Skip to main content

Waarom kunnen wij omroep Gelderland nog steeds niet ontvangen in deze moderne tijden 

 

*Admin: gegevens in titel verwijderd en toegevoegd aan profiel in verband met privacy.
 

Via wat? Digitenne of TV via de vaste verbinding? In dat laatste geval alleen als je in Gelderland woont of een provincie die er aan grenst. Dat heeft KPN een paar jaar geleden zo ingesteld.


Hoi @jansofferein, welkom op het forum! We hebben je adresgegevens verborgen i.v.m. privacy. Maar daarmee zie ik wel dat jij in Groningen Drenthe woont. En in Drenthe kun je via interactieve tv alleen de regionale omroepen van Drenthe, Groningen, Friesland en Overijssel ontvangen. Bij Digitenne krijg je Drenthe/Overijssel via de mast in Smilde en Groningen/Friesland via de masten in Groningen. 

 

Admin: locatie aangepast


Wij wonen in Zuidwolde Drenthe en niet in Groningen hoor gr jans


In Drenthe kun je TV Gelderland niet via KPN krijgen. Die provincies grenzen namelijk niet aan elkaar. Dit zijn de provinciale zenders die KPN in Drenthe doorgeeft:
TV Noord 501
Omrop Fryslân 502
TV Drenthe 503
TV Oost 504

(bron) of vul hier je postcode in voor de bij jouw beschikbare regionale en lokale zenders.

Gelukkig is er internet :wink: (anders had ik hier in N-H ook geen TV Gelderland. Radio Gelderland luister ik hier via DAB+.)

TV stream Gelderland
Radio stream Gelderland

N.B. een laptop heeft een HDMI uitgang…


Wij wonen in Zuidwolde Drenthe en niet in Groningen hoor gr jans

Oeps, foutje. Net even scheef naar de provinciegrens gekeken. Maar ook dan geldt dat Omroep Gelderland via interactieve tv niet te kijken is omdat de provincie Gelderland niet aansluitend is aan Drenthe. Voor Digitenne hangt het af van de mast. Je kunt hier zien welke masten TV Gelderland hebben, maar ik verwacht dat je die niet gaat kunnen bereiken vanaf Zuidwolde.