Skip to main content
Waarom zit kpn politiek niet in het basispakket en zoveel voor mij oninteressante zenders wel? Ik moet dan euro 9.95 per maand betalen om het te kunnen zien. Het wordt dan helemaal duur. Gr Jootje



*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Goedemorgen @Jootje57. Welkom op het forum! Ik begrijp dat je NPO politiek graag in het basispakket wilt hebben. KPN heeft ervoor gekozen om NPO Politiek toe te voegen aan het Pluspakket. Mocht je gratis naar deze zender willen kijken, dan kan dat op de website van NOS.
Hopelijk maken jullie een heroverweging om NPO Politiek toch in het basispakket te doen. Het is toch belangrijk dat iedereen goed geïnformeerd wordt. Beslissingen van de politiek hebben grote invloed op je leven. Veel andere zenders in het basispakket zijn voor mij totaal niet interessant.
Daar ben ik het mee eens @Jootje57, vind eigenlijk ook dat Politiek24 naar het basispakket moet. Want het gaat ieder Nederlander iets aan, dan vind ik ook dat iedere klant van KPN dit moet ontvangen. Absurd dat ze het in het Pluspakket zetten. 🤔
Sorry Vikash, maar ik wil NOS politiek op mijn televisie zien ipv op een computer. Daarvoor heb ik een abonnement bij KPN. Trouwens de youtube-app werkt helemaal niet. Zogauw ik deze selecteer valt mijn televisie uit. Ik moet de satelliet opnieuw opstarten om hem weer te laten werken. Dus zo eenvoudig is dat gratis kijken allemaal niet. We worden onthouden van belangrijke informatie. Laat de klant wat meer keuze hebben in wat in de pakketten gaat. Zo goedkoop is een basispakket niet.
NPO Politiek hoort gewoon in het basispakket thuis, Ik heb het altijd kunnen zien in mijn Alles-in-1 Instap pakket! Nog weer een tientje erbovenop vind ik schandalig, het pakket kost inderdaad al genoeg! Er mogen wel 20-30 buitenlandse flutkanalen uit de basis zonder dat er veel protesten komen.
Precies Johannes26 en Dennis!!!

Is idd erg vreemd nmi.
Nu weet ik een aanbieder waar NPO politiek wel in het basis pakket zit maar de NPO-extra's weer niet.

Ten overvloede (?) :
https://www.tweedekamer.nl/
Echt ongelofelijk mooi en uitgebreid.
Alleen jammer dat voor de live beelden nog flash nodig is.


Dank je voor de tips KeesYagi. Ik wil gewoon npo politiek op tv kijken. Die extra diensten hoeft voor mij niet.
Met een slimme TV kun je de webstream op je TV zien.

Tenminste, dat vermoed ik, ik heb geen slimme TV, wie vult er aan.
Er wordt nog gewerkt aan een NPO Start app voor Android TV, maar je kunt met de NPO Start app ook casten naar Chromecast of Android TV.

Ik vind het grote schande dat deze zender niet in het basis pakket zit. Zeker nu met de nodige informatie en het volgen van de covid-19 crisis.

Klopt niet!!!

Tuuuuuurlijk.. kregen we de eerste maand (gratis!) oude films films te zien via film1.

Wij hebben informatie nodig.. dusssss: zet npo politiek in het basis pakket.


Jootje,

Ik weet dat het weinig met je vraag te maken heeft. Maar NPO politiek is voor minstens 2 miljoen vooral oudere Nederlanders een echt waardeloze zender. Er zit Teletekst onder, maar dat wordt waarschijnlijk gedaan met een freeware Speech to Text app uit 1998. 

Gisteren keek ik er 5 minuten naar (via het pluspakket). Als je dan ziet hoe de tekst die politici uitspreken in beeld komt, lijkt het net of we naar een eerste taalles voor migranten zitten te kijken. 

Hier kan KPN natuurlijk niets aan doen, maar als ze het in het basispakket willen plaatsen zouden ze wel eerst hierover aan de bel moeten trekken bij de NPO. 


Goede middag

Ik ben zeer boos dat de zender NPO Politiek zonder enige mededeling is verplaatst naar het plusapakket. Kosten plus 9.99 .

Vorige maand nog bekeken via kanaal 81. Sinds 1 juni verdwenen.

Waarom wordt een zo essentiële zender die de Nederlanders informatie geeft over onze democratie ineens verwijderd ?

Gisteren contact gehad met de klantenservice met de mededeling dat het in de brief van mei was medegedeeld. Nee dus. Bij de zenderwijzigingen stond niets vermeld.

Vorige jaar was er ook al een hele discussie over deze zender. Leert men er dan niets van?

Misschien een nieuwe slogan voor de KPN: 

                                     KOSTEN OMHOOG, SERVICE OMLAAG

 

 

 


@Pareltje NPO Politiek heeft altijd alleen maar deel uitgemaakt van het Pluspakket. Alleen heeft KPN in verband met de coronacrisis deze zender tijdelijk beschikbaar gemaakt voor alle abonnees, dus ook voor abonnees die alleen geabonneerd zijn op het Basispakket. Er is dus geen sprake van een zenderwijziging, maar van een tijdelijke extra service van KPN.

Piet.


Politiek een belangrijk onderdeel van de samenleving en juist die halen ze uit het basis pakket (ook al wss het tijdelijk) ..... snap jij het of ik ... nou ik niet ;) 


Het recente onderwerp hier over staat hier :

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/politiek-24-niet-vindbaar-499986

Ik gaf daar een link naar dit onderwerp, vandaar dat hier weer gereageerd werd ws.

Ter info, duidelijkheid enzo.


Er wordt nog gewerkt aan een NPO Start app voor Android TV, maar je kunt met de NPO Start app ook casten naar Chromecast of Android TV.

Ik heb AndroidTV van Sony, bij mij werkt ie wel. Alleen ik gebruik hem niet. Ik kijk via NLZiet.


Ik vind het grote schande dat deze zender niet in het basis pakket zit.

Ik ben het hier wel mee eens, waarom is deze zender niet in het basispakket? De politiek is toch voor iedereen? Waarom zou je dan deze zender in het Pluspakket doen? Ik hoor het antwoord al: ‘geld’.


Ja, waarom zou er (extra) geld gevraagd moeten/mogen worden voor zo’n algemeen kanaal, het is al betaald door ons allemaal.

Maar ja, die gedachte heb ik ook bij de regionale zenders.


Ik vind het bespottelijk dat KPN het kanaal NPO Politiek niet in het basispakket heeft. Eigenlijk al bespottelijk dat KPN daar überhaupt een keuze in heeft en dat het niet vanuit de overheid voorgeschreven is dat dit kanaal gewoon vrij toegankelijk moet zijn. Ga maar na: een staatsbedrijf dat extra geld vraagt voor een zender van de staatsomroep waarop via belasting betaalde politici aan het debatteren zijn. Wie begrijpt het nog?


Ten overvloede, ter info, voor de meelezers :

Hier is het kanaal via elke internetverbinding te zien
npostart.nl/live/npo-politiek


Of hier :

www.tweedekamer.nl/

maar dan is dit weer “lastig” te vinden :

debatdirect.tweedekamer.nl/

debatgemist.tweedekamer.nl/

Echt heel mooi gemaakt nmi, en dat zonder gebruik van de "behulpzame" bedrijven in de verre, en zo hoort dat als overheid  !

Het enige wat daar mist zijn de ondertitels, die zijn er wel, cq worden automatisch gemaakt en zijn wel te zien via het rechtstreekse kanaal.

En, hier een mooi overzicht : overheid.startpagina.nl/


….... Ga maar na: een staatsbedrijf dat extra geld vraagt voor een zender van de staatsomroep waarop via belasting betaalde politici aan het debatteren zijn. 

ROFL

 


NPO politiek moet gewoon beschikbaar zijn voor iedereen. Zeker in deze tijd met coronavirus. En niet verplicht worden het extrapakket aan te schaffen. Niet iedereen kan dit financieel verantwoord doen.


@Hetrondebos : ondanks dat de zender bij ons in het pluspakket zit zijn er alternatieven om kosteloos naar deze zender te kijken. Ik verwacht niet dat wij deze zender op korte termijn naar het basis pakket gaan overbrengen.

 

Ik quote hieronder @KeesYagi nog even:

 

Ten overvloede, ter info, voor de meelezers :

Hier is het kanaal via elke internetverbinding te zien
npostart.nl/live/npo-politiek


Of hier :

www.tweedekamer.nl/

maar dan is dit weer “lastig” te vinden :

debatdirect.tweedekamer.nl/

debatgemist.tweedekamer.nl/

Echt heel mooi gemaakt nmi, en dat zonder gebruik van de "behulpzame" bedrijven in de verre, en zo hoor dat als overheid  !

Het enige wat daar mist zijn de ondertitels, die zijn er wel, cq worden automatisch gemaakt en zijn wel te zien via het rechtstreekse kanaal.

En, hier een mooi overzicht : overheid.startpagina.nl/

 


Hopelijk maken jullie een heroverweging om NPO Politiek toch in het basispakket te doen. Het is toch belangrijk dat iedereen goed geïnformeerd wordt. Beslissingen van de politiek hebben grote invloed op je leven. Veel andere zenders in het basispakket zijn voor mij totaal niet interessant.

Helemaal mee eens!