Skip to main content

Soms is het zo dat in pakketten die je niet hebt van KPN één of twee leuke zenders zitten die je graag zou willen hebben. Daarvoor moet je een heel pakket nemen. Het zou fijn zijn als je gewoon losse zenders extra zou kunnen bestellen voor een vast bedrag per zender per maand. Is iemand anders hier ook in geïnteresseerd?

Hoi het idee is prima. TV a la Carte wordt het ook wel genoemd. Het probleem is alleen dat de prijs zo hoog wordt dat de meesten afhaken. Maar wie weet bij voldoende belangstelling dat er wat gaat gebeuren. Ik zou het wel willen.


Hallo @Taned , zie onderstaand artikel in tvtotaal

https://www.totaaltv.nl/nieuws/zelf-zenderpakket-samenstellen-te-duur-en-gepasseerd-station/


Nee, zeg. Dan wordt het helemaal duur. Extra zenders worden dan 1,50  tot wel 6,00 euro per maand per stuk. Bovendien hebben providers dan wel een héle zwakke positie bij zendereigenaren m.b.t. de inkoopsprijs.


TotaalTV 15 augustus 2020:

Zelf zenderpakket samenstellen te duur en gepasseerd station.


ik vind dat het wel een keer moet kunnen 2020 en met het digitale tijdperk

ik zit echt niet op die zenders te wachten van rtl bagger

waarom dat bij eigenlijk iedere provider een “basis” pakket shit in zit

dat heb ik ook met de schotel

ik heb nu voor een jaar de discovery zenders voor nog geen 2 tientjes (dplay)

dat is een online platvorm

waarom is het dan niet mogelijk dat kpn hier aan werkt

veel mensen nemen een extra pakket en kijken maar 1 of 2 zenders van dat pakket

het moet ook anders kunnen vind ik


ik heb nu voor een jaar de discovery zenders voor nog geen 2 tientjes (dplay)

@peter-keetfm

Dat is toch hartstikke duur als je ziet wat je bij KPN aan zenders krijgt voor nog geen 15 euro (basis EN pluspakket). Ik heb voor nog geen 15 euro ook alle Discoveryzenders en nog véél meer leuke zenders. Hoewel HGTV, Food Network en Motortrend niet via NL providers zijn te zien.

Dus uiteraard gaat KPN dat via hun decoder niet aanbieden.

Die OTT (bv Dplay) is nou juist de clou dat het over internet gaat en dus het tv-platform van de providers omzeilt.


ik heb nu voor een jaar de discovery zenders voor nog geen 2 tientjes (dplay)

@peter-keetfm

Dat is toch hartstikke duur als je ziet wat je bij KPN aan zenders krijgt voor nog geen 15 euro (basis EN pluspakket). Ik heb voor nog geen 15 euro ook alle Discoveryzenders en nog véél meer leuke zenders.

Dus uiteraard gaat KPN dat via hun decoder niet aanbieden.

Die OTT (bv Dplay) is nou juist de clou dat het over internet gaat en dus het tv-platform van de providers omzeilt.

10 zenders en voor nog net geen 2 tientjes per jaar (zonder reclames) 

Ik ben blij met het pakket van dplay 

En nee het is niet duur in vergelijking wat je bij een andere aanbieder betaald 

RTL zit ik al helemaal niet op te wachten 

En een vrijheid aan zenderlijst is wel een mooie optie 

Zoals ts voorstelde 

Maar ik zie dat helaas niet gebeuren 


In feite wil ik dit al meer dan 10 jaar, maar verwacht dit niet van de grote providers in Nederland. Die pakketten bestaan omdat er een soort van duopolie is kwa TV en velen die groot zijn geworden met een handvat met veel knopjes erop zullen dat ook gewoon in stand houden. Net zo lang totdat de adverteerders tot de conclusie komen dat ze betere andere methodes kunnen gebruiken.

Maar ondertussen kan eenieder wel een soort van ‘losse zenders‘ hebben door onafhankelijk van hun internetprovider iets op internet uit te zoeken wat ze ook echt kijken. Alleen voor de nog ongeveer 50K huishoudens is het internet niet snel genoeg.


Geloof me, het is echt een illusie om te denken dat TV à la carte goedkoper zal zijn dan de huidige pakketten. 

Het basispakket van KPN (65 zenders) kost €10,- terwijl alleen NPO Start plus (3 zenders) al €2,95 kost. Tel daar wat commerciële zenders bij op zoals RTL 4, Discovery Channel en EuroSport en je bent waarschijnlijk al meer kwijt.


In feite wil ik dit al meer dan 10 jaar, maar verwacht dit niet van de grote providers in Nederland. Die pakketten bestaan omdat er een soort van duopolie is kwa TV en velen die groot zijn geworden met een handvat met veel knopjes erop zullen dat ook gewoon in stand houden. Net zo lang totdat de adverteerders tot de conclusie komen dat ze betere andere methodes kunnen gebruiken.

...

Het komt niet alleen door het duopolie van de providers, ook de zenders worden vaak gebundeld aangeboden door de rechthebbenden. Wil je deze, dan ook die erbij anders gaat de deal niet door …


In feite wil ik dit al meer dan 10 jaar, maar verwacht dit niet van de grote providers in Nederland. Die pakketten bestaan omdat er een soort van duopolie is kwa TV en velen die groot zijn geworden met een handvat met veel knopjes erop zullen dat ook gewoon in stand houden. Net zo lang totdat de adverteerders tot de conclusie komen dat ze betere andere methodes kunnen gebruiken.

...

Het komt niet alleen door het duopolie van de providers, ook de zenders worden vaak gebundeld aangeboden door de rechthebbenden. Wil je deze, dan ook die erbij anders gaat de deal niet door …

Ja die laatste zin is misschien nog wel belangrijker, zie ook relatie Fox met internetproviders. Maar ik wil eigenlijk aangeven dat door de situatie in TV land, de betrokken partijen enorme macht hebben, deels ook doordat internetproviders met hun apparatuur ver zijn doorgedrongen in het prive-domein.


ik vind het wel mee vallen ik betaal nog geen 1,70 euro per maand voor dplay

en de meeste zenders kijk ik naar

zoals tlc niet de rest vind ik wel mooi 10 zenders kan ik kijken en zonder reclame

het meeste aanbod op de gewone tv kijk ik niet eens waaronder RTL en talpa zenders

1x videoland gehad nooit weer

@wjb in verhouding dat kpn basis 65 voor 10 euro aanbied vind u goedkoop

ik heb 1000enden basis op de schotel maar kijk ik ook niet veel

dplay is voor mij een beste keuze maar dat is persoonlijk

 

 


Geloof me, het is echt een illusie om te denken dat TV à la carte goedkoper zal zijn dan de huidige pakketten. 

Het basispakket van KPN (65 zenders) kost €10,- terwijl alleen NPO Start plus (3 zenders) al €2,95 kost. Tel daar wat commerciële zenders bij op zoals RTL 4, Discovery Channel en EuroSport en je bent waarschijnlijk al meer kwijt.

Voor die 10 euro krijg je inderdaad veel zenders, maar het is bij mij al jaren zo dat ik er niet naar kijk, alleen af en toe NPO enkele programma’s. NPO Start plus is wat anders dan NPO van Digitenne, dat kost namelijk 0 euro en ik heb mijn eigen ‘cloud’ opnamesysteem.

Wat ik de laaste paar jaar een beetje volg is Formule1. In Duitsland is (/was) dat zonder extra kosten via RTL. Met live optie via F1TV.com 8 euro/maand (is inclusief terugkijken tot 1 a 2 decennia). Via KPN is dat sowieso duurder (als ik dat al kon krijgen want heb geen vast internet van KPN). Dus praktisch gezien heb ik TV a la carte en is nog 2 euro goedkoper vergeleken met basispakket TV. Wie weet is die 10 euro nog wel te veel, vraag is ook wie wie betaald. In mijn ogen betaal je 10 euro om naar reclame te kijken met daartussendoor wat programmaflarden. Je zou eerder 10 euro korting moeten krijgen bij je internetprovider op je factuur als je het basis TV-pakket afneemt en belooft 1 uur per dag live te kijken. In geval van KPN kan met dat in theorie wel controleren tot aan je scherm.

dplay wat @peter-keetfm noemt kende ik niet, maar lijkt me mooi, misschien maar eens een maand proberen.


@tmoesel

vaak hebben ze aanbiedingen voor de helft van het geld een jaar lid

dan is een tip

inderdaad je kunt eerst proef draaien

ik heb er in ieder geval nog geen spijt van 

39,99 € / Jaar ik heb deze voor 19,99 / jaardat was een maand aanbieding en zal allicht weer komen 

 

 


Typisch Nederlands, Als men iets vraagt gaat men direct  vertellen dat het duur is. 

“De vraag was is iemand geinteresserd in losse zenders. “

Ik ben eigenlijk meer geinteresseerd in een breed kwalitatief keuze pakket waar iedereen van het gezin wel iets uit kan halen. 

Overigens, ik kan me best indenken dat vooral alleenstaanden een selectievere keuze zouden willen maken. 


Typisch Nederlands, Als men iets vraagt gaat men direct  vertellen dat het duur is. 

“De vraag was is iemand geinteresserd in losse zenders. “

Ik ben eigenlijk meer geinteresseerd in een breed kwalitatief keuze pakket waar iedereen van het gezin wel iets uit kan halen. 

Overigens, ik kan me best indenken dat vooral alleenstaanden een selectievere keuze zouden willen maken. 

Gaat niet om duur of veel 

Maar betalen voor zenders die je toch nooit kijkt en wel betaald dat is duur


Typisch Nederlands, Als men iets vraagt gaat men direct  vertellen dat het duur is. 

“De vraag was is iemand geinteresserd in losse zenders. “

Ik ben eigenlijk meer geinteresseerd in een breed kwalitatief keuze pakket waar iedereen van het gezin wel iets uit kan halen. 

Overigens, ik kan me best indenken dat vooral alleenstaanden een selectievere keuze zouden willen maken. 

Gaat niet om duur of veel 

Maar betalen voor zenders die je toch nooit kijkt en wel betaald dat is duur

Maar dat was de vraag niet. :joy::rofl::joy:

Overigens gezien de antwoorden in dit topic betwijfel ik dat. 


Lijkt mij niet dat er veel vraag naar is, aangezien ooit diensten als Knippr en KPN Play het ook niet gered hebben. Hier konden mensen hun eigen zenderpakket samenstellen (met uitzondering van NPO) en zo hun pakket samenstellen. Hier zaten zeer weinig mensen uiteindelijk op te wachten, vermoed dat het tegenwoordig nog steeds zo is. 


Nee maar daar komt het wel op neer 

Een eigen pakket keuze 

Niet betalen voor zenders die je niet kijkt 

En zenders nemen die je wil 

Maar gaat niet gebeuren helaas 


Ja maar dat was de vraag niet. :joy::rofl::joy:

En als je nu even zou doorvragen, dan zou je erachter kunnen komen dat het TS, met tot aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, wel gaat om de kosten.

Wel eens gehoord van de vraag achter de vraag?


En er komt bij dat RTL ook de macht heeft 

Dat was al sprake dat RTLZ op nummer 11 moest 

 


Ja maar dat was de vraag niet. :joy::rofl::joy:

En als je nu even zou doorvragen, dan zou je erachter kunnen komen dat het TS, met tot aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, wel gaat om de kosten.

Wel eens gehoord van de vraag achter de vraag?

@wjb

Dat weet ik niet. Het is er vanuitgaan dat iemand denkt dat als men een onsje vlees haalt bij de keurslager men duurder uit is dan als hij een kilo bij Dirk en dan 9 ons weggooid. Tanner heeft wel degelijk van sommige personen een exact antwoord op zijn vraag gekregen. Maar anderen vertellen alleen dat dat het onsje vlees (als methaphoor) duurder is en dat het nooit gaat gebeuren.

We moeten niet doen of Taned gek is maar er van uitgaan dat hij of zij dat ook wel weet.

Ik weet ook wel dat als Dirk vlees per onsjes gaat verkopen ze veel duurder uit zijn dan bij de keurslager dus dat nooit kunnen doen.  

 

*Admin edit: opmerking weggehaald. Je hoeft andere gebruikers niet zo negatief erbij te betrekken. 


@CorL 

er van uitgaande dat ts het over

“ Het zou fijn zijn als je gewoon losse zenders extra zou kunnen bestellen voor een vast bedrag per zender per maand “

 

dan zie ik het zo dat het betalen voor extra zender “waar je niet naar kijkt” als uitgangspunt

en een keuze van zenders om de maandprijs te drukken als uitgangspunt

dus geld en een vrijkeuze is hier beide aan de order

 

 


Welkom op het forum.

Ik vind het ook een heel mooi idee.

Maar ook ik ben bang dat het te duur wordt.

Daarom zijn de streaming diensten ook zo populair denk ik.

Zelf heb ik als extra KPN pluspakket (gratis bij compleet). en als streaming dienst Netflix. 

 

@peter-keetfm die 65 euro per  maand is inclusief internet.

Zonder internet kan jij die paar “dure” zenders niet kijken. 

 


@joop2011

waar heb je het over je weet niet wat ik heb en afneem

je weet dat ik dplay heb ja de rest weet jij niet

en het gaat om 10 euro per maand voor 65 zenders