Skip to main content
Vraag

Nog geen bericht ontvangen over terugsturen oude ontvanger

• October 3, 2026
  • 4 reacties
  • 36 keer bekeken

Edjowww
Topper

Enkele weken geleden de VIP5202 ontvangen en zou bericht krijgen over het terugsturen van de VIP2952. Heb tot op heden nog geen bericht gekregen. Wil KPN deze wel terug of kan ik ‘m vernietigen?

4 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 3, 2026

Hallo ​@Edjowww ,

Terugsturen is niet verplicht: 

Moet ik mijn oude tv-ontvanger terugsturen?

Je mag je oude tv-ontvanger kosteloos naar ons terugsturen, maar dat is niet verplicht. Stop de oude tv-ontvanger in de doos van je nieuwe tv-ontvanger. Haal het oude verzendlabel van de doos of zorg dat het niet meer leesbaar is. Schrijf daarna ons antwoordnummer op de doos en breng het pakket naar een PostNL pakketpunt.

KPN
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen aan den Rijn

Je mag je oude tv-ontvanger ook inleveren bij de milieustraat of bij een KPN Winkel.

bron: 

• October 3, 2026

Ik zou de ontvanger dan zelf terug sturen. Dan kan KPN zorgen voor de verdere verwerking.
Dit voorkomt ook dat ontvangers die wel terug moeten (Arris 5202 en nieuwer) naar de  milieustraat gaan en kans op een boete.
Ook zijn er klanten die geen Netflix gebruiken en een defecte ontvanger willen laten vervangen door dezelfde ontvanger.
Bijvoorbeeld voor het kanaalnummer dat zichtbaar is op de ontvanger en/of de scart aansluiting voor een oude tv.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 3, 2026

Ook zijn er klanten die geen Netflix gebruiken en een defecte ontvanger willen laten vervangen door dezelfde ontvanger.

Nee, KPN is al bezig om die ontvangers uit te faseren. 

• October 3, 2026

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/omruilen-tv-ontvanger Vermeld: 
“ Je gebruikt nu een oudere tv-ontvanger, de HMB2260 of VIP2952. Binnenkort kan je hier geen Netflix meer op kijken. Daarom vervangen we de tv-ontvanger als je Netflix gebruikt. Je krijgt vanzelf een nieuwe tv-ontvanger van ons.”
Deze link word ook genoemd bij https://community.kpn.com/kpn-tv-11/we-vervangen-verouderde-tv-ontvangers-648570#Wat+doe+ik+met+de+oude+tv-ontvanger?