Skip to main content

Ik heb op Totaaltv gelezen dat NPO 2 Extra HD inmiddels ook beschikbaar is voor andere aanbieders en dat NPO 1 Extra HD op korte termijn dat ook is.

Is de KPN van plan om deze zenders ook op korte termijn te gaan opwaarderen naar HD?

 

@Bram_ 

Ik vind dat KPN toch echt moeite moet gaan doen om NPO1 Extra vanaf december dit jaar in HD door te geven. Dat moet toch kunnen? Lijkt mij een mooi eindejaars cadeau voor de vele trouwe klanten.

ik wil ook heel graag de live uitzending van de Top 2000 in HD zien dit jaar! De beeldkwaliteit was vorig jaar zo slecht dat ik het maar zo af en toe bekeken heb. Is echt niet om aan te zien op een groot scherm. Terwijl het juist zo leuk is om de beelden uit het Top 2000 café erbij te kunnen zien.

En los daarvan zijn er veel andere programma’s op NPO1 Extra die de moeite waard zijn. Door de slechte beeldkwaliteit kijk ik nu niet. NPO Start is een alternatief, maar de beeldkwaliteit daarvan is ook niet super.


Helemaal mee eens, @JanR1981 .

Ik denk dat ik het via de NPO app ga doen dit jaar. Als ik daar, nu al, radio 2 kies krijg ik het met beeld uit de studio. KIJKradio dus. Via die app is het een heel mooi beeld: 720p. Overigens zijn de live tv uitzendingen dan wel SD (576), dan moet je je abonneren op NPOplus voor HD.

Gisteravond heb ik nog Met het oog op morgen gekeken.

NPO radio 1 t/m 4 zijn als kijkradio beschikbaar. Als oud-radio-maker (22 jaar lokaal) echt heel leuk om te zien.


@PeterG  Bedankt voor de info! Wist niet dat je radio kon kijken via de NPO app.

Via NLZiet heb je alle NPO zenders in HD. Ik heb een proefabonnement op NPO Start Plus gehad. Dacht dat de resolutie toen niet echt HD was, wel betere kwaliteit. Kan inmiddels veranderd zijn.


NPO1 Extra zit nu ook in HD bij KPN.


NPO1 Extra zit nu ook in HD bij KPN.

Dat is een stuk beter beeldkwaliteit! 👍🏼


Top!

Direct ook even hier: Breedbeeldweetjes :wink::relaxed:


Mooi! Had overigens niet door dat NPO1 Extra in het pluspakket zit, dacht basispakket. Had drie maanden het pluspakket gratis. Maar het goede nieuws is dat ik kan blijven kijken.😀 Ben net met mobiel overgestapt van Simyo (KPN dochter) naar KPN. Krijg het Pluspakket waar NPO1 Extra in zit er dan gratis bij. Dus goede deal! € 1 duurder per maand, maar Pluspakket gratis en 3Gb data ipv 2 Gb per maand.


Mooi! Had overigens niet door dat NPO1 Extra in het pluspakket zit, dacht basispakket. Had drie maanden het pluspakket gratis. Maar het goede nieuws is dat ik kan blijven kijken.😀 Ben net met mobiel overgestapt van Simyo (KPN dochter) naar KPN. Krijg het Pluspakket waar NPO1 Extra in zit er dan gratis bij. Dus goede deal! € 1 duurder per maand, maar Pluspakket gratis en 3Gb data ipv 2 Gb per maand.

 

Als je ook mobiel bij KPN hebt en Hussel, dan krijg je inderdaad het pluspakket gratis. 

Of jouw geval € 1,-- per maand (want dat betaal je meer begrijp ik). 


@joop2011  Klopt, € 1 meer. Pluspakket daar voor, meer data en ik kan ook nog eens € 5 korting krijgen op Spotify. Dus kan in mijn geval wel uit.


In het zenderoverzicht is nog niet aangepast dat NPO 1 extra inmiddels in HD beschikbaar is:

 

https://www.kpn.com/televisie/zenders/extra-zenders.htm


Dat klopt bij meer zenders niet, @Gertjan Woudenberg .

Ook bij het Duits pakket zijn enkele zenders HD, echter staat het daar bij geen enkele.

Geef me dan mijn overzichten maar :wink::grin:

Breedbeeldweetjes zenderindeling kpn en

zenderindeling kpn hd zenders .


@PeterG ik wil je niet afnemen dat je het meest up-to-date overzicht hebt. Maar dit heb ik wel even doorgezet. Zowel NPO als de Duitse zenders. @Gertjan Woudenberg bedankt voor het doorgeven! 


Ha ha 😅. Top! @Bram_ 

Welverdikkie. Nieuwe smiley's hier en dan werken ze voor een deel niet. Wilde de thumbs up gebruiken, maar die doet het niet. Van licht roze tot donkerbruin niet.


👍


@PeterG als je een Simpson bent werkt het blijkbaar wel. Maar ik zie inderdaad een aantal kleuren niet werken. 

Ik ga weer even iemand wakker maken. 😉


is het nou wel of niet hd? bij de zenders staat wel een HD icoontje als ik via de arris stb kijk, maar we zijn inmiddels maanden verder, en kpn heeft hun officiële overzichten nog niet aangepast? ook lijkt NPO 1 extra nu beschikbaar binnen het standaard pakket, want ik heb nog geen mobiel gecombineerd met kpn, heb dus ook geen pluspakket, vaarwel NPO 1 Extra in HD blijkbaar, maar niet andere zenders uit het pluspakket zoals Eurosport 2 of OutTV.


@DaveFlash

NPO 1 Extra, NPO 2 Extra en NPO Politiek & Nieuws zijn in HD. Kijk maar naar de decoder; niet alleen het icoontje maar ook de beeldkwaliteit. Dat is de meest betrouwbare 'bron’. Die overzichten via http://kpn.com/zenders zijn handwerk.

Mijn eigen lijst is samengesteld n.a.v. wat ik zie op de decoder.
https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/zenderindeling-kpn-2/

En heb jij momenteel ZONDER pluspakket Eurosport 2 en OutTV???

 


 

En heb jij momenteel ZONDER pluspakket Eurosport 2 en OutTV???

 

nee, enkel NPO 1 Extra zo te zien.


enkel NPO 1 Extra zo te zien.

Ah, dat klopt, @DaveFlash 

Ook mijn moeder en buurvrouw zonder pluspakket hebben NPO 1 Extra.

Officieel zit ie niet in het basispakket. Maar ach, maak me er niet druk over.