Skip to main content

Ik ben op 24-02-'20 overgestapt naar een ander pakket van de KPN,en dat is Hussel.

Een monteur hier geweest van de KPN,de tv ontvangers en modem vervangen en 2 wifi versterkers geplaatst,en sindsdien heb ik al dik een maand last van haperend beeld,en wat ik bij mijn andere pakket nooit had !  Heb diverse malen gebeld,de een zegt dit en de andere zegt dat,volgens mij weten ze het zelf helemaal niet meer.Weer een monteur er bij die een kabel heeft verlegd,wat verkeerd was aangesloten door de vorige.Dacht dat het probleem was verholpen,dus NIET en weer haperend beeld.Weer aan de telefoon,nieuwe software er op gezet en de draadloze ontvangers ge-reset,maar niets helpt en nog steeds haperend en stilstaand beeld.Als ik alles van tevoren had geweten,had ik mijn oude pakket aangehouden.Ben het bellen zat,en ze lossen niets op,en een monteur hoef je voorlopig niet te rekenen met deze corona crisis.Zou me dood schamen als KPN zijnde,om klanten zo met een kluitje in het riet te sturen en mensen zo.n beeld voor te schotelen,maar wel elke maand incasseren dat vergeten ze NIET ! ! !

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

 

 

Hoi @2007Pluto, welkom op het Forum. 

Haperend beeld dus. Dat is niet fijn en ik kan mij dan ook goed voorstellen dat je daar van baalt. Je hebt hier ook al aardig wat contact over gehad, maar de echte oplossing is er nog niet. 

Ik begrijp dat de tv-ontvanger aangesloten is met een draadloze adapter in het stopcontact, dat klopt toch? Zo ja, heb je de mogelijkheid om de ontvanger eens met een kabel te testen? Dus rechtstreeks aansluiten met een kabel op het modem? 

En je geeft ook aan WiFi versterkers te hebben? Welke zijn dat? Witte vierkante, zwarte vierkante of witte ronde? Hier is de tv niet op aangesloten toch? 

Het internet werkt verder wel naar behoren? Want als ik nu je verbinding doormeet heb je helemaal geen internet, klopt dat? Of ben je opnieuw aan het opstarten?

 


Goedemiddag,de kabel van de draadloze adapter die gaat rechtstreeks naar de modem toe.En de kabel van de tv ontvanger die loopt ook al rechtstreeks naar de modem toe.Dat zijn ronde WiFi versterkers,en die kabel gaat ook naar de modem toe,en de adapter hiervan zit in de stekkerdoos.Heb er 1 bij de TV in de kamer staan,en de andere in de keuken op de keukentafel.Het internet werkt naar behoren heb daar geen klachten over,en zit volgens mij ook nog iets boven de limiet.De WiFi versterker in de keuken geeft niet altijd groen wat goed is,maar kleurt ook soms naar de gele kleur toe.


Zitten de tv-ontvangers nu op de ronde WiFi Versterkers aangesloten of op de draadloze adapters? Dat kan ik er niet niet helemaal uithalen. Als dat laatste het geval is, staat op die pagina ook een link. Oplossen problemen met DVS. Zou je die dan eens willen doorlopen?

Internet is dus goed, dat is fijn. Dan weten we dat dat niet het probleem veroorzaakt, maar dat het dus waarschijnlijk ergens in de aansluiting zit. 


Nee de tv ontvangers zitten niet op de ronde WiFi versterkers aangesloten en ook niet op de draadloze adapters.Die onder in de woonkamer staat bij de TV,die kabel loopt rechtstreeks naar de modem toe.En die andere WiFi versterker die staat vrij in de keuken op de keukentafel,omdat het bereik in de schuur slecht is,en met de WiFi versterker in de keuken geplaatst beter.Dat menu heb ik al doorlopen als je dat bedoeld,beide draadloze adapters zijn ge-reset maar mijn beeld blijft hetzelfde !


Ontvangers zijn dus met een kabel rechtstreeks op het modem aangesloten. Dan focussen we ons daar op. De ontvanger heeft recent een reset gehad? Modem is opnieuw opgestart? Heb je ook een andere kabel geprobeerd? Een andere poort in het modem? Ik wil graag alles even uitsluiten, dus mogelijk vraag ik iets wat je al hebt gedaan. 

 


De kabel van de tv ontvanger zit in poort 4 van de modem,en de kabel van de draadloze adapter die zit nu in poort 3 zoals beschreven in jullie handleiding,maar die zat er eerst niet ! Er zit nieuwe software op,en alles is al ge-reset.Ik hou het even in de gaten of de haperingen in het beeld verleden tijd zijn,heb hem nu een tijdje aan staan,maar zie tot nou toe geen onregelmatigheden in het beeld verschijnen.


Hopelijk blijft dat ook zo, zo niet hoor ik dat, dan gaan we verder op zoek naar de oplossing. 


Had goede hoop,maar de haperingen in het beeld zitten er nog steeds :thinking: ,en dan vooral op de zenders RTL4,en dan vooral bij de soapserie GTST,en bij SBS6-Veronica.Vooral dat zenderpakket.Heb ik met het vorige pakket nooit gehad,maar dit houd niet op !


Duidelijk, dit zal echter niet aan het pakket liggen. Dat is alleen een administratieve wijziging. De levering via de techniek blijft hetzelfde. 

Ik wil graag de versterkers en adapters links laten liggen. Deze zijn niet aangesloten op de tv-ontvanger en hebben daar dus niets mee te maken. Alleen het modem, kabel tussen modem en tv-ontvanger en de tv-ontvanger. Daar moeten we ons op focussen. 

Echter als ik jouw verbinding doormeet krijg ik geen goed contact met het modem. Kun je per lampje vertellen in welke kleur deze brandt of knippert?


Lampje Services brandt groen

Lampje Internet brandt groen en knippert de gehele tijd

Lampje power brandt groen


De kabel van de tv ontvanger zit in poort 4 van de modem,en de kabel van de draadloze adapter die zit nu in poort 3 zoals beschreven in jullie handleiding,

Dat van poort 3 is nog iets uit het verleden. KPN-ontvangers mogen al sinds jaren op iedere poort van de ExperiaBox.


Je hebt twee ontvanger toch? Speelt het op beide? Zo niet, wil je dan de ontvangers eens omruilen van plek? Blijft het probleem dan op dezelfde plek? Zo ja, dan zit het in de aansluiting. Zo niet, dan zit het in de ontvanger. Komt het voor op beide ontvangers is er toch meer mis verwacht ik. Mag ik verder meekijken naar jouw netwerk? 


Ik ga er van uit dat het duidelijk is. Zo niet ontvang ik graag de antwoorden op mijn vragen. 


Ik heb boven die haperingen niet in het beeld zitten.Heb die ontvangers al eens om geruild,het beeld beneden blijft hetzelfde.Er verscheen van de week nog een hapering in het beeld beneden,een halve witte balk die deels het beeld halveerde.Het wordt er niet beter op,en je mag mee kijken naar mijn netwerk,wil toch echt uit eindelijk weten wat er uberhaupt aan de hand is.


Dat van dat halve witte beeld had ik begin deze week ook. Ik weet alleen niet meer welke zender of welk programma. Verder eigenlijk nooit last van beeldverstoringen. 


Het speelt dus alleen beneden. Als je de ontvangers omruilt blijft het probleem op dezelfde plek, dan zit het dus in de aansluiting. Beneden was met een kabel toch? Kun je die vervangen? Als dat niet helpt een andere poort?


Het speelt alleen beneden,kan boven geen haperingen constateren.Heb de kabel vervangen,en weer een andere poort genomen.Witte balk in het beeld blijft,ook gisteravond weer maar een enkele keer,en ook nog steeds de haperingen in het beeld.


Zou dit niet het probleem zijn waar meerdere last van hebben met die nieuwe 4K tv ontvangers. De nieuwe VIP5202 en HDR settings op de TV.

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/4k-ontvangers-omruilen-voor-hd-ontvangers-495554

 

Heb jij die toevallig ook gekregen toen je bent overgestapt naar Hussel. ?


De tv ontvangers zijn van het merk ARRIS VIP5202 KPN F1371J42500

En ja,die heb ik ook gekregen toen ik ben overgestapt naar Hussel.


De tv ontvangers zijn van het merk ARRIS VIP5202 KPN F1371J42500

En ja,die heb ik ook gekregen toen ik ben overgestapt naar Hussel.

Echter is er tegenwoordig een reden waarom nieuwere 4K tv's haperend beeld vertonen. Er is een poosje terug nieuwe firmware uitgerold voor de ontvangers waarbij HDR standaard ‘AAN’ staat. Dit kan niet uitgezet worden. Omdat de tv zelf de beeldkwaliteit regelt kan het zijn dat dit conflicteert. Een aanpassing in de instellingen kan een oplossing bieden. Dus voordat we de boel in gang zetten kunnen we dit eerst proberen.

  1. Ontvanger: UHD zetten op 50Hz
  2. HDR uitzetten van de tv
  3. Beeldkwaliteit tijdelijk aanpassen (en dus weer terugzetten)

Dit vond ik in dat andere topic. Probeer dat eerst eens. Mocht dat niet helpen kan je proberen ook een gewone HD ontvanger te krijgen. Alleen dat kan ik niet voor je regelen.


Ik denk dat die informatie van jou niet van toepassing is voor mijn TV.Ik heb namelijk geen 4K TV :thinking::thinking:


Ik denk dat die informatie van jou niet van toepassing is voor mijn TV.Ik heb namelijk geen 4K TV :thinking::thinking:

Je kan altijd nog de tv van boven naar beneden halen dan weet je zeker of het wel of niet aan de TV ligt.


Het speelt dus alleen beneden. Nu heb je twee dezelfde ontvangers. Die geven beide beneden dus dezelfde problemen? En boven werken ze allebei probleemloos? Dan moet toch de aansluiting of de tv de boosdoener lijkt mij.


ik ga er van uit dat je een oplossing hebt gevonden en geen haperend beeld meer hebt. Ik heb namelijk geen reactie meer van je ontvangen. 


Heb de televisie van boven naar beneden gehaald,en aangesloten.

Ben nu ruim een uur aan het kijken,en zie tot mijn verbazing nog steeds geen haperingen of stilstaand beeld. Lig het aan de televisie van beneden,die nog niet zo oud is !