Skip to main content

Ik heb al een jaar kpn + het is gewoon een verschrikking om ondertiteling te krijg 

Het werk voor geen meter en als hij het doet dan staat hij in een mum van tijd stil 

Van mij mogen ze die kolezooi direct weg komen halen wat een ellende is dat zeg je kan gewoon niks meer volgen op tv ik kijk nu gewoon doof stomme tv ze zijn ook vreselijk goed bezig bij kpn houden echt rekening met mensen die slechthorend zijn 

BRAVO KPN GA ZO DOOR 

Hi @Hans Gerwig en welkom op het forum! 

De meeste problemen met ondertiteling zijn inmiddels opgelost na een aantal updates, maar nog niet alles is zoals het hoort.
In onze bekende bevindingen kun je onder het kopje ‘TV kijken’ zien hoe het er nu voor staat met de ondertiteling. 

Als jouw ondertitelingsproblemen onder één van de zaken valt die nog niet opgelost is, weet dat we er dan aan werken en houd onze Product Updates in de gaten. 
Je kunt je ook op de Product Updates abonneren, dan krijg je bericht als er een nieuwe update geplaatst wordt. 

Hopelijk is het met een toekomstige update snel opgelost!


Kik heb al een aantal dagen geen ondertiteling meer op RTL4 bij Nederlandstalige programma's. 

Op NPO heb ik het wel.


Iedere uitzending, bij welke zender dan ook, wordt ook niet standaard ondertiteld.

Het is een misvatting om te denken, dat als je OT aanzet dat alle programma's ondertiteld zijn @Ben1946 Ik heb i.v.m. mijn gehoor in de regel OT standaard aan staan en als ik dan om 19u30 naar het journaal op RTL4 kijk,  geen OT, schakel ik om 20u00 over naar het journaal op NPO1 wèl OT.

 


Geen oplossing, maar voor RTL: je krijgt wel ondertiteling als je “Automatisch beste kwaliteit” uitzet bij multicast, of kiest voor unicast.

Unicast krijg je ook als je even pauzeert en dan verder kijkt, maar bij unicast heb je wel een lagere beeldkwaliteit. En unicast maakt NPO ook iets beter leesbaar qua uitlijning, maar dan is er maar één kleur als er in een scene meerdere sprekers zijn, en die ene kleur verandert na een halve tel. Echt heel slecht getest. Treurig.


Problemen met de ondertiteling zijn nog niet echt opgelost. Het kan dagen of een week goed gaan maar dan is het probleem weer terug. De afgelopen dagen bleef de ondertiteling op npo 1 af en toe hangen en 1 dag liep deze 2 a 3 seconden voor. 


Bij ons ging de OT afgeloppen zondag ook fout bij de 1e uitzending op NPO1 van de Joodsche Raad, daar liep de ondertiteling vóór op de stemmen, voor mijn goedhorende vrouw niet te volgen door het verwarrende geluid i.c.m. met de OT, die zij niet nodig heeft en voor mij verwarrend omdat ik de OT moet volgen voor iets wat nog gezegd moet worden, waardeloos.

 

 


Het kan dagen of een week goed gaan

Dat is voor het eerst dat ik dat hoor. Of misschien ligt het aan de definitie van “goed”. Want volgens mij is er nog niks aan de slechte weergave en het foute kleurgebruik gedaan?


Reageer