Skip to main content

Is er al een oplossing op komst voor snelle start zonder groen beeld?

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

Hoi @MervinC, heb je de nieuwste update al? Nog steeds groen beeld? 


Hoi Bart, ja ik heb de laatste versie (1.107.4) en nog steeds groen beeld.


Heb je ook groen beeld als je de beeldinstellingen zoals resolutie en hertz verandert van  je kastje?


Heb je ook groen beeld als je de beeldinstellingen zoals resolutie en hertz verandert van  je kastje?

Interessante vraag. Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Op onze kennisbank lees je precies waar je de beeldinstellingen kan vinden. 


Ik had Stand-by op Eco-stand staan om het groene scherm te voorkomen. Heb ‘m net weer op Snelle start gezet. Niet direct een groen scherm gehad na uit/inschakelen vd box.

In de tussentijd waren deze instellingen al gewijzigd:

  • HDMI CEC: Automatisch stand-by uitgezet
  • Schermresolutie: Automatisch beste resolutie uitgezet en Weergavemodus op 4k2k-59.9hz
  • HDR Prioriteit van Dolby Vision naar HDR10

Ik hou t in de gaten en laat weten of het groene scherm wel/niet terug is gekomen.


Het lijkt nu goed te gaan begrijp ik. Dat is fijn. Mocht je het weer krijgen, laat het dan vooral weten. 


Geen groen scherm meer gehad, lijkt opgelost!


Top, dan horen wij graag. 

Mocht er weer iets zijn, horen wij wel weer van je. 


@Kpn De box heeft het een week volgehouden zonder groen scherm, maar het is weer terug zonder een instelling aangepast te hebben.


Meen je. Elke keer weer bij het aanzetten?


Niet elke keer, maar sinds de vorige update is het wel wat kleurrijker geworden. Gelukkig hoeft nu de stroom er niet steeds af, na aan/uit met de afstandsbediening werkt t weer.

 


Dat zijn flink wat kleuren. Dit speelt helaas nog, zie daarvoor ook onze bekende bevindingen

Wat je verder nog eens kan proberen is om een andere HDMI poort in de tv proberen of zelfs een andere kabel. Dat wil het nog wel eens verminderen.