Skip to main content

Mail gekregen voor omruilen ontvangers TV. Ik heb oorspronkelijke telfort ontvangers HMB2260, onduidelijk is nu of ik deze wel of niet mag/moet omruilen aangezien alleen wordt gesproken over KPN ontvangers met VIP1853 nummer die mogen worden omgeruild. 

Hoi @LucW ,

Die mail zou een foutje zijn aangezien alleen de VIP1853 en ouder vervangen worden.

De HMB2260 valt daar dus niet onder en je hoeft dus niks te doen!


Hi @LucW, ik acht de kans aanwezig dat ergens in de krochten van onze systemen geregistreerd zal staan dat je over 1 of meerdere 1853's beschikt :thinking:  Aangezien dat niet het geval is, mag je deze mail negeren!


Is hier sprake van Phishing? Waarom moet men bij de omruilactie van KPN tv ontvanger VIP 1853 je bankrekeningnummer weten, terwijl KPN dat al weet?


Is hier sprake van Phishing? Waarom moet men bij de omruilactie van KPN tv ontvanger VIP 1853 je bankrekeningnummer weten, terwijl KPN dat al weet?

Euhm... misschien alleen de laatste 3 cijfers. Als je het hele nummer in moet voeren klopt er iets niet.


Hi @Sjon uit 1951, we vragen bij dit soort omruilacties regelmatig om de laatste 3 cijfers van je IBAN, als extra controle. Als die overeenkomen met het IBAN dat bij ons in de systemen staat, weten we zeker dat we de tv-ontvanger van de juiste klant om gaan ruilen :wink:


Maja, bedankt voor je reactie! Ik heb 2 tv-ontvangers voor een tv beneden en 1 voor de tv boven. Kan ik dan die 2e  ook omruilen?


Als ze beide VIP1853 zijn, zal de tool dat herkennen en kan je ze beide omruilen @Sjon uit 1951 :blush: