Skip to main content

Ik merk dat npo 1,2 en 3 gewoon te zien zijn maar bij “betaalzenders” zoals ESPN (dat ook in mijn pakket zit) blijft het beeld zwart. Ook bij rtl 4 enz. 

Deze zenders worden bewust geblokt door……. Ik zag ze namelijk eerst wel, toen kwam er een avatar naast me zitten en opeens was het beeld weg.

Welkom op ons forum, @Outsider_no1 en goed dat je even contact opneemt!

Dat is natuurlijk wel vreemd dat er zenders waaronder ESPN zwart blijven. Je hebt het over dat een avatar naast je kwam zitten en toen opeens gebeurde?
 


Wat bedoel je daar precies mee?
Ik wil graag ook eens met je meekijken, zou je hiervoor je forumprofiel kunnen invullen met de gegevens die ik nodig heb? Geef je hier nog een reactie zodra dat gelukt is zodat ik op onderzoek uit kan gaan? :mag:


Ik heb alles bij KPN. TV inclusief de ESPN zenders. Sinds kort heb ik een Oculus Quest II. Hiermee kan Virtual Desk gebruiken. Zo kan ik op een “groot bioscoopscherm” de weergave van mijn desktop pc in VR zien.

Nu heb ik op de pc ook de KPN ITV geopend in mijn browser. Als ik deze maximaliseer op mijn monitor kan ik prachtig met mij VR bril op een groot scherm voetbal kijken, of films, of SBS 6…. maakt niet uit.

De eerste dagen werkte dit prachtig. Nu zat ik gisteren wat tv te kijken met mijn VR bril toen er een “poppetje” (Avatar) naast mij in de bioscoop kwam zitten, druk gebarend. 

Toen ik even later opnieuw tv wilde kijken in VR kon ik alleen NPO 1, 2 en 3 bekijken. Alle commerciële zenders en ESPN gaven zwart beeld. Ik heb geprobeerd in de chat van Oculus het probleem uit te leggen maar die snapte er niks van. Ik vind dit heel vervelend, ik had me er zo op verheugd om voetbal in VR te zien. Het is haast of je in het stadion zit!


Ah kijk aan! Ik zelf ben meer bekend met PS VR en stiekem wel een beetje jaloers op jouw Oculus Quest II!

Doen de zenders het nog wel gewoon op televisie zelf? Aangezien je aangeeft dat er een avatar naast je kwam zitten in de bios die wild ging gebaren moet het probleem wel ergens in de connectiviteit tussen je pc en Oculus gezocht worden. Om met de deur in huis te vallen, zover reikt mijn kennis niet :pensive:
Wat ik gedaan heb is de titel van dit topic aangepast zodat er wellicht andere forumbezoekers even kunnen bijspringen die net wat meer kennis van deze materie hebben.


Dank je. Ja, op tv en op de pc doet alles het nog prima. Het lijkt erop dat Oculus wil voorkomen dat je commerciële zenders kijkt zonder dat zij daar geld voor vangen. Erg vervelend! Ik ben benieuwd naar reacties van anderen.


Hallo @Outsider_no1 

Ik kan me haast niet voorstellen dat Oculus dit actief blokkeert. Volgens mij, vanuit het perspectief van dat apparaat, stream je jouw desktop. Dat device weet waarschijnlijk niet eens dat je een video stream in je browser bekijkt.

Het feit dat NPO1 t/m 3 wel werken zou kunnen suggereren dat dit te maken heeft met de beveiliging van de video streams. Daar zit DRM op en het zou zo maar kunnen dat jouw Oculus niet wordt herkent als “veilig” apparaat, of misschien de software die je gebruikt voor dit streamen van je desktop naar je Oculus.

Is er toevallig een update geweest van die software waardoor het niet meer werkt? Of een update voor je browser? Probeer eens een andere browser.
Het is een beetje gokken, maar volgens mij blokkeren wij dit niet actief.


Had je hier al een oplossing coor gevonden inmiddels