Skip to main content
News

Nieuwe zenders in HD beschikbaar

  • December 6, 2019
  • 44 reacties
  • 3755 keer bekeken
Nieuwe zenders in HD beschikbaar
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

44 reacties

Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 11, 2019

De extra bitrate bij AT5 helpt natuurlijk. Maar AT5 zendt zelf niks in HD uit. Helaas.


  • December 14, 2019

Mij gaat het overigens bij dat samenvoegen niet om het vanaf kanaal 1 beschikbaar hebben van die zenders, maar puur om het feit dat ik opnames van HD-"Glas" zenders niet via de iTV app kan terugkijken zolang HD-"Glas"-op-1 niet gerealiseerd is. 

 

Precies dit!

 

Verder natuurlijk blij met de nieuwe HD-toevoegingen, al kan het nooit genoeg zijn natuurlijk.  KPN loopt lekker voor op Ziggo en dat is goed te merken, aangezien we sinds november ook weer TV bij KPN hebben.


  • Topper
  • December 19, 2019

kpn is echt meester in met veel tam tam zendertoevoegingen doen waarvan hoogst twijfelachtig is of daar wel vraag naar is,,,,,,,,,,,,,zo zijn er bijv. al 4 cartoon zenders, hup jongens, nog 1 of 2 erbij ! waanzin.

IK WIL (***) TV5 TERUG!  De trein (zonder structurele abonnee raadpleging en ondanks kritiek hier, of op welke forum dan ook, dendert gewoon door……..) steekproeven zijn manipuleerbaar….

krijg heleboel zenders toch, die ik helemaal niet wil en wel gecamoufleerd voor betaal

en waarom is er geen taalkeuzemogelijkheid  (op de A/B) voor Arte ? kan ook bij Eurosport, maar nee, doet kpn niet……

waarom kan je niet bladeren in de sub-pagina's van teletekst?? doet kpn niet !

en waarom krijg ik geen e-mail bij onbeantwoord telefoontje (vaste lijn) zoals Telfort al jaren deed !

dit alles kost me wel zo’n € 650 p.j. ! ik ga maar eens switchen denk ik.

*Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels


Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+26
  • Oud-Moderator
  • December 19, 2019

kpn is echt meester in met veel tam tam zendertoevoegingen doen waarvan hoogst twijfelachtig is of daar wel vraag naar is,,,,,,,,,,,,,zo zijn er bijv. al 4 cartoon zenders, hup jongens, nog 1 of 2 erbij ! waanzin.

IK WIL (***) TV5 TERUG!  De trein (zonder structurele abonnee raadpleging en ondanks kritiek hier, of op welke forum dan ook, dendert gewoon door……..) steekproeven zijn manipuleerbaar….

krijg heleboel zenders toch, die ik helemaal niet wil en wel gecamoufleerd voor betaal

en waarom is er geen taalkeuzemogelijkheid  (op de A/B) voor Arte ? kan ook bij Eurosport, maar nee, doet kpn niet……

waarom kan je niet bladeren in de sub-pagina's van teletekst?? doet kpn niet !

en waarom krijg ik geen e-mail bij onbeantwoord telefoontje (vaste lijn) zoals Telfort al jaren deed !

dit alles kost me wel zo’n € 650 p.j. ! ik ga maar eens switchen denk ik.

Schelden is sowieso niet de bedoeling, en ook niet de manier om iets voor elkaar te krijgen. Je mag natuurlijk boos en ontevreden zijn, maar we houden het hier wel netjes.

Blijkbaar leveren we bepaalde dingen niet, die jij wel graag zou willen. De functies die je noemt zijn dingen die ik allemaal niet (binnenkort) verwacht trouwens. 


  • Topper
  • December 19, 2019

mijnheer de moderator !

1.vloeken is idd niet netjes, had ik niet moeten doen, eens; (ik schold overigens NIET en dat is niet hetzelfde !) MAAR : u moet ook eens begrijpen dat het frustrerend is dat beslissingen  (m.n. over uit te sturen tv zenders in basispakket) altijd maar boven de hoofden van(soms jarenlange-) abonnees genomen worden, de fora staan er vol van. Is dat soms wel "netjes”??

  1. Als u meent mij de les te moeten lezen over omgangsvormen,  dan deel ik u mee dat ik, ongeacht uw mogelijke instructies van hogerhand, niet gediend ben van dat getutoyeer !
  2. tot slot constateer ik dat u ook niet eens inhoudelijk ingaat op welk ingebracht punt dan ook, terwijl die (zeker voor kpn !) technisch bekeken, makkelijk kunnen, gezien het feit dat die bij ander providers al jarenlang  WEL kunnen. Dat komt behoorlijk arrogant over. Maar ja, als je (nog) marktleider bent, kun je je dat blijkbaar veroorloven.
  3. misschien moet u uw manager nog maar eens vragen om een communicatie cursusje.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • December 19, 2019

 Mijnheer ijsbr004, 

 

mijnheer de moderator !

1.vloeken is idd niet netjes, had ik niet moeten doen, eens; (ik schold overigens NIET en dat is niet hetzelfde !) MAAR : u moet ook eens begrijpen dat het frustrerend is dat beslissingen  (m.n. over uit te sturen tv zenders in basispakket) altijd maar boven de hoofden van(soms jarenlange-) abonnees genomen worden, de fora staan er vol van. Is dat soms wel "netjes”??​​​​​

Ja, deze beslissingen worden genomen naar aanleiding van kijkgedrag en kijkcijfers. 

 

  1. Als u meent mij de les te moeten lezen over omgangsvormen,  dan deel ik u mee dat ik, ongeacht uw mogelijke instructies van hogerhand, niet gediend ben van dat getutoyeer !

Oké. 

 

  1. tot slot constateer ik dat u ook niet eens inhoudelijk ingaat op welk ingebracht punt dan ook, terwijl die (zeker voor kpn !) technisch bekeken, makkelijk kunnen, gezien het feit dat die bij ander providers al

Zie hieronder. @Paul_ legt dit perfect uit. 

De functies die je noemt zijn dingen die ik allemaal niet (binnenkort) verwacht trouwens. 

 

  1. misschien moet u uw manager nog maar eens vragen om een communicatie cursusje.

Gedaan. 

Bedankt voor de fijne en beschaafde conversatie. 

 

 


Alfons
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • December 19, 2019

en waarom is er geen taalkeuzemogelijkheid  (op de A/B) voor Arte ? kan ook bij Eurosport, maar nee, doet kpn niet……

waarom kan je niet bladeren in de sub-pagina's van teletekst?? doet kpn niet !

 

Deze genoemde punten staan overigens bij mij ook hoog op mijn verlanglijstje. Zeker omdat dit bij Ziggo al jaren normaal is en daar kwam ik dus in maart 2019 vandaan.

Misschien toch (nog eens) doorgeven aan de betreffende afdeling? Je weet nooit he?


Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 25, 2019

Volgens TotaalTV zijn de NPO extra kanalen nu in HD beschikbaar.

 

Het zou een leuk kerstcadeautje zijn als de KPN deze HD zenders ook zou toevoegen.


Dennis Overbeek
Wijsgeer

Volgens TotaalTV zijn de NPO extra kanalen nu in HD beschikbaar.

 

Het zou een leuk kerstcadeautje zijn als de KPN deze HD zenders ook zou toevoegen.

Dat klopt, maar nog niet bij de providers, maar bij NLZiet en NPO Plus. Ik kijk de Top2000 nu via NLZiet: 

Het is duidelijk merkbaar dat het in HD is. (720p) Hoop dat KPN gauw volgt, want dit kijkt beter dan bij kpn, deze is nog zwaar SD. 😉


david_meyer25
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

Ze gaan het voorals nog niet toevoegen >>>>»  https://twitter.com/KPNwebcare/status/1209499536923791360


Dennis Overbeek
Wijsgeer

Ze gaan het voorals nog niet toevoegen >>>>»  https://twitter.com/KPNwebcare/status/1209499536923791360

Dan kijk ik deze zender maar op NLziet, want daar is die in ieder geval in HD. Trouwens, ik kijk vaak TV On Demand bij NLziet. Dan heb ik de reclames niet, ook niet bij de commerciële zenders, en ik kan kijken wanneer ik wil. 😉👍🏼


  • December 27, 2019

Ik ben met tv kijken ook van kpn naar NLZIET overgestapt. Ze zenden nu uit in HD en dat ziet er goed uit. Voordeel is ook dat je geen extra kastje meer hebt. En de prijs is goed! 
 

Wat ook jammer bij kpn is, dat je er geen budget internet account meer is. 42,50 per maand is echt prijzig ten opzichte van vroeger. Dan betaalde je max. 22,50 a 25,00 euro voor internet. 
 

Je zou bijna een 4g abonnement afnemen met onbeperkt internet bij de concurrent en thuis een een 4g router plaatsen. Sms data voor meer verbruik even uitgesloten. 
 


wjb
Wijsgeer
  • December 27, 2019

Ik ben met tv kijken ook van kpn naar NLZIET overgestapt. Ze zenden nu uit in HD en dat ziet er goed uit. Voordeel is ook dat je geen extra kastje meer hebt. En de prijs is goed! 

Dus je bespaart nu €2,05 per maand en je hebt beduidend minder zenders in een lagere kwaliteit?


  • December 27, 2019

Nee, ik meer.

internet 42,50

tv + 1 ontvanger 10,-

extra ontvanger 5,–

——

internet 42,50

nlziet (2 tv’s) 7,95

—-

en beeld kwaliteit is bij nlziet verbeterd. Is gelijk aan kpn tv nu! Misschien minder zenders. Maar voor mij zenden ze uit wat ik zou willen zien. Bij kpn krijg je een bak zenders toegewezen waar ik niets mee doe.

Ze hadden beter daar een zender hussel pakket van kunnen maken. Dat je bijv. zelf 15 zenders naar eigen keuze kan samenstellen. 
 

Of een aanbod net zoals bij NLZIET voor een low budget prijsje 😁


wjb
Wijsgeer
  • December 27, 2019

...beeld kwaliteit is bij nlziet verbeterd. Is gelijk aan kpn tv nu! ...

Bij lange na niet, maar dat kan ook niet met die bitrate. :wink:

Die 7,5 Mbps zal het kwalitatief natuurlijk niet halen bij de 12,5Mbps van de HD-"Glas" zenders van KPN.


  • December 27, 2019

...beeld kwaliteit is bij nlziet verbeterd. Is gelijk aan kpn tv nu! ...

Bij lange na niet, maar dat kan ook niet met die bitrate. :wink:

Die 7,5 Mbps zal het kwalitatief natuurlijk niet halen bij de 12,5Mbps van de HD-"Glas" zenders van KPN.

Wij hebben hier geen glas. Zal wel is tijd worden KPN ;-)

Ik vergelijk met HD tv kastje van KPN en dat is nu hetzelfde met NLZIET (vind ik). Deze kwaliteit haal je niet in de KPN tv app.

 

De live en replaystreams van de twaalf hoofdkanalen op NLZIET zijn ook onlangs verhoogd naar Full HD 1080. Onder deze hoofdkanalen vallen NPO 1, NPO 2, NPO 3, RTL 4, RTL 5, RTL 7, RT L8 en RTL Z, SBS6, Veronica, Net5 en SBS9. Mobiele devices (smartphones en tablets) houden momenteel HD 720-beeldkwaliteit.


  • December 28, 2019

Wij hebben hier geen glas. Zal wel is tijd worden KPN ;-)

 

Het spreekwoordelijke dubbeltje? Veel kijkplezier!

 


Forum|alt.badge.img+16
  • Forum titaan
  • December 30, 2019

Volgens TotaalTV zijn de NPO extra kanalen nu in HD beschikbaar.

 

Het zou een leuk kerstcadeautje zijn als de KPN deze HD zenders ook zou toevoegen.

Dat klopt, maar nog niet bij de providers, maar bij NLZiet en NPO Plus.

Ik zie vooralsnog deze zender niet in HD op NPO plus.

 


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 30, 2019

@Giant2000  schreef:

Ik zie vooralsnog deze zender niet in HD op NPO plus.

Ik zie dat ook niet aangekondigd bv op TotaalTV:
NPO extra kanalen voortaan in HD.
Emerce.nl:
NLziet verhoogt beeldkwaliteit NPO extrathemazenders.
NLziet.nl:
NPO extra themazenders in HD.

Hier staat ook dat het vooralsnog alleen via NLziet is.