Skip to main content

Waarom zit politiek kanaal niet meer in de het basis pakket. Waarom wordt het zenders overzicht gewijzigd zonder de abonnee te raadplegen.

 

Heb veel spijt dat ik ben over gestapt  

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Wat is toch het bezwaar als je te krenterig bent (typisch Nederlands, vraag maar aan Belgen) om GRATIS NPOstart via je laptop of phone/tablet te gebruiken.
Ondersteunt ook nog eens Chromecast (!), dus voor éénmalig 4 tientjes kan het ook nog op je tv. Zonder verdere kosten. En als je een Smart-tv hebt van 2015 of jonger heb je het al.

Het is anno 2021 zo'n ouderwetse gedachte dat het via de tv ontvanger van welke provider dan ook moet.


Zoals ik al zei is er een groot aantal mensen, voornamelijk ouderen, die gewoon via de tv willen kijken en al die nieuwe onzin niet snappen en geen laptop of Iphone hebben. Buiten dat wil ik uit principe niet dubbel betalen. Dat jij je geld wil verkwisten moet je lekker zelf weten. blijkbaar heb je genoeg. Het zou je sieren je eens te verplaatsen in een ander die het misschien niet zo breed heeft.

 

p.s. Zit je nog niet aan je tax vandaag met reacties? We weten ondertussen nu wel hoe jij hier over denkt...


Dat je voor “pret” zenders zoals Zappelin providers extra laat betalen is prima, maar NPO Politiek is wat mij betreft een ander verhaal. Het is van belang dat de burgers op de meest makkelijke manier de politiek kunnen volgen en dat is toch nog steeds via de televisie. Zeker oudere mensen kijken niet via internet.

Zou het zo kunnen zijn dat mensen “pret” zenders liever ‘s avonds op de bank op een TV / groot scherm kijken maar ‘serieuze’ zaken die ook overdag gaande zijn liever in een hoekje/tabblad/tablet volgen omdat ze ook nog andere dingen te doen hebben?


We mogen zkr niet alles weten 😝


Dat je voor “pret” zenders zoals Zappelin providers extra laat betalen is prima, maar NPO Politiek is wat mij betreft een ander verhaal. Het is van belang dat de burgers op de meest makkelijke manier de politiek kunnen volgen en dat is toch nog steeds via de televisie. Zeker oudere mensen kijken niet via internet.

Zou het zo kunnen zijn dat mensen “pret” zenders liever ‘s avonds op de bank op een TV / groot scherm kijken maar ‘serieuze’ zaken die ook overdag gaande zijn liever in een hoekje/tabblad/tablet volgen omdat ze ook nog andere dingen te doen hebben?

 

Nee dat is grote onzin.


@PeterG bedoel je niet 28 februari? NPO politiek werkt niet meer in het basispakket namelijk.


@Hayat CS . De datum 31 mei, zoals in het geselecteerde antwoord staat, is 31 mei 2020.

Het geselecteerde antwoord is van 7 juni 2020.

(dit topic stamt ook uit die tijd)


kpn heeft de plicht hun klanten goed te informeren, maar omgekeerd hebben klanten ook de plicht om die informatie tot zich te nemen. Als iedere klager hier dat gedaan had, dan hadden ze kunnen weten dat (zoals al eerder opgemerkt):

  1. NPO Politiek geen onderdeel is van het basispakket zenders, dat nooit geweest is en dat wellicht ook nooit zal worden. Het is verder ook geen must carry zender. 
  2. Aan het begin van de coronatijd kpn enkele zenders (uit het Pluspakket) voor een beperkte periode gratis heeft aangeboden aan alle abonnees, maar dat die periode inmiddels al lang voorbij is.

 

Abonnees  betalen voor het Pluspakket en zijn niet gecompenseerd voor de periode dat sommige zenders uit dat pakket gratis aangeboden werden. Voor die abonnees was dat dus een koekje van eigen deeg. Daar klaag ik verder niet over, het is zomaar een vaststelling mijnerzijds.

Ik kijk zo goed als nooit naar NPO Politiek, de ter zake doende debatten zie ik ook (samengevat) via de diverse actualiteitenprogramma's en journaals of lees erover in de nieuws apps van b.v NOS en nu.nl. Ik heb niet de indruk dat ik iets mis nu ik die vaak eindeloze debatten niet actief volg. Dat is - neem ik gemakshalve aan - niet alleen voor mij zo maar voor heel veel andere klanten van kpn. kpn houdt niet bij wie wanneer naar welke zender kijkt, maar wel hoeveel er naar een bepaalde zender wordt gekeken. Ik vermoed zomaar dat NPO Politiek daarbij doorgaans niet uitblinkt in een groot aantal kijkers, op basis waarvan opname in het basispakket te rechtvaardigen zou zijn. 


De belangrijke debatten zijn ook op NPO1