Skip to main content

NPO1 geeft na 1s stilstaand beeld. Configuratie: Box12 en Ontvanger TV+. Workaround: Cursor toets links intoetsen. Ga ik naar andere zender dan bericht: Let op als je verder wilt gaan wordt de Live TV pauzeren buffer gewist. Wifi-verbinding goed tot uitstekend. Hoe kan hinderlijke vastlopen voorkomen worden? En wat gebeurt er als ik de linker cursortoets indruk.?

Hoi @wielyciudaddelaluz, welkom hier op ons forum :)

Uitermate irritant natuurlijk dus goed je hier melding van maakt. Met de linker cursortoets kun je trouwens terugspoelen. Waar ik even benieuwd naar ben, is wat voor apparatuur er verder nog in je netwerk zit. Maak je gebruik van bijvoorbeeld een switch o.i.d.? En heb je de mogelijkheid, puur om te testen, om de tv+ box een bekabeld aan te sluiten om te kijken of je dan tegen hetzelfde probleem aanloopt?


HalloJanZ, In het netwerk zit een tweede tv-ontvanger en twee Superwifi's allen in andere kamers. Tweede ontvanger heeft hetzelfde probleem maar dan minder vaak en op andere momenten. Bekabeld aansluiten is niet mogelijk. Hiervoor hadden we een Powerline DVS1200 en Experiabox V9 met veeeel minder problemen, dan nu. Helaas DVS1200 retour gedaan naar KPN in kader van duurzaamheid. Vandaag Box12 en Tv-ontvangers gereset; voeding afgekoppeld voor meer dan 30s.  Even was het probleem weg. Nu, na een uur, is het weer terug. Sw-versie TV+app is inmiddels van1.105.0 naar 1.107.4  gegaan. Heeft geen verbetering gegeven. Aanvulling: eind april Box12 en TV+ ontvangers geinstalleerd. Geheel werkte naar behoren tot ongeveer eind mei/begin juni.


@wielyciudaddelaluz 

Werken de DIW7022 met vaste UTP kabels of via WIFI?

Via de Box12 en via de Super Wifi zou je perfect via WIFI moeten kunnen werken. 

 

Wat is jouw echte downloadsnelheid? 


Hallo joop2011, via WIFI is DIW7022 verbonden met Box12 Modem.  9/6/23: Kwaliteit DIW-7022 uitstekend, 864 Mbps, sterkte 77%; Na reset 15/6/23 Kwaliteit slecht, 626 Mbps, sterkte 48%, echter nu is het vastloop probleem naast NPO1,ook bij NPO2. Workaround scroll links werkt nog steeds. Andere zenders werken prima. Ben vanochtend 16/6 bij KPN winkel geweest, heb wissel Box10 meegekregen, omdat ook nummerweergave onbetrouwbaar werkt bij Box12. Wordt vervolgd.


@wielyciudaddelaluz 

 

Dat is niet slim van de KPN winkel.

Want de Experiabox V10 werkt niet perfect via WIFI op de DIW7022

Zie ook schema boven.

Dan heb je nu dus 1 of 2 stuks Super WIFI repeaters nodig. 

 

Ik begrijp dat je nog vaste telefoon hebt.

Dan ben je 1 van de weinigen denk ik. 


Hallo joop2011, het is een test voor nummerweergave, mag ik gratis uitproberen, toch wel servicevriendelijk. Verder, een extra superwifi repeater valt te prefereren boven een onbetrouwbare nummerweergave en vastlopende NPO1 en NPO2 met, net als bij ElbersHJ, een mopperende familie tot gevolg. Ik heb idd nog vaste telefoon.


Hallo Joop2011, dank voor je antwoord. Goede tip. Bij de V10 heb je idd meerdere superwifis nodig, te beginnen in de meterkast, omdat de wifi van de V10 wordt uitgeschakeld. Heb hem zonder verder te testen teruggebracht. De handleiding lezen was met je advies voldoende. De box12 DIW7022 combinatie is veruit te prefereren.  Zie ook mijn oplossing voor dit topic probleem, dat ik hierna beschrijf.


Probleem opgelost!!!: Het heeft te maken met de instelling van de video mode: Ga naar: Home>scroll pijltje omhoog naar menubalk> scroll pijltje rechts naar instellingen (wieltje)> OK> scroll pijltje naar beneden naar informatie>Ok>scroll pijltje omlaag naar video mode>OK> selecteer >automatische beste instelling kiezen> home. Mijn video mode staat verder op  ‘Gebruik Multicast’.

Advies voor software update ontwikkelaars: stel ‘automatisch beste instelling kiezen’ in als standaard.

Tip voor ontwikkelaars die aan sw updates werken: Zet ‘automatisch beste instelling kiezen’ standaard aan.

Noch een tip: denk na of ‘video mode’ wel in het vakje informatie thuishoort. Het is namelijk een functie die je in kunt stellen.


Probleem opgelost!!!: Het heeft te maken met de instelling van de video mode: Ga naar: Home>scroll pijltje omhoog naar menubalk> scroll pijltje rechts naar instellingen (wieltje)> OK> scroll pijltje naar beneden naar informatie>Ok>scroll pijltje omlaag naar video mode>OK> selecteer >automatische beste instelling kiezen> home. Mijn video mode staat verder op  ‘Gebruik Multicast’.

Advies voor software update ontwikkelaars: stel ‘automatisch beste instelling kiezen’ in als standaard.

Tip voor ontwikkelaars die aan sw updates werken: Zet ‘automatisch beste instelling kiezen’ standaard aan.

Noch een tip: denk na of ‘video mode’ wel in het vakje informatie thuishoort. Het is namelijk een functie die je in kunt stellen.

Goed om te lezen dat je de oplossing inmiddels al hebt gevonden @wielyciudaddelaluz en ook bedankt voor het delen, voor (toekomstige) meelezers is dit hele nuttige informatie :) 

Je feedback zullen we uiteraard ook doorgeven aan de ontwikkelaars! 


JanZ, een update:

Multicast met ‘Automatisch beste instelling kiezen’, bleek toch niet het probleem voor 100% op te lossen maar was wel een verbetering. Bij vastlopen even naar NPO2 en terug, werkt.

Daarna Unicast (voor als je problemen hebt met live tv) geprobeerd. Na een paar dagen liep de TV+box zo vast  dat alleen een harde reset, dus spanningsloos maken, de box weer werkend gemaakt kon worden. Dus gauw weer naar Multicast met ‘Automatisch kiezen’. Dat ging een paar weken goed! Totdat afgelopen week het vastlopen van NPO1 weer terugkwam. Dus weer naar Unicast. Dat werkt tot nu toe weer goed. 

Conclusie: er zitten bugs in het deel Multi- Unicast. 

Mijn advies: Laat het technisch team dit deel nog eens goed reviewen. Ik ben bereid mee te testen.