Skip to main content

Zie dit om de paar minuten TV+ Batterijen al vervangen, de melding blijft om de paar minuten komen. Je drukt dan op OK en dan gaat het weg maar het wordt inmiddels irritant. 

Ben toch benieuwd wanneer hier een oplossing voor komt, wij hebben de melding meerdere keren als wij tv kijken.

Op de tweede tv hebben wij geen last

Bij ons hetzelfde, hebben een nieuwe afstandsbediening, gebeurt nu minder frequent, maar nog steeds.


Nooit eerder gehad, nu al een keer of 8 tijdens het kijken. De melding verdwijnt ook weer vanzelf. Irritant is het zeker. Hoe kan dit nou ineens steeds komen deze melding? Het is niet sinds de laatste update, maar gewoon ineens gekomen. Zo blijft het uren weg, zo is het er weer. Heel vreemd, ik heb ook geen bit veranderd aan instellingen of wat dan ook. Ik hoop op een oplossing. 


Ik ben er achter gekomen. Mijn TV+ box hangt achter de  TV, daar liep een dikke HDMI-kabel overheen, dat veroorzaakte de storing. Het is natuurlijk een plastic kastje en de Bluetooth antenne zit daar ook in. Dus als je er last van hebt, zorg dat er geen kabels over het kastje heen lopen. 


Bij mij staat het eerste kastje helemaal vrij en in het zicht, daar doet zich de storing voor. Het tweede kastje zit achter de tv in de slaapkamer, omgeven door kabels en daar functioneert alles juist prima. 


Oke, nou ja … bij mij is het de oplossing, want ik heb na vanavond twee keer de melding gehad te hebben er geen last meer van gehad. Voordat die kabel er overheen liep had ik er ook nooit last van, maar bedacht het me dit ineens en voor mij werkt het. 


Ook wij hebben dit probleem bij KPN. Om de 5-15minuten de melding groot in beeld! Het zou een stap vooruit zijn als de melding niet zo prominent in beeld komt, zodat je deze kunt negeren en gewoon verder kunt kijken. KPN, is dit misschien een noodoplossing bij de volgende update? Nu 8 dagen KPN op de glasvezel en vanaf dag 1 dit probleem. Zeer ongelukkig hiermee. Ontvanger is vrij rondom en goed in het zicht op 3 mtr van de afstandsbediening. Morgen komt KPNmonteur ivm slecht WiFi signaal (op 1 meter 580Mbts, op 5 mtr nog maar 20Mbts), hopelijk weet hij hier ook iets op.


Toch kan het signaal van Bluetooth ernstig verstoord worden door iets. Wellicht staat het kastje in de baan van iets wat stoort. Bij mij was dit echt het euvel, ik heb het absoluut niet meer gehad. 


Monteur is geweest en voor nu lijkt het weer opgelost. Met 7+9 tegelijk ingedrukt op de afstandsbediening de verbinding gereset. Hierna opnieuw verbinding gemaakt met onze 50inch Philips TV uit 2020. De afstandsbediening werkte toen weer op de TV. Toen in het instellingenmenu aangevinkt dat de afstandsbediening zowel TV als de KPN mediabox mag bedienen. Nu geen meldingen meer gehad. Enige oorzaak voor de de-connectie zou een storende bron zoals de zender van een draadloze hoofdtelefoon kunnen zijn, die op 40cm afstand van de mediabox staat. Maar dan zou verzetten van deze zender + een reset zoals hierboven beschreven een oplossing kunnen zijn.

Tevens heeft monteur een KPN superwifi 2 geplaatst in woonkamer. Wij hebben al bedrade netwerksockets naast de wcd’s in de wand zitten, die bedraad (cat5E) zijn verbonden met de KPN 12 router in de meterkast. Extra superwifi 2 punt kost zo’n €65 bij monteur (€99 online). Hele BG nu 600mbits, op 1e VD zo’n 170mbits. Evt kan daar later nog een extra KPN WiFi punt erbij gekocht worden, maar we proberen het eerst zo. Fijne monteur, prima geholpen.


Is er al een oplossing? Ik heb al sinds het begin problemen. Alles gedaan wat hier boven staat.

 

Al 2 weken ergenis


Ook na de nieuwe afstandsbediening geen verbetering. Nog regelmatig melding. Ga binnenkort de tv ontvangers maar eens omwisselen, of heeft iemand dat al gedaan?


Ik bedoel “geprobeerd”


Reageer