Skip to main content

Hallo! Wij zijn sinds vandaag trotse bezitters van een The Frame van Samsung, incl one connect box. Nu hebben we een aantal probleempjes waar we niet helemaal uitkomen. 

De tv hangt nog niet, want eigenlijk willen we eerst precies weten hoe we de problemen gaan oplossen voordat we ergens spijt van krijgen. 

De huidige situatie is als volgt: we hebben nu een oude Sony bravia Tv. Recht achter de tv (die nu staat op een meubel) zit in de muur een stopcontact en een utp ingang. Daar zitten de tv en de Arris VIP2952 V2 op aangesloten. 

We realiseren ons dat dat stopcontact en die utp ingang verloren gaan als we een tv als the Frame strak aan de muur gaan hangen. We halen het kapje eraf zodat de tv er overheen kan hangen. Het doorzichtige snoertje van de tv gaat naar de one connect box en die voorzien we van stroom in het dichtstbijzijnde stopcontact (1,5 m verder net boven de vloer). 

MAAR… nu de vragen…. de one connect box werkt op wifi heb ik begrepen… maar hoe regelen we dat die Arris van internet is voorzien? Kan dat met een kabel in de one connect box of moet die toch in die ingang in de muur? Want dan hebben we een probleem ben ik bang. Dan moet er alsnog een dik snoer achter de televisie vandaan komen. Kunnen we dit oplossen met een draadloze verbindingsset of is er nog een oplossing die wij niet kennen?

En dan nog iets: ik lees over 4K ontvangers. Hebben wij die per se nodig of kan deze Arris ook op onze nieuwe tv aangesloten worden?

Ik weet namelijk echt het verschil niet…. alvast bedankt voor de reactie!

 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

@Marleos84 Dan zou ik, om van alles af te zijn, het volgende doen:

  1. Aansluitpunt veel lager plaatsen of laten plaatsen.
  2. Coax kabel verwijderen, die gebruik je waarschijnlijk toch niet meer.
  3. In plaats van coax-kabel een extra utp-kabel trekken.

Je hebt dan twee aansluitpunten voor je Experiabox en kan je de TV via de one Connect box ook nog eens rechtstreeks bekabeld aansluiten.


Ik denk dat topicstarter nu niet weer in de muur wil breken. Of wel?

Maar goed... stel dat je het zou doen, op dezelfde buis vlak boven de plint een wandcontactdoos erbij plaatsen, dan kan ook dat dunne doorzichtige draadje er door. Onder de doos erin, en achter de tv eruit 😁


@Nick83 Topicstarter heeft nog niet aangegeven dat hij dat niet wil.

Het is gewoon een optie om de TV echt plat tegen de muur te krijgen.


Mannen, bedankt voor het meedenken. Morgen komt de elektricien die deze aansluiting gemaakt heeft, “komt goed” appte hij, dus ik laat weten wat het geworden is. Maar fijn om alle opties even helder te hebben! Dank!  Groet Marloes!


Graag een foto van het eindresultaat. :)


Hi @Marleos84, welkom op het Forum! Ik zie dat je al op weg geholpen bent door deze behulpzame Forum-users. Ik ben ook benieuwd of het gelukt is na de elektricien :blush:


Het is nog niet helemaal klaar maar het bijna eindresultaat is al fantastisch. Nu nog de kastjes vastmaken onder de balk en de snoeren wat inkorten. Elektricien heeft dus inderdaad een opening in de eerder geplaatste buis lager op de wand gemaakt. 🥰🥳

dank allemaal! 


Och, wat een plaatje dit! Het ziet er schitterend uit!


@Marleos84 Het heeft misschien wat onverwachtse moeite gekost maar dit is zoals je dat type TV eigenlijk op moet hangen. Je hebt nu iets in je kamer waar je trots op mag zijn. :relaxed:


@Marleos84 Het heeft misschien wat onverwachtse moeite gekost maar dit is zoals je dat type TV eigenlijk op moet hangen. Je hebt nu iets in je kamer waar je trots op mag zijn. :relaxed:

Ben ik ook! Heel erg! Bedankt voor het meedenken!


Reageer