Skip to main content
Beantwoord

NPO Start stopt plots op HMB2260

• October 13, 2025
  • 14 reacties
  • 126 keer bekeken

HMB2260 V2 NPO start stopt plots , tijdens het (terug)kijken

Beste antwoord door Jan van KPN

Hoi ​@Jaap502018 , ik heb net een ticket voor je aangemaakt en dit betekent dat er contact met je wordt opgenomen inzake dit probleem. Laat je ons hier even weten hoe dat is afgelopen? Alvast bedankt!

14 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 13, 2025

De Arcadyan HMB2260 is ondertussen een hele oude KPN tv ontvanger.

NPO stopt, bedoelt u hiermee NPO 1, NPO2 en NPLO3?

Werken alle andere zenders wel goed?

Probeer eens een restart door de spanning er minimaal 1 minuut af te halen.

Achterop de HMB2260 zit een schakelaar.

Zet hem daarmee uit.

Wacht minimaal 1 minuut en zet hem weer met de schakelaar aan en laat hem opstarten.

Werkt alles daarna weer zoals het hoort?  Ik hoor het graag.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 13, 2025

Poeh, dat je 'm daarop überhaupt gestart kreeg. Bij mijn moeder zat na aanklikken van apps de HMB2260 onmiddelijk direct muurvast. Alleen de stroom eraf kon 'm weer op gang krijgen.

Zij gebruikte de apps in haar Philips televisie.

Heb jij een SMART televisie. Dan kan je beter de apps daarin gebruiken.

De Arcadyan HMB2260 is al zo'n 15 jaar oud. En op de markt gebracht toen het woord apps nog uitgevonden moest worden. Ziggo kwam zo'n 12 jaar geleden met apps op de XL. KPN moest wel volgen en met veel kunst en vliegwerk (!) kwamen er apps op de Arcadyan HMB2260 en Arris VIP2952.

Inmiddels is, binnen jouw abonnement, de Arris VIP5202 beschikbaar die dankzij een snellere processor beter met apps overweg kan. Al geef ik dan nog de voorkeur aan de smart televisie.

Je kunt kpn bellen om je defecte 😉 ontvanger om te laten ruilen voor een Arris VIP5202.

Je kunt ook naar het nieuwe abonnement met TV+ (je hebt nu iTV). Daarin zit een Android-TV ontvanger (Sagemcom DIW7022) en die werkt prima met apps. 

Mits je de afgelopen 2 jaar niet verlengd hebt kun je naar het nieuwe abonnement.

Dat kan je regelen via 0800-0402 en via deze link:

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

De opbouw van het abonnement wat sinds januari 2023 genomen kan worden. Ook voor bestaande klanten met Alles-in-1. De vermelde prijzen zijn de huidige.

Internet en TV+

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 13, 2025

Hallo ​@joop2011 ​@Jaap502018 schrijft NPO Start, de app dus.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 13, 2025

Hallo ​@joop2011 ​@Jaap502018 schrijft NPO Start, de app dus.

Ik zie het nu ook in de titel staan.

Had alleen zijn tekst gelezen.

😥

Ja de Arcadyan HMB 2260 is geen mediabox.

Dus misschien is dit een optie: (als hij niet contractvrij is (anders optie ​@PeterG perfect))

Het makkelijkste is om een Chromecast te kopen en die op je LG tv aan te sluiten.

De nieuwe Chromecast kan veel app's en heeft een eigen ab.

Je kan dan een gratis account nemen via Ziggo voor de Ziggo Go sport app.

En die op de Chromecast (de app downloaden) en je gegevens invullen.

Daarna moet het goed werken.

• Auteur
  • Topper
  • October 13, 2025

Iets kopen, ik verwacht gewoon een storing vrije applicatie.
Een applicatie die standaard meekomt in mijn ABO, dus daaraan geen nieuws.

Het stoort dat nu net NPO Start als App. regelmatig vastloopt.

Ik blijf erbij KPN zal de klant tot het uiterste ontzorgen toch ?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 13, 2025

Dan kun je het beste even met de klantenservice van KPN contact opnemen via 0800 0402, X, Facebook of Instagram ​@Jaap502018 

Heeft jouw tv-decoder wel de laatste firmware:

https://community.kpn.com/product-updates?filters%5BproductArea%5D%5B0%5D=2

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 13, 2025

Als je kpn belt en zegt dat je Arcadyan HMB2260 stuk is wordt ie zonder meer omgeruild voor de Arris VIP5202. 

Je hebt als consument natuurlijk eigen verantwoordelijkheid en keuze in apparatuur. Ik gebruik ook de ontvanger niet voor m'n apps. Maar mijn smart-tv en in andere ruimtes (tv's) losse apparaatjes op die oudere televisies.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.
Je kunt ook contact opnemen via Facebook messengerInstagram en X.com.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 15, 2025

Goedemorgen ​@Jaap502018 en bedankt voor jouw bericht :)

Dat is allesbehalve fijn kijken dus goed dat je er melding van maakt! Zie hier ook al het advies voorbijkomen om hier even contact over op te nemen met onze Helpdesk en daar sluit ik me bij aan! Je kunt hier tegenwoordig zelf een terugbelafspraak inplannen . Hopelijk heb je hier inmiddels al contact over gehad en is er een vervangende tv ontvanger onderweg jouw kant op 🙏🏻

• Auteur
  • Topper
  • October 15, 2025

Jammer, bij KPN geen gehoor. Standaard NPO start app op HBM2260, V2, is geen dienst van KPN maar een App van NPO. Of ik als klant zelf ff wil bellen met : 035-6775755 (NPO). De suggestie al voorgehouden om HBM defect te melden….
Werd (nog) niet ontvankelijk verklaard.

Klant moet dus zelf ….,

jammer. ;-(

tijd en energie steken in iets anders, popt op.

• October 15, 2025

Nog een keer bellen. Klagen dat het beeld en/of geluid soms hapert en het beeld soms zwart blijft bij normale zenders. Niet over NPO Start beginnen. Want dat maakt geen onderdeel uit van je abonnement bij KPN. Dus als dat niet werkt is het geen reden om de tv ontvanger om te ruilen.

Als je contractvrij bent kun je over naar TV+. Je krijgt nieuwe tv ontvangers. Je hoeft zelf niets aan te schaffen. De kans is groot dat je goedkoper uit bent. Je krijgt wel een nieuw jaarcontract. 

• Auteur
  • Topper
  • October 15, 2025

Kijk hier zit dus een oplossing…

iets goeds, bij dezelfde leverancier en goedkoper daar houden we van, als klant.

Ik zal me nog even rustig houden, kans dat ik mogelijk volledig ontzorgt, en tevreden wordt. Koffie? 

dank allen 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 15, 2025

De HMB2260 is zo'n 15 jaar oud. Uitgebracht toen het woord apps nog uitgevonden moest worden. Met kunstgrepen van apps voorzien. 

Internet 100 Mb/s € 42,50. 200 Mb/s € 43,50.

KPN TV+ € 12,50. Basispakket met één gratis mediabox. (Sagemcom DIW7022, Android-TV).

Vast telefoonnummer, indien nog nodig: € 3,00.

Over naar TV+ met échte mediaspeler.

Via 0800-0402 of via

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet en kies voor “zelf samenstellen”.

Volledig overzicht huidige abonnement met TV+

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 20, 2025

Hoi ​@Jaap502018 , ik heb net een ticket voor je aangemaakt en dit betekent dat er contact met je wordt opgenomen inzake dit probleem. Laat je ons hier even weten hoe dat is afgelopen? Alvast bedankt!

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 20, 2025

De Arcadyan HMB 2260 is, zoals al vermeld, een super oude "KPN tv ontvanger” 

En dat er app's op werken is echt een wonder op zo'n oude trage tv ontvanger.

Persoonlijk vind ik dat KPN de Arcadyan HMB 2260 zonder problemen moet omruilen voor de Arris VIP 5202.

Je kan natuurlijk altijd je abonnement omzetten naar KPN tv+.😉