Skip to main content
Beantwoord

Sinds overgang naar TV+ zie ik het Home-scherm van de tv bij opstarten

• March 22, 2026
  • 6 reacties
  • 116 keer bekeken

Sinds vorige week hebben we nieuwe tv bij een abonnement van KPN gekregen, maar bij het opstarten krijg ik geen KPN scherm te zien maar Home, vreselijk irritant. Hoe krijg ik het KPN scherm te zien en wat doe ik fout?

Groet,

Davitamon.

Beste antwoord door Wartywolfs

Hallo ​@Davitamon, welkom op de community.

Je moet op je tv zelf de hdmi ingang kiezen waarop het kpn tv kastje is aangesloten.

Je kunt waarschijnlijk ook op je tv zelf instellen dat ie opstart met de laatste hdmi ingangsbron ipv het home scherm van de tv. Even zoeken in instellingen / setup.

6 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 22, 2026

Hallo ​@Davitamon ,

Je kunt zelf instellen of je de TV+ Box wilt laten starten met het hoofdscherm of met live tv. In dit artikel leggen we je uit hoe je dit aanpast:

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • March 22, 2026

Hallo ​@Davitamon, welkom op de community.

Je moet op je tv zelf de hdmi ingang kiezen waarop het kpn tv kastje is aangesloten.

Je kunt waarschijnlijk ook op je tv zelf instellen dat ie opstart met de laatste hdmi ingangsbron ipv het home scherm van de tv. Even zoeken in instellingen / setup.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 22, 2026

Oh. Je krijgt het HOME scherm van je Philips cadeau. ​@Noordzee kan haarfijn uitleggen hoe je "starten met laatste hdmi" instelt voor het beeld van de kpn ontvanger. 

In de ontvangers Arris VIP5202 en TV+ Sagemcom kun je instellen dat ze bij inschakelen de tv ook naar de juiste ingang zetten. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi, welkom op onze community, ik zie dat er al goed meegedacht wordt ​@Davitamon. Is het nog gelukt?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 25, 2026

Hallo ,  ik heb het probleem op kunnen lossen met hulp van jullie antwoorden, heel veel dank daarvoor!!

Groeten, 

Davitamon.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Bedankt voor je terugkoppeling ​@Davitamon, fijn dat het gelukt is! Waar zat het m nou in?