een eigen topic aan te maken om streaming boxen te vergelijken en dat soort dingen. Wel heel interessant.


Ik heb begin dit jaar al een topic gemaakt over de teleurstelling die ik mee mocht maken over het niet mee mogen doen aan een testprogramma voor de nieuwe ontvanger.  Zie:

Nieuwe tv-ontvanger van KPN testen? Teleurgesteld | KPN Community

Ik was deze week (maandag 27 augustus) blij dat ik de volgende mail kreeg:

Beste klant,

Op 3 juni lieten we je weten dat je onze tv-ontvanger helaas niet meer mocht testen. We hadden het aanmeldformulier te laat gesloten. Sorry hiervoor.

We willen graag iets terug doen
In augustus start de volgende test van onze nieuwe tv-ontvanger. En we willen jou als 1e de kans geven om mee te testen. Dus ben je in augustus en september thuis? En lijkt het je nog steeds leuk om mee te doen? Reageer dan vóór 8 juli op deze e-mail met ‘Ja, ik doe mee.’

Als je niet mee wilt doen
Dan mag je deze e-mail gewoon negeren.

Met vriendelijke groet,

Team KPN

 

Ik heb dus dezelfde dag gemaild dat ik mee wil doen, met deze bewoording:

Ja, ik doe mee

Maar ik heb wel vakantie van  5 augustus t/m 21 augustus.

Ik hoop dat dit geen bezwaar is en me niet weer laat teleurstellen, zie ook:

https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/nieuwe-tv-ontvanger-van-kpn-testen-teleurgesteld-566338

ik hoop op een positief bericht.

Met vriendelijke groet,

J.Mink

Ben wel zo eerlijk om te vertellen dat ik idd nog 2 weken op vakantie ga (eerlijkheid duurt het langst)

 

Krijg vandaag (dinsdag 28 juni) toe gestuurd.

 

Subject: RE: Sorry voor de fout, test je alsnog mee?

 

Beste klant,

Helaas is het niet mogelijk om mee te doen wanneer je een langere tijd afwezig bent in augustus of september. Onze test vindt namelijk plaats binnen een vaste periode. Deze planning kunnen wij niet verschuiven. Door jouw vakantie ben je bijna de helft van de testperiode niet aanwezig. Hiermee kunnen wij onvoldoende input verzamelen. Bedankt voor je reactie en interesse.

Met vriendelijke groet,

Team KPN

 

Ik had gehoopt na alle teleurstellingen dat het nu voor elkaar zou zijn, ben eerlijk geweest over mijn vakantie (had ik dit niet gemeld, dan was ik uitverkoren geweest?)

 

Al met al heeft men beterschap beloofd en getracht om mijn vertrouwen weer terug te krijgen en dan krijg je dit voor de kiezen. Welk geloof moet ik nog hebben in sorry we hebben fouten gemaakt en we proberen het vertrouwen weer terug te winnen.

 

Moet ik liegen dat ik die periode thuis blijf?

 

Al met al ben ik tevreden over de producten die men levert, maar hoe als men hier mee omgaat heeft het vertrouwen (die al een deuk had) nog verder gedaald.

 

Ik zou graag willen weten hoe men mij weer als tevreden persoon tegemoet kan zien.

ik hoop dat er dan nu een eerlijk antwoord komt en eventueel een actie waar ik wat mee kan.

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Hey @mink2u. Het topic is samengevoegd met je bestaande omdat het eigenlijk een vervolg is op hetzelfde.

We moeten je wel hebben hè? Inhoudelijk kan ik er niets anders van maken helaas. Er komt dus nog een extra testgroep. En we wilden iedereen die we blij hadden gemaakt met die dode mus van de vorige voorrang geven. Leek ons wel zo eerlijk.

Het probleem is alleen dat de 2e testperiode een stuk korter gaat zijn waardoor we streng zijn op het aanwezig zijn om 'm in ontvangst te kunnen + het daadwerkelijk kunnen testen.

Dus het spijt me, maar het is wat het is.


@Paul_ 

na alles wat er gezegd is, is dit kort door de bocht. Ik wordt dus gestraft door mijn eerlijkheid.

Hoeveel mensen zijn er wel niet die roepen alleen maar “ik doe wel mee”

 

IK doe wel mee, maar in de andere weken dat ik geen vakantie heb.

Dus nee, het antwoord van jou maakt mij niet gelukkiger en ben nog steeds van mening dat we zo niet met (eerlijke) mensen omgaan.

 

Ik heb KPN altijd hoog in het vaandel gehad, maar ik heb zo langzamerhand mijn bedenkingen en dan na  alles wat er al gebeurd is en wat er gezegd is afdoen met “het is wat het is” daar win je geen vertrouwen mee.


Het is maar het testen van een kastje. Met de huidige ontvanger kunt u tv kijken zoals u gewend bent en daarnaast heeft u een lekkere vakantie in het vooruitzicht.


ik had met de mail van de 27e een klein beetje gehoopt dat het vertrouwen weer terug kwam (toch eerlijk van KPN), maar door de eerlijkheid van mij wordt ik dus weer op de plaatst gezet.

 

Gaan we nu oneerlijkheid belonen?


@Jeroen Ruiter 

Blijkbaar wordt hier de essentie van het verhaal niet gesnapt. 

Maar ik denk dat meer mensen dit niet snappen. (teleurstelling, omgaan met mensen, gevoelens, verwachtingen)


KPN heeft aangegeven dat dit proces voor hun ook nieuw is. Wat is er dan nog meer nodig dan een oprecht excuses? Als het hier al om gevoel moet gaan. Het is niet zo dat er bijvoorbeeld onterechte kosten worden gemaakt of dat u een bestelling niet geleverd krijgt. Hoogstens om een teleurstelling om niet mee te kunnen doen met een test.


Voor KPN is het natuurlijk niet gunstig om een kastje te laten testen door iemand die niet thuis is.

Bedenk ook dat @Paul_ dit niet zelf in handen heeft, hij kan er niks aan doen denk ik.

Misschien ben ik te optimistisch, maar in de zomervakantie ga je toch leuke dingen buiten doen?

Ik ben ook niet zo actief op het forum nu.


Hi @Paul_  ik heb die mail niet gehad of is het straks kwestie van opletten en aanmelden?

had vorige keer ook niks meer vernomen namelijk


@Paul_ 

waarom is de topic aan een oudere topic geplakt?

Mag het nieuwe commentaar niet gelezen worden? 

Bang voor nog meer commentaar.

 

Ik verneem geen enkele emphatie naar de klant, die al een keer slecht behandled is.

Ook de commentaren getuigen van weining empathie. 

Ben een volwassen 60+ man en wens ook zo behandeld te worden, dus met respect.

Ik zal dan ook nog even na gaan denken wat ik verder nog zou willen, waar ze me wel serieus nemen en niet als een kind behandelen, zoals gefeliciteerd en dan toch niets doen, weer wat beloven en dan weer weigeren omdat je eerlijk bent. Wanneer wordt KPN eens eerlijk en oprecht


Hey @mink2u. Het topic is samengevoegd met je bestaande omdat het eigenlijk een vervolg is op hetzelfde.

 

Hoi @mink2u

Ziehier het antwoord op u vraag.


@Paul_

waarom is de topic aan een oudere topic geplakt?

Mag het nieuwe commentaar niet gelezen worden? 

Bang voor nog meer commentaar.

Moet heel eerlijk zeggen dat ik je reactie iets te aanvallend vind. Paul en KPN zelf geeft netjes aan wat de redenen van de afwijzing is en dat is ook logisch.  Het is fijn dat ze nog aan je denken om je alsnog een uitnodiging te sturen. Dit is een extra pilot van zeer korte tijd (dat staat in de mail aangegeven). Die stopt dus ook in die maanden en als jij dan voor de helft op vakantie bent, is er weinig aan te doen. Vanuit het test oogpunt wordt dan de volgende benaderd die in aanmerking komt.  Zodat de pilot gewoon verder kan gaan.

Ik zal dan ook nog even na gaan denken wat ik verder nog zou willen, waar ze me wel serieus nemen en niet als een kind behandelen, zoals gefeliciteerd en dan toch niets doen, weer wat beloven en dan weer weigeren omdat je eerlijk bent. Wanneer wordt KPN eens eerlijk en oprecht

KPN behandeld je zeker niet als een kind, ze zeggen alleen wat ze verwachten van deze pilot. Heel eerlijk en oprecht. Dus snap niet zo goed wat KPN nog meer kan doen om jou dan tevreden te houden. Zoals Paul ook aangeeft is er gewoon in deze niks aan te doen en dat blijft denk ik ook zo. 


Wat heeft u leeftijd met een benaderingswijze te maken? Mag iemand van 40 anders behandeld worden?


Maar als die vakantie van @mink2u niet door kan gaan.

Om misschien de rede wat er op Schiphol aan de hand is.

Kan @mink2u dan nog wel in aanmerking komen voor deze test ontvanger. ?

 


Dan moet je niet zulke mails sturen.

KPN is v.w..t. aparatuur niets op aan te merken, maar met omgang met mensen (sorry roepen en gefeliciteerd en er toch niets van menen) een onbetrouwbare partner geworden, en dat had ik niet verwacht.

Het is fijn dat ze nog aan je denken om je alsnog een uitnodiging te sturen. Dit is een extra pilot van zeer korte tijd (dat staat in de mail aangegeven). Die stopt dus ook in die maanden en als jij dan voor de helft op vakantie bent, is er weinig aan te doen.

Uiteindelijk is er ook nog gevraag dof ik in een volgende pilot mee wil doen, ja ik geef me op, ben eerlijk en wordt afgewezen. Uiteindelijk geven de moderators ook toe dat er niet netjes gehandeld is.

 

Zou graag een tegenprestatie willen zien.

Van alle mensen die nu poitief benaderd worden om mee te doen, geven dan ook werkelijk de gevraagde evaluatie over de decoder. Kan me n.l. niet voorstellen dat er meer mensen op vakantie gaan, zonder het te melden. Laat het me weten (mag ook in een PB, maar wel met een eerlijk antwoord,)

 

Moet ik bij een volgende vraag voor testen wel weer aanmelden, of krijg ik voor de 3e keer een teleurstelling te verwerken?


Hoi @mink2u

Even huilen en weer door.😁
Dat heb ik ook gedaan toen ik niet verkozen ben om te testen.
Keihard huilen, en dan het leven weer oppakken.😭
De wereld kent grotere drama's , dan het niet kunnen testen van een kastje.
Wat heet volwassen zijn ?


Die tegenprestatie is geboden, dat je alsnog bent benaderd maar helaas dan op vakantie bent. Dus ze zoeken dan verder. 
 

Moet ik bij een volgende vraag voor testen wel weer aanmelden, of krijg ik voor de 3e keer een teleurstelling te verwerken?

Houd het forum in de gaten. Wie weet. :)


Die tegenprestatie is geboden, dat je alsnog bent benaderd maar helaas dan op vakantie bent. Dus ze zoeken dan verder. 

 

Dit is geen tegenprestatie, iets bieden, waar van je weet dat de kans dat er iemand op vakantie is erg hoog is.  Doe het dan in september - oktober.  Betere graadmeter. Dus tegenprestatie was al iets van, we doen iets,  maar we weten haast voor 75% zeker dat het toch niet word.

 

mischien dit iets (wel even breed zien (indien mogelijk)

 


Ik denk dat er voldoende is gezegd toch? Vanuit verschillende perspectieven wordt er naar een situatie gekeken. In dit geval kunt u niet meer meedoen en mogelijk in de toekomst voor een andere test wel. U bent het niet eens met het beleid van KPN en helaas krijgt u weinig medestanders op dit forum. Spijtig maar zo loopt het soms op een openbare plek waar iedereen kan en mag reageren.


@mink2u: Ik begrijp de teleurstelling maar bekijk het positief. Op vakantie gaan is toch honderd keer leuker dan thuis een tv boxje testen?