Skip to main content

Ik lees dat KPN upgrades aan modem gaat uitvoeren. Ik verbaas me erover dat er nog steeds geen NPO PLUS app gemaakt kan worden. Er zijn plenty series die NPO uitzendt die ge-bingewatched kunnen worden. Of teruggekeken als er een aflevering gemist is. Waarom wel alle buitenlanders en Videoland, maar niet onze eigen NPO PLUS, waarvan een abonnement nog geen €3 kost.

 

Hallo @tim31- kpnforum ,

Een app heeft niets met het modem te maken. Apps zitten op je TV of werken via jouw TV-ontvanger. 

KPN biedt deze app niet aan momenteel. Dit heeft te maken met het feit dat de NPO een app zou moeten ontwikkelen welke werkt op de ontvangers van KPN. Ook is de vraag naar een NPO app niet heel groot wat het niet interessant maakt voor ontwikkelaars om dit te ontwikkelen. 

Als je een recente smart tv hebt, heeft deze zelf vaak ook een NPO Start app. Ook als je een Chromecast bezit, kun je NPO Start streamen naar je TV. 


Even een aanvulling, NPO heeft ook NLZIET, daarmee kun je ook alles terugkijken, inclusief de commerciële en regionale zenders voor € 7,99 per maand. Maar ook deze app is op SmartTV, mobiel en tablet. 


Dank zij de smart-tv en chromecast zijn we juist niet afhankelijk van kpn of er apps op de decoder komen. Ik gebruik ze helemaal niet. Bij mij worden de apps in de smart-tv gebruikt. Veel stabieler (!) ook :relaxed: .

Overigens verwacht ik dat NPO start / plus wel gaat komen. Er komt in november een HTML versie waarin apps beter en makkelijker te integreren wordt.

Ook schijnt er contact te zijn met Viaplay/NENT. De nieuwe partij die in Nederland, via een app/website, de Formule 1 gaat aanbieden.


Hoi iedereen,

De NPO Start app is nu beschikbaar bij KPN. Hier lees je meer:

Â