Skip to main content

Ik heb dit uitermate irritante probleem ook. Enkel bij kiezen van live NPO1 staat het beeld stil, zonder geluid.

Ik heb alles al gereset, maar zoals gebruikelijk niets helpt.  Het heeft ook helemaal niets te maken met druk of niet, wat overigens bij een digitaal signaal sowieso niets uitmaakt. 

Ik heb het zo. Beetje half december ‘24 voor het eerst ervaren. “Vanzelf” gaat het niet over en als ik hier de berichten zie, heb ik weinig hoop op een oplossing. 

Een workaround is om, bij het bevroren beeld, een paar sec 'terug te spoelen ‘.  Maar super irritant is het wel. 

Ben sinds een ½ jaar klant en kom van ziggo. Het KPN glas-internet is super, maar de TV ontvanger (DIW7022) is van het niveau van tranentrekkend amateurisme. Maar als je dit soort apparatuur ook uit Frankrijk haalt, kun je alles verwachten. 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Dat is natuurlijk niet de bedoeling en ondanks het feit dat je een workaround hebt gevonden kan dat niet het uitgangspunt zijn natuurlijk. Kan je ook verder toelichten hoe de zaken zijn aangesloten? Betreft dat een rechtstreekse verbinding, of is er een draadloze verbindingsset in het spel of iets dergelijks? Als de problemen aanhouden en een reset niet helpt dan zou ik even contact zoeken met de klantenservice. Dat kan gemakkelijk via een terugbelafspraak op een moment dat jou dat uitkomt!

Hallo Remco, 

Ik had de ontvanger via het wifi signaal, rechtstreeks van de KPNrouter, als enig wifi apparaat. Mijn overige IOT's heb ik via een DECO gekoppeld. Kwaliteit: Uitstekend, Verbinding 99%. Snelheid: 1200mbps. Daar zou het dus niet aan kunnen liggen, ook omdat het bijna 6 maanden wél goed heeft gewerkt. Om dat uit te sluiten heb ik ook een rechtstreekse kabel getrokken, maar voor de werking maakt het helemaal niets uit.

Daarnaast duurt het ‘snel opstarten’ nu gemiddeld 70 sec (1min 10sec), start de ontvanger spontaan uit zichzelf op bij ‘doorspoelen’, reageert de afstandsbediening erg traag bij aanzetten en werkt ondertussen ook de ‘1-knop’ bediening niet meer om gelijktijdig de KPN-box en TV (Samsung) aan/uit te zetten.

Wat opvalt is dat op diverse fora de problemen met de KPN-box worden om- en beschreven, waarbij de problemen zich hoofdzakelijk afspelen na 10-dec-24. Echter vanuit de KPN is de communicatie naar de klant uiterst stil. Behalve jij dan, waarvoor dank overigens. 👍

Vraag me ook wel eens af of er ondertussen niet een keer een productmanager is wakker geschrokken, want die heeft klaarblijkelijk toestemming gegeven om de laatste update over de schutting te gooien. Gezien het groot aantal ontevreden gebruikers, kun je vraagtekens plaatsten bij de testprocedure.... 

Maar goed, ik zal met CS contact opnemen, waarbij ik waarschijnlijk weer het verhaal krijg “reset de TVbox, reset de router en reset het glasmodem”, maar dat heb ik al zo vaak gedaan……….😥

En daarnaast, het heeft allemaal zo goed gewerkt…...

Dank voor de toelichting ​@HdG3. Ik snap de frustratie volkomen en ik moest mijzelf ook even weer inlezen in de materie na mijn vakantie. Er is inderdaad een fout ingeslopen en het stat op de radar bij de developers. Zie ook dit topic:

Ik zou die ook even bekijken.

Reageer