Hoe is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) verbonden met de Experiabox of Box12? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.
Of is het via WIFI?
Dan is de kans altijd aanwezig, omdat WIFI gedeeld wordt en als een ander iets zwaars doet (bijvoorbeeld downloaden) dan kan het de DIW7022 storen.
Enige oplossing is een UTP kabel rechtstreeks van de DIW7022 naar de KPN Modem / router (Experiabox of Box12).
Het kastje is volledig bekabeld en gaat rechtstreeks naar de tv. Draadloos zijn alleen onze telefoons en iPad. Verder is alles bekabeld.
Rechtstreeks naar de tv begrijp is, dat is een HDMI kabel.
Zit er nog een splitter, DVS, switch of zo tussen?
(tussen de Sagemcom DIW7022 en de KPN modem / router (Experiabox of Box12)?
Wat is jouw echte downloadsnelheid (kan ook het probleem zijn)
Zie hier om te meten.
Download snelheid is tussen 35 en 40
Er zit een Utp kabel rechtstreeks van het kastje naar t modem. Experiabox v10
er zit geen switch tussen.
Hier begrijp ik uit dat je nog koper hebt.
35 a 40 Mb/s is laag, vooral als er veel internet verkeer is.
Ik denk dat hier het probleem zit.
Klopt. We weten dat het zo is. Maar sinds 3 weken kunnen we niet terug kijken of opnames bekijken. Misschien is er een update geweest waardoor dit begonnen is. Wat mij betreft onze oude kastjes retour. Daar hadden we geen last mee. Ondanks dat we niet snel internet hebben. Ook Willem er geen nieuwe experiabox. For schijnt nog veel problemen te geven.
Ook de monteur is gister geweest. Alles is goed. Maar toch is het probleem er.
moet zeggen. Vanmiddag kon ik geen 2 zinnen doorlopend terugkijken zonder dat hij weer vastliep. Maar 2 uur later ging het zomaar weer beter en dan gebeurd het 2 c per half uur.
ook vind ik
day het van belang is dat men dit soort dingen meld. Omdat als men dat niet doet kpn niet weet dat het zo slecht is. Want dat is iets wat zeket is! Soms wordt je er echt p**pie ziek van
in ieder geval enorm dank voor het meedenken.
Hoi @Max15. Wat vervelend dat je problemen hebt met de tv-ontvanger. Dit hoort natuurlijk niet, zeker niet na een monteursbezoek. Heb je de ontvanger al eens gereset? Dat helpt vaak bij storingen. Je kunt ook proberen om de ontvanger op een andere netwerkpoort van je ExperiaBox aan te sluiten. Werkt het daarna nog steeds niet goed? Dan kun je het beste een terugbelafspraak maken met onze klantenservice. Dan kunnen we verder met het zoeken naar een oplossing.
Je Vikash.
jazeker hebben we alles al gereset. Hey modum, de kastjes. We hebben ze via wifi verbonden. Weer terug via een utp. Van alles.
nu gaat m’n man morgen een nieuw modum ophalen. En dan zal hij alles 1 voor 1 gaan bekijken. Gelukkig werkt mijn man in ict. Want anders. Wel worden we er natuurlijk echt niet blij van. M’n zoon kan niet downloaden. Dat moet nu echt ‘s nachts gebeuren.
T nadeel voor ons is dat we echt op een plaats wonen waar het voor kpn niet zo loont om het snel aan te pakken. Maargoed. Wij betalen ook netjes ons abonnement zou je denken alleen wonen we op een eiland. Maar soms lijkt het wel of dat aan de andere kant van de wereld is is
@Max15 Wat vervelend om te horen dat jullie zoveel problemen hebben met de verbinding. Goed dat je man morgen een nieuw modem gaat ophalen en alles opnieuw gaat proberen. Ik hoop dat dat helpt! Ik begrijp dat het extra frustrerend is als je op een eiland woont en het lijkt alsof je locatie invloed heeft op de service. Ik hoop dat het snel opgelost is en jullie weer zonder problemen kunnen downloaden en streamen. Laat je nog even weten hoe dit afloopt?
Hey Vikash.
het nieuwe modem is inmiddels aangesloten en warempel het is een stuk verbeterd. Bij stopt nu soms even 2 tel en dan gaat hij wel door.
het is echt zo dat als je in de grote stad woond dan heb je alles in top speed. En glasvezel. De concurrent is hier op t eiland all begonnen en ik mag hopen ( neemt u mij niet kwalijk) dat kpn daardoor klanten gaat verliezen. Want er staat voorlopig nog niets gepland. En wij wonen dan wel op een eiland, we spreken hier toch gewoon Nederlands en t is niet aan de andere kant van de wereld. Wij betalen ook gewoon ons abonnement. Trouw elke maand. Waarom moeten wij met minder genoeg nemen. Als je het meet komen we soms de 40 mbit. Maar meestal ligt t nog lager.
Vikash (Indiase naam denk) mijn man komt ook uit India
fijne jaarwisseling! En een gelukkig 2025
Fijn om te horen dat het nieuwe modem al een verbetering heeft gebracht, al snap ik dat de korte onderbrekingen nog steeds vervelend zijn. Ik begrijp ook je frustratie over de snelheid en het ontbreken van glasvezel. KPN werkt hard om het netwerk in heel Nederland te verbeteren, maar helaas gaat dat niet overal even snel. Hopelijk wordt je gebied binnenkort ook meegenomen in de plannen.
Vikash is inderdaad een Indiase naam, maar mijn ouders komen uit Suriname. Als je nog vragen hebt of ergens tegenaan loopt, laat het gerust weten. We helpen je graag.
Jullie ook een gelukkig en gezond 2025 toegewenst!