Skip to main content

Na veel problemen weer het volgende probleem met kpn. Nu loopt NPO 2 vast na 2 seconden na het inschakelen, alle andere zenders doen het gewoon en wifiverbinding al meerdere malen nagekeken en al meerdere malen het tv kastje gereset, helaas probleem verdwijnt niet. 
 

iemand de oplossing? klantenservice heeft die in ieder geval niet. 

Hoi, dat is niet prettig tv kijken.

Welk kastje hebt je? Hoe is deze aangesloten? En op welk modem?

Loopt het wel door als je npo 2 even enkele seconden pauzeert?


Hoi @Markj28 en welkom hier op ons forum!

Hoi, dat is niet prettig tv kijken.

Welk kastje hebt je? Hoe is deze aangesloten? En op welk modem?

Loopt het wel door als je npo 2 even enkele seconden pauzeert?

Ik zie dat @PeterG je al een paar goede gerichte vragen stelt, ik ben benieuwd naar de antwoorden op deze vragen en denk vanuit daar natuurlijk graag verder met je mee!


De ontvanger betreft een DIW7022, inmiddels heeft ook npo1 hier last van, na even pauzeren en dan weer hervatten doet hij het weer, ook heb ik vaak dat bij alle zenders het geluid 2 seconden weg valt en dan weer hervat wordt, dit gebeurt ook op het andere kastje die naast de modem staat. Het eerste kastje is draadloos en het 2de kastje zit bedraad aan de modem. 


De ontvanger betreft een DIW7022, inmiddels heeft ook npo1 hier last van, na even pauzeren en dan weer hervatten doet hij het weer, ook heb ik vaak dat bij alle zenders het geluid 2 seconden weg valt en dan weer hervat wordt, dit gebeurt ook op het andere kastje die naast de modem staat. Het eerste kastje is draadloos en het 2de kastje zit bedraad aan de modem. 

Dankjewel voor de terugkoppeling @Markj28!

Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd om dit probleem te verhelpen? Mijn eerste advies zou zijn om de t ontvanger eens te resetten. Hoe je dat precies doet, lees je in dit artikel van onze kennisbank. Ben heel erg benieuwd of het probleem hiermee wordt verholpen. Mocht dit onverhoopt niet het geval zijn, dan gaan we natuurlijk verder kijken naar een oplossing!


Goedemiddag, 

 

ik heb al ontelbaar vaak het kastje gereset, maar geen verbetering, ook de wifi versterkers verplaatst verbinding blijft dik in orde maar ook dit geeft geen verbetering. 


Ik adviseer je om Video Mode op unicast te zetten in plaats van Multicast.

Echter, staat nu het vinkje aan “beste kwaliteit” dan kan je het eerst eens proberen zonder.

Video Mode … onderaan bij Informatie. Eerst tandwiel.