Skip to main content

Terleurgesteld,

 

Begin dit jaar vroeg KPN testers om een nieuwe TV ontvanger uit te proberen.

Voorwaarde is testresultaten elke week doorgeven v.w.b. de nieuwe ontvanger

 

Ik heb mij opgegeven en uiteindelijk bleek dat ik op de reservelijst stond.

D.w.z. een paar mensen die zich opgegeven hadden, hebben een positief bericht gekregen en wanneer daar iemand van uitvalt komt er iemand van de reservelijst in aanmerking.

Kan ik mee leven.

 

Op 24 mei krijg ik een mail van KPN met schreeuwende tekst: Gefeliciteerd U mag onze nieuwste TV ontvanger testen. Met als ondertekst:

Gefeliciteerd, jij mag onze nieuwe tv-ontvanger testen. Hiermee help je ons om de nieuwe manier van tv-kijken te verbeteren. Je hebt nog tot en met vrijdag 27 mei 2022 om je aan te melden. Let op, vol is vol.

 

Zodra ik in de gelegenheid was, na mijn werk, direct naar huis en me gelijk  aanmelden.

Geen beperkingen, dus dat is gelukt, nu afwachten op de verdere afwikkeling.

 

Zie inmiddels wel op het forum dat na de vereiste aanmeldingen de aanmeldprocedure dicht gezet is, maar ja ik ben op tijd.

 

Maar ik hoor verder niets, ook op het KPN forum wordt vermeld, dat ik nog even geduld moet hebben. 30 mei nog niets gehoord, dan maar de vraag stellen op het forum. Nu daar kreeg ik het antwoord ik zou dezelfde dag nog bericht krijgen (niet dus)

Nogmaals de vraag gesteld op 2 juni, kreeg ik persoonlijk antwoord dat de marketeer iets verlaat was, maar ik zou 3 juni bericht krijgen. De topic werd gesloten en alle testers gingen naar een gesloten topic. Nou ja, maakt niet uit, ik ben erbij (was uit de reservelijst uitverkoren en niet te laat.

 

Op 3 juni kreeg ik de volgende mail met de schreeuwende tekst: Helaas net te laat !

en als kleine tekst eronder:

Bedankt voor je gegevens en dat je onze tv-ontvanger wilt testen. De inschrijvingen gingen alleen erg snel en jouw inschrijving was daarom nét te laat. Helaas hebben we maar ruimte voor 1.000 testers. Maar niet getreurd, er komen nog meer testen aan voor het verbeteren van onze producten en diensten. En jouw hulp is welkom!

 

En als klap op de vuurpijl na deze teleurstellende mededeling ook nog:

 

Mogen we gegevens bewaren?

Vind je het leuk om ons de volgende keer weer te helpen? Dat kan! Geef dit aan ons door. Wil je niet dat we je gegevens bewaren? Laat dit dan ook weten.

 

 

 

Als ik alles nog eens doorblader is er willekeur in het benoemen van de testers, immers de inschrijving is gestopt, nadat er genoeg deelnemers waren, ik heb dat niet gezien, is was op tijd.

Zoals ik het nu lees, was het aantal dus al op 24 mei bekend, waarom dan nu pas een afwijzing.

 

IK vind dit een rare manier van doen, eerst iemand feliciteren en dan alsnog afwijzen

IK kan dat niet anders vinden.

 

 

Ik heb KPN altijd al als een betrouwbare provider gezien, maar het vertrouwen heeft nu toch wel een deuk gekregen, gezien bovenstaande ontwikkelingen.

 

Verder heb ik veel vrienden en kennissen verteld dat ik de nieuwste ontvanger mag testen en iedereen is benieuwd naar het resultaat. Maar nu moet ik met lood in de schoenen en met de staart tussen de benen iedereen vertellen dat hoewel KPN mij eerst heeft gefeliciteerd (laat ik dan ook zien) maar dan mij weer afwijst.

 

Ik vind dit geen reclame voor KPN en ik hoop dat ze weer wat kunnen doen om het vertrouwen wat ik in hun had weer terug te kunnen winnen.

 

Nu denk ik dat dit topic wel zal gaan verwijnen, want het is openbaar, maar ik hoop op een (eerlijke) (re) actie

@mink2u: Ik begrijp de teleurstelling maar bekijk het positief. Op vakantie gaan is toch honderd keer leuker dan thuis een tv boxje testen?

Ja maar als je uren op Schiphol staat en je vlucht gaat niet door.

Test ik liever een tv kastje bij de airco tijdens een hittegolf in NL. 😜


@peter-keetfm : Zucht. De mail van KPN aan @mink2u was duidelijk, toch? Mink2u had ook zijn vakantie kunnen annuleren.


@peter-keetfm : Zucht. De mail van KPN aan @mink2u was duidelijk, toch? Mink2u had ook zijn vakantie kunnen annuleren.

Mijn reactie was een grapje 😭

Wie wil nou een tv kastje testen in de zomer als je het meeste buiten bent. (Of op vakantie)

Ik snap ook werkelijk niet dat kpn niet zo,n test project niet in de wintermaanden doet.

Wanneer iedereen binnen zit en veel tv kijkt.

Maar ach ja dat is kpn. 

Ik heb er in ieder geval geen hoop op.

Glas op 1 dat was 3 jaar geleden gezegt.

Ik ben per 1 juli over op een andere provider.

 

 

 

 

 

 


@Jeroen Ruiter

Blijkbaar wordt hier de essentie van het verhaal niet gesnapt. 

Maar ik denk dat meer mensen dit niet snappen. (teleurstelling, omgaan met mensen, gevoelens, verwachtingen)

Ik denk dat de gemiddelde klant prima snapt wat jij bedoeld. Je zit alleen op het ‘verkeerde’ forum waar de gemiddelde gebruiker die hier reageert duidelijk pro KPN (forum) is. (en sommigen Roomser dan de Paus 🤨)


Nou pro kpn (forum) valt wel mee. Ben zeker kritisch en ook over de pilot (Vind de afwijzing nou niet de schoonheidsprijs verdienen, maar ook fouten mogen gemaakt worden). Maar in dit verhaal heeft kpn gewoon een duidelijke en m.i. een goede redenen gegeven. 😉


En zo verschillen “we” van mening, want dat is het, een mening. Ik vind KPN helemaal niet transparant, zoals de meeste grote bedrijven/ telecom giganten niet transparant zijn. 


En zo verschillen “we” van mening, want dat is het, een mening. 

Dat mag ofcourse en staat je altijd vrij. Zelf vind ik het nou wel wat raar om iemand dan meteen pro kpn of roomser dan de paus te noemen. Denk ik kijk er anders tegenaan dan jou in dit geval en dat is wat mij betreft prima. 😉


En zo verschillen “we” van mening, want dat is het, een mening. 

Dat mag ofcourse en staat je altijd vrij. *

Dat is het mooie van het hebben van een mening, daar is geen toestemming voor nodig ;-) 


Dat mag ofcourse en staat je altijd vrij. *

Dat is het mooie van het hebben van een mening, daar is geen toestemming voor nodig ;-) 

Maar dat zeg ik toch ook niet? Zeg alleen dat iedereen een mening mag hebben en je het niet eens hoeft te worden. 


@Jeroen Ruiter

Blijkbaar wordt hier de essentie van het verhaal niet gesnapt. 

Maar ik denk dat meer mensen dit niet snappen. (teleurstelling, omgaan met mensen, gevoelens, verwachtingen)

Ik snap het inderdaad niet, nou ja een beetje, de eerste keer heeft KPN een fout gemaakt en je teleurgesteld, dom en niet zo slim van KPN voor het tere zieltje van jou, ze hebben excuses aangeboden en dan moet het ook klaar zijn.

Schijnbaar wilden ze nog wat extra testers, dus dachten ze, we hebben op @mink2u Zijn tere zieltje getrapt, laten we vragen of hij die twee maanden thuis is kan die alsnog testen, vraag was duidelijk toch, ben je thuis in die 2 maanden.

Nu ben je op vakantie en doordat jij op vakantie gaat kan je niet mee testen, want ja 2 weken uitval is wel veel, en nu ben je weer op je zieltje getrapt, is dit niet een beetje kleuterachtig, en dan mijn vertrouwen is geschaad, gaat wel erg diep zeg.


Wie houd wie nou voor de gek ?

het begon voor 3 maanden geleden allemaal zo:

Dat is een prima initiatief en het testen van 6 maanden geeft je inderdaad een goed beeld wat de nieuwe ontvanger is en kan doen.

 

Heb me daarvoor opgegeven en het blijkt dat er een behoorlijke belangstelling is (snap ik)

Het zou nog kunnen zijn dat ik op de reservelijst kon komen en ja hoor, daar komt de verlossende mail:

Uiteindelijk direct gereageerd, want vol = vol.

Hoor een week lag niets, wordt door de moderators aan het lijntje gehouden, maar wat maakt het uit, ik was er direct bij en uiteindelijk krijg ik het verlossende bericht (na een paar dagen na sluitingsdatum)

Uiteindelijk mijn ongenoegen ook aan het forum doorgegeven en ook de moderator geeft mij gelijk:

Nou ja, duizendmaal excuus en volgens het forum waren er maar 1000 ontvangers en die werden dus door duizend testers getest. Heb gevraagd of ik alsnog mee kon doen, maar 1 van de moderators schrijft letterlijk Maar dat wordt lastig als er geen ontvangers meer zijn

 

Tot mijn grote verbazing krijg ik 27 juni deze mail:

Beste klant,

Op 3 juni lieten we je weten dat je onze tv-ontvanger helaas niet meer mocht testen. We hadden het aanmeldformulier te laat gesloten. Sorry hiervoor.

We willen graag iets terug doen
In augustus start de volgende test van onze nieuwe tv-ontvanger. En we willen jou als 1e de kans geven om mee te testen. Dus ben je in augustus en september thuis? En lijkt het je nog steeds leuk om mee te doen? Reageer dan vóór 8 juli op deze e-mail met ‘Ja, ik doe mee.’

Als je niet mee wilt doen
Dan mag je deze e-mail gewoon negeren.

Met vriendelijke groet,

Team KPN

 

 Hoezo?  Er waren toch geen ontvangers meer?

Maar goed, gereageerd op de mail, van ik doe mee. In alle eerlijkheid, ook nog even vermeld dat ik vakantie heb in bewuste periode. En wat maakt het ook uit. De testperiode is gesteld op 6 maanden (zie aankondiging) En ik denk dat er meerdere aankomende testers zijn die in die periode vakantie hebben, maar dat mogelijk niet melden.

 

Tot mijn verbazing krijg ik op 28 juni al de volgende mail:

Beste klant,

Helaas is het niet mogelijk om mee te doen wanneer je een langere tijd afwezig bent in augustus of september. Onze test vindt namelijk plaats binnen een vaste periode. Deze planning kunnen wij niet verschuiven. Door jouw vakantie ben je bijna de helft van de testperiode niet aanwezig. Hiermee kunnen wij onvoldoende input verzamelen. Bedankt voor je reactie en interesse.

Met vriendelijke groet,

Team KPN

Dus door mijn eerlijkheid mag ik niet meedoen.

 

Wat mij dan stoort is het volgende:

  • voor een volledige goede testfase wordt in 1ste instantie uitgegaan van een testperiode van 6 maand. Waar ik voor de 2e keer voor wordt uitgenodigd (en afgewezen) blijkt nu 2 maand voldoende te zijn (vreemd voor een testperiode weet ik uit ervaring dat je de kinderziektes er in 2 maand niet uithaalt, 6 maand is erg kort, maar acceptabel)
  • Er waren 1000 decoders, zo werd mij verzekerd en er konden niet meer aangeschaft worden voordat het testen afgelopen was. Waarom dan nu wel weer binnen korte tijd een uitnodiging om te testen? (zijn er dan toch meer decoders dan 1000?)
  • Uit alle uitleg en excuses die gedaan zijn, blijkt uit het topic dat ik nog blij mag zijn dat ik voor een 2e keer mee mag doen (het lijkt wel een soort coulance) en dat ik vereerd mag zijn dat ze nog zo goed zijn geweest. (staat haaks op de uitleg en sorry's die ik gekregen had en ik had eerst het idee, nou we willen nog wel wat voor je doen…… maar helaas)
  • Hoe serieus wordt je genomen als je een topic hebt waarin je een teleurstelling en enige frustratie laat blijken en dat dan moderatoren over het testen gaan hebben van een andere streaming apparaat.  Dit betekend dat je dus niet serieus genomen gaat worden.
  • Het amateuristische aanpak van dit project van een zo'n groot bedrijf, die marktleider is v.w.t. internetdiensten, dan verbaas ik mij over de aanpak van deze pilot.  In mijn optiek zet je daar een ervaren projectleider op, zeker met zoiets belangrijks als het testen van een nieuwe decoder, waar van afhangt of de klanten op de juiste manier TV kunnen kijken,  KPN kan een stukje waardering krijgen door een nieuwe en goed werkende decoder op de markt te brengen, natuurlijk moet die dan op voorhand getest worden om alle kinderziektes eruit te halen en om ervaringen op te doen. Jammer dat KPN dan op deze manier omgaat met het testen van o zo'n belangrijk product. en met mensen die enthousiast mee willen doen met zo'n project en op zo'n manier worden afgescheept. Hoezo dan nog gemotiveerd?

 

IK weet dat ik dus niet mee mag doen, maar ik hoop dat KPN leert van bovengenoemde opmerkingen, ik snap dat iedereen stinkend zijn best doet om alles goed te doen, maar ik hoop dat men ook wat met de adviezen doet die hierboven genoemd zijn.

 

En mocht er nog ruimte zijn om te testen, mail me maar, ik sta er nog steeds voor open.

 


Misschien dat er op termijn leuk nieuws komt voor bestaande klanten. Misschien mogen bestaande klanten (tegen een vergoeding) een kastje ruilen voor een nieuw model. Zou toch leuk zijn?

Nu lekker vakantie vieren en laat het los. Het is maar een test.


Ik denk dat jij toch effe verkeerd leest @mink2u 

De reden voor twee maanden testen weet ik niet, wel dat in het net te laat mailtje staat dat er meer testen komen en of ze je gegevens mogen bewaren.

Nu heb jij dus een aanbod gekregen om die vervolg test te doen, en daarbij was de vraag of jij die 2 maanden thuis bent, je geeft aan dat je er 2 weken niet bent en nu ben je gepikeerd omdat je afgewezen word, je was al kleuterachtig bezig de eerste keer, en ja je had een punt en daar heeft men zich voor geexcuseerd, je krijgt een tweede kans met voorwaarden waaraan je dus duidelijk niet voldoet en nu is het weer kleuterachtig drammen, ikke ikke, je zegt dat je 60 bent, mijn vrouw werkt in de bejaarden zorg en zegt, het worden net weer babys, maar die zijn toch wel wat ouder dan jij bent, dus je bent er of vroeg bij of nooit volwassen geworden.


@Doornekamp33  het punt is gewoon dat we als volwassen mensen met elkaar moeten omgaan, blijkbaar kan en mag dat niet meer in deze maatschappij. Als je dat probeert dan krijg je een stempel en wordt je in een hokje gedrukt. En als je wat vraagt en het wordt moeilijk, dan ben je iemand waar je maar geen rekening mee hoeft te worden gehouden.

P.S. waarom stap je dan over naar Ziggo ?


Waarom ik over stap naar Ziggo, gewoon om eens te kijken of zij aan mijn behoeften voldoen en ik iets minder kleine eerste wereld iritaties heb over het kopje TV dat ik bij KPN heb.

En inderdaad, je hebt het over volwassen met elkaar omgaan, reageer dan ook volwassen dan hebnik er geen moeite mee, gezien je toon en gedram.om steeds hetzelfde is dit geen volwassen aanpak maar de “ Ikke wil” (stampvoetend als een klein kind) aanpak, wees een vent zei mijn vader altijd, draag het als een echte kerel, anders krijg je teleurstelling op teleurstelling te verwerken in het leven.


@Doornekamp33 Het gaat er niet om wat ik wil, maar hoe KPN met mensen om gaat, als je diverse topics in forums leest gaat het nog al eens mis. (dit zal je straks bij Ziggo ook ervaren ben ik bang voor)

Ik heb jarenlang ervaring in het omgaan met mensen en omgaan met teleurstellingen, dus vertel mij wat, maar ik wil gewoon duidelijk maken dat ook mensen geen robotten zijn en ook gevoelens hebben, helaas is door de corona het empathisch vermogen van sommigen mensen tot een dieptepunt gedaald.

Het verhaal is dus, ter lering en vermaak, doe er wat mee en leer van je fouten zodat je veel beter beslissingen en projecten beter kunt begeleiden.

Succes en sterkte bij Ziggo (ervaring deskundige)


Teleurstelling: glas half leeg.

Positievo : glas half vol.

Laat ik nu bijna altijd onder de noemer 2 te vallen, zodra ik onder de eerste val gaat het echt mis, zoals er een topic van mij hier is waar ik de eerste was, het aansluitverhaal.

 

 


@mink2u 

Ik heb ooit (12 jaar geleden) bij Ziggo de nieuwste Humax 5200C (met 500 GB harde schijf) mogen testen.

Met die ervaring nog in het achterhoofd, heb ik besloten om dit echt nooit meer te doen.😉

Ik wacht wel totdat hij standaard geleverd gaat worden.

Ben overigens wel heel erg benieuwd naar de specificatie van de Nieuwe KPN tv decoder en de testresultaten. 😉


Ik ben er helemaal niet benieuwd naar, hij komt vanzelf en dan horen of lezen we het wel.

En idd, ik ga voor niemand testen, want het levert mij hoogstwaarschijnlijk niks op dan dat het mij tijd en inspanning kost, dat mag, let wel ik zeg mag, een ander doen die dit wel wil, ik leef maar 1 keer, mijn tijd is dus beperkt en die wil ik zelf indelen, zelfs mijn werkgever mag dat geeneens, ik kom als ik wil, niet als hij het wil.


Hallo @Doornekamp33 Zat je niet eerst bij T-Mobile tot vorig jaar jaar? Of ben ik in de war met iemand anders. Want die had ook zo'n soortgelijk handtekening, vaarwel T-Mobile, welkom KPN per ….?


@Paul_   @Bart_Z 

hoe is dit mogelijk?

ik ben 25 dagen terug afgewezen omdat ik te laat zou zijn (volgens de mail dan) maar zie in een ander topic dit staan (19 dagen terug).

 kun je me dat uitleggen?  Want dit kan toch niet, staat haaks op de berichten die ik had.

Toch willekeur? Want 1 van de voorwaarden was dat je al een KPN id moest hebben.

komt uit dit topic:

Testen nieuwe TV Ontvanger | KPN Community


@mink2u Het is zoals het is. Blijven roepen zal helaas niks meer veranderen. Wie weet mag je ooit nog mee doen. Probeer het los te laten. 


Dat iemand 19 dagen geleden een vraag stelt zegt natuurlijk helemaal niks over het moment van aanmelden, @mink2u. Er is niks tegen jou persoonlijk (ik ken je verder ook niet), dus ik zou niet weten wat je precies bedoelt met willekeur… 


@Paul_ klopt, maar je ziet wel dat hij 19 dagen geleden is ingeloot, nadat hij een kpn id heeft aangemaakt op jullie verzoek, terwijl dat bij aanmelding al een van de voorwaarden was.

 

Als je alles terugleest (moet je voor de aardigheid eens doen), dan weet jij ook dat het allemaal rammelt. Als ik zo iets zou doen op mijn werk, dan kon ik een andere werkgever zoeken.

 

Ben er verder wel helemaal klaar mee. Succes

 


@Paul_ Klopt, maar je ziet wel dat hij 19 dagen geleden is ingeloot, nadat hij een KPN id heeft aangemaakt op jullie verzoek, terwijl dat bij aanmelding al een van de voorwaarden was.

 

Als je alles terugleest (moet je voor de aardigheid eens doen), dan weet jij ook dat het allemaal rammelt. Als ik zo iets zou doen op mijn werk, dan kon ik een andere werkgever zoeken.

 

Ben er verder wel helemaal klaar mee. Succes

 

 

@mink2u 

Zoals andere ook al aangeven.

Laat het rusten, je maakt jezelf alleen maar onnodig gestrest. En geloof me, dat wil je niet.

Misschien komt er een volgende keer.

 

Lees ook mijn bericht hierboven, over het nadeel van testen van apparaten.

Ik had toen bij Ziggo, 12 jaar geleden, de Humax 5200C getest.

Apparaat met super veel problemen in het begin (later na vele updates een super goed apparaat).

Op een gegeven moment had ik er 3 thuis staan (1 mocht ik behouden voor de hulp en 2 (gelukkig) retour).

Het is leuk om het een keer te doen, maar wat mij betreft geen 2de keer. 😉