Skip to main content

Zie dit om de paar minuten TV+ Batterijen al vervangen, de melding blijft om de paar minuten komen. Je drukt dan op OK en dan gaat het weg maar het wordt inmiddels irritant. 

Goedemorgen ik denk dat uw de bediening zoals ook aangegeven wordt opnieuw koppelen.

KPN afstandsbediening koppelen of resetten | KPN Community

suc6


Hi, nieuwe batterijen erin en AB opnieuw gekoppeld. Helaas komt de melding om de paar minuten terug. Als de melding komt doet Volumeknop het gewoon, dus vraag me af waarom er dan weer gekoppeld moet worden. Lijkt gewoon een Bug te zijn.


@ruvdmeulen heb je naast het opnieuw koppelen van de afstandsbediening ook de ontvanger al een reset gegeven


Fabrieksreset Mediabox gedaan, AB Opnieuw gekoppeld en nieuwe batterijden. Melding vandaag 2 x gehad.


@ruvdmeulen ik ga je in de eerste instantie een nieuwe afstandsbediening sturen. Deze komt gewoon met de briefpost bij je binnen. Als alles goed loopt heb je die dinsdag in huis. 

Wil je hier laten weten zodra deze binnen is? En of deze goed werkt?


Hi, geen nieuwe  AB ontvangen, vraag me af of dat de oplossing is. De AB is nieuw, lijkt eerder een Random Bug te zijn..omdat het zo nu en dan optreed. Tevens zie ik een 'Draadje' elders op dit Forum waar het wisselen van de AB  geen verbetering heeft gegeven. Zou ook niet nodig moeten zijn telkens opnieuw te koppelen.

 


@ruvdmeulen wat me wel opvalt is dat ik meerdere topics heb gezien waar uiteindelijk toch een storingsbron is gevonden. Wil je eens kijken of het helpt om het kastje ergens op wat meer afstand van andere apparatuur te zetten? Of dat er misschien toch een ander apparaat in de directe omgeving van de TV+ Box staat die het kan veroorzaken?

Als dit niet het geval is, laat het hier weten. Dan stuur ik een nieuwe afstandsbediening toe. 

Dan sluiten we in ieder geval uit dat het geen probleem met de hardware is. 


Hi @ruvdmeulen! Ik heb al even geen reactie meer van je gezien in het topic. Hoe staat het er nu voor met de onderbrekingen van het geluid?


Hey Bram. Nieuwe AB ontvangen en Fabrieksinstellingen gedaan Box. We gaan het zien...


net weer de bekende melding grijze scherm. Verbinding met de AB is verbroken. Ik gaf al aan  dat het mijns inziens niet aan de AB ligt, wat nu ook blijkt, maar gewoon een Bug ergens is vanuit de KPN systemen...al snap ik dat je eea wilt uitsluiten en mij daardoor een nieuwe AB hebt gestuurd. Ik zie elders op het forum dat jullie 4 mnd geleden getracht hebben met een Update hier iets aan te doen maar sindsdien nog steeds klanten zijn  met deze melding.


 


@ruvdmeulen bedankt voor de update, het geduld en de foto. Ik zie naast de TV+ ontvanger een ander kastje staan. Wil je nog aangeven wat deze is, en of je al hebt geprobeerd die uit te sluiten als oorzaak door deze af te koppelen? 

Ik ga het ondertussen voor je doorzetten. En overleg voeren met de collega's die de andere topics hierover in beheer hebben. 


dat andere kastje is niet op stroom aangesloten..en staat los van KPN.


@ruvdmeulen ik heb ondertussen ook reactie op de navraag. Er wordt erkend dat dit in zeldzame gevallen voorkomt en is in oderzoek. Zodra duidelijk is wat de oorzaak is rollen er een oplossing uit. Ik zal dan hier ook laten weten wanneer dit bekend is. 


Oke bedankt, ik heb dagelijks nog paar keer de melding. Ook als de AB op 2 meter van de TV ontvanger  ligt. Als je op Oke klikt verdwijnt de melding. Opnieuw koppelen of Fabrieksreset TV ontvanger lost het issue niet op.


kom op KPN. veel haperend beeld. Melding AB nog steeds. Fabrieksreset modem en TV+ ontvanger gedaan. Probleem zit denk ik in Multicast, Unicast is iets beter. Zie soms ook een rode storingsbalk onderin beeld, werk aan de winkel hoor , de ervaring na 5 mnd met dit kastje is niet Hallelujah. Alles bekabeld aangesloten.


@ruvdmeulen je hoeft voor het verbrekende verbinding van de afstandsbediening verder niks te doen. Ik begrijp volledig dat het zeer storend is. En gelukkig is ook aan onze kant erkend dat dit voor kan komen. En zijn we aan het werk om dit op te lossen. 

Als er andere dingen spelen laat het dan weten. Maar voor het probleem met de afstandsbediening zijn we aan het werk. Ik moet je hiervoor helaas nog een moment geduld vragen. 


Heb de good old Arris weer ff aangesloten voorlopig maar dank voor de reaktie..


Dit is ruim 6 maanden geleden ook al eens aangekaart. 

 

https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/verbinding-met-afstandsbediening-verbroken-584653/index2.html


met de Oude Arris geen vastlopers meer of andere meldingen. Vind beeld ook scherper. Sinds mei ligt er een glasvezelspriet bij de voordeur, kijk wel eens weer als dat is aangesloten. Tot op heden geen bericht wanneer die in de woning word gebracht. KPN Netwerk is daar ook nog wat vaag over. Duurt allemaal lang. Zou op de hoogte moeten worden gehouden ipv er zelf achteraan te moeten. Internet is goed verder en ben al lang klant..wil ook niet weg. Alleen hoop glasvezel wat meer schot in komt.


Krijg ook steeds melding dat verbinding met de afstandsbediening is verbroken, alle resets uitgevoerd, zonder resultaat. Bij de 2e tv box geen problemen


@Jan361 we zijn het aan het onderzoeken. De grootste tegenslag is dat het maar zeldzaam voorkomt. Dat maakt het lastig om de precieze oorzaak te vinden. Wel hebben we ondertussen voldoende voorbeelden om het onderzoek goed door te kunnen zetten. 

Normaalgesproken zou ik je vragen een eigen topic aan te maken. Maar in dit geval wordt het dus opgelost, ook als je geen eigen topic voor de vraag aanmaakt. In dit topic laat ik weten wanneer we de oplossing hebben. 


@Bram_ 
toch even benieuwd hoor.
Dit speelt bij meerdere mensen, 4 maanden geleden al gemeld en nu komt er een onderzoek?
Correctie, 6 maanden geleden.

 


Waarom besluit KPN na 6 maanden pas om eens een zogenaamd "onderzoek" te doen?


@Dikkedikkie reist voordat we iets goed kunnen onderzoeken hebben we meerdere voorbeelden nodig. Als van alle klanten die TV+ hebben 1 klant deze storing ervaart, is de kans groot dat het ergens in de thuissituatie ligt. We wisselen dan eerst de afstandsbediening of tv-ontvanger om. Of we doen resets van de apparatuur.

Het heeft even geduurd voordat we voldoende voorbeelden hadden omdat dit zo zeldzaam voorkomt. Maar we zijn er, nu we die hebben, druk mee bezig. 


Ben toch benieuwd wanneer hier een oplossing voor komt, wij hebben de melding meerdere keren als wij tv kijken.

Op de tweede tv hebben wij geen last


Reageer