Skip to main content

Beste,

Ik heb reeds lange tijd dezelfde tv ontvangers en deze beginnen steeds slechter te werken.

Ik heb vervolgens de apparatuur check uitgevoerd en deze geeft aan dat ik ongeschikte TV ontvangers heb (zie schermafbeeldingen beneden.
Echter het lukt vervolgens niet om tv-ontvangers te selecteren en een omruilafspraak te maken. 
IK kan nog een omruilpunt selecteren en een datum maar het selecteren van voltooien krijg ik vervolgens de melding: Er is een fout opgetreden.
Hoe kunnen we dit oplossen.

 

John 

 

 

Zo lang ze nog goed werkende zijn die decoder HMB2260 komt Er geen om ruil of ze moeten stuk zijn. Maar kan altijd even bellen 0800 0402 gratis kpn 😉


Welke KPN tv decoder heb je?

 

Als ik het goed zie in jouw vraag, dan denk ik de HMB2260

Zover ik weet worden die nog niet omgeruild. 

Of hij moet defect zijn, zoals @cornelis48 ook aangeeft. 


Zoals aangegeven werken de ontvangers veel slechter dan voorheen (trager, meer haperingen etc).
Dit was voor mij dan ook de reden om eens te gaan kijken op de KPN site en de apparatuur check uit te voeren.
En zoals ook aangegeven in de tekst als via een screen clipping geeft de KPN site zelf aan dat 1 of meerdere TV ontvangers ongeschikt zijn en deze gratis om te ruilen zijn.

Vermoedelijk is dit ook de oorzaak van de problemen die ik heb met de ontvangers/

Mijn vraag was dan ook hoe waarom het niet lukt op de site!


Zoals aangegeven werken de ontvangers veel slechter dan voorheen (trager, meer haperingen etc).
Dit was voor mij dan ook de reden om eens te gaan kijken op de KPN site en de apparatuur check uit te voeren.
En zoals ook aangegeven in de tekst als via een screen clipping geeft de KPN site zelf aan dat 1 of meerdere TV ontvangers ongeschikt zijn en deze gratis om te ruilen zijn.

Vermoedelijk is dit ook de oorzaak van de problemen die ik heb met de ontvangers/

Mijn vraag was dan ook hoe waarom het niet lukt op de site!

 

Ik denk dat een reset voldoende is.

Je hebt de Aracyan HMB2260 begrijp ik en die voldoet nog steeds.

Zie hier hoe je een reset kan uitvoeren.

 

En hoe is hij met de Experiabox verbonden?

Vooral die draadloze adapters (o.a. DVS) geven steeds meer problemen omdat het elektriciteit netwerk steeds meer vervuilt wordt. 


Uiteraard al een reset gedaan en ook terug gezet naar fabrieksinstellingen. Met vaste kabels verbonden, dus ook dat is niet het probleem.

Wordt jij trouwens door KPN betaald? Steeds maar blijven vertellen dat de ontvangers goed zijn en dat ik maar vanalles moet proberen, wat ik allang gedaan heb.

Maar nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Je mag ook uitleggen waarom de check dan aangeeft dat de ontvanger ongeschikt is en jij er blijkbaar van overtuigd bent dat de ontvangers geen probleem geven, buiten het feit dat jij er geen probleem mee hebt


Uiteraard al een reset gedaan en ook terug gezet naar fabrieksinstellingen. Met vaste kabels verbonden, dus ook dat is niet het probleem.

Wordt jij trouwens door KPN betaald? Steeds maar blijven vertellen dat de ontvangers goed zijn en dat ik maar vanalles moet proberen, wat ik allang gedaan heb.

Maar nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Je mag ook uitleggen waarom de check dan aangeeft dat de ontvanger ongeschikt is en jij er blijkbaar van overtuigd bent dat de ontvangers geen probleem geven, buiten het feit dat jij er geen probleem mee hebt

 

Bedoel je mij?

Nee ik werk niet bij KPN en ook nooit gewerkt bij KPN.

En nee KPN betaald mij niet.

Wat ik bedoelde, is dat de HMB2260 nog niet op de nominatie staat om vervangen te worden.

Over het algemeen werken deze nog goed.

P.S.

Ik vind het eigenlijk een belediging, ik probeer je alleen maar te helpen. 😣🤔

 

Uiteraard kan hij defect gaan.

Vandaar het advies van @cornelis48 om gratis 0800-0402 te bellen.

 

De check, ik heb geen flouw idee.

 

Wat je ook kunt doen, als je geen haast heb en het nog niet gedaan hebt, vul je profiel zo compleet mogelijk in van dit forum.

Dan kan een moderater (medewerker KPN) erop terug komen.


Alleen met een Motorola vip1853 zou de tool '’ongeschikt'’ mogen aangeven.

De hmb2260 vertraagt inderdaad wat mettertijd. Mijn moeder (84) doet daarom zo'n beetje eens in de 3 maanden een herstart. Dit doe je heel makkelijk door de decoder met de schakelaar op de achterkant (van voren af links) ca. 30 seconden (of wat langer) uit te zetten.

Ook eco stand voor stand-by lost dat op. Dan krijgen ze steeds een herstart. Scheelt ook stroomverbruik tijdens stand-by.

N.B. met de klok is het stand-by verbruik het hoogst, ca. 5 watt. Zonder ca. 4,8 en eco 0,5. In eco stand duurt het opstarten ca. 1½ minuut, dat wel.


Uiteraard al een reset gedaan en ook terug gezet naar fabrieksinstellingen. Met vaste kabels verbonden, dus ook dat is niet het probleem.

Wordt jij trouwens door KPN betaald? Steeds maar blijven vertellen dat de ontvangers goed zijn en dat ik maar vanalles moet proberen, wat ik allang gedaan heb.

Maar nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Je mag ook uitleggen waarom de check dan aangeeft dat de ontvanger ongeschikt is en jij er blijkbaar van overtuigd bent dat de ontvangers geen probleem geven, buiten het feit dat jij er geen probleem mee hebt

 

Bedoel je mij?

Nee ik werk niet bij KPN en ook nooit gewerkt bij KPN.

En nee KPN betaald mij niet.

Wat ik bedoelde, is dat de HMB2260 nog niet op de nominatie staat om vervangen te worden.

Over het algemeen werken deze nog goed.

P.S.

Ik vind het eigenlijk een belediging, ik probeer je alleen maar te helpen. 😣🤔

 

Uiteraard kan hij defect gaan.

Vandaar het advies van @cornelis48 om gratis 0800-0402 te bellen.

 

De check, ik heb geen flouw idee.

 

Wat je ook kunt doen, als je geen haast heb en het nog niet gedaan hebt, vul je profiel zo compleet mogelijk in van dit forum.

Dan kan een moderater (medewerker KPN) erop terug komen.

@joop2011 Ik heb niet de bedoeling om iemand te beledigen, maar heb graag antwoord op mijn vraag. Heb vanalles geprobeerd en ook met KPN gebeld, maar nadat ik na lang wachten eindelijk iemand aan de lijn kreeg, begreep hij niet waarover het ging. Na een hoop standaard vragen beantwoord te hebben kon hij me het niet uitleggen en ook niet helpen. Vandaar mijn vraag en misschien ook wel wat frustratie 


Alleen met een Motorola vip1853 zou de tool '’ongeschikt'’ mogen aangeven.

De hmb2260 vertraagt inderdaad wat mettertijd. Mijn moeder (84) doet daarom zo'n beetje eens in de 3 maanden een herstart. Dit doe je heel makkelijk door de decoder met de schakelaar op de achterkant (van voren af links) ca. 30 seconden (of wat langer) uit te zetten.

Ook eco stand voor stand-by lost dat op. Dan krijgen ze steeds een herstart. Scheelt ook stroomverbruik tijdens stand-by.

N.B. met de klok is het stand-by verbruik het hoogst, ca. 5 watt. Zonder ca. 4,8 en eco 0,5. In eco stand duurt het opstarten ca. 1½ minuut, dat wel.

Resetten vermindert het probleem tijdelijk en soms moet ik resetten omdat de ontvanger nergens meer op reageert. Ik vind dit voor een goed betaald abonnement echter niet echt acceptabel. De apparatuur dient gewoon te werken en als dit niet meer kan moet deze mijns inziens vervangen worden en in principe met de nieuwste versie on  nieuwe problemen weer zo lang mogelijk uit te stellen. 


Het is wel zeker dat de omruiltool van slag is want deze ontvangers zijn nog prima. Natuurlijk kan er één kapot gaan maar daar doet de omruiltool niets mee. Zijn ze alle vier direct met een kabel aangesloten op het modem? Ik denk dat er een switch gebruikt wordt of heb ik het mis?😉


Ik vind dit voor een goed betaald abonnement echter niet echt acceptabel.

Tja….

Denk hier wel aan: als je hmb 2260 omruilt, krijg je weer een . . .  hmb2260. Die zal mogelijk 2 jaar jonger zijn maar dan nog zeker 5 jaar ofzo. En niet nieuw maar refurbished.

Alle apparatuur moet wel eens herstart worden. Je telefoon zet je toch ook af en toe even uit of herstart je? Gebeurt ook bij een software update ervan trouwens.

Als het herstarten nou u-u-u-uren zou duren kan ik je gelijk geven. Maar het is ca. 1½ minuut.

De allernieuwste versie ( Arris vip5202) verstrekt kpn niet bij de abonnementen Alles in 1 en '’internet+TV'’. Alleen bij de nieuwe abonnementen Hussel. Switchers  van Ai1 en I+TV naar Hussel dienen ook het 4k zenderpakket te nemen voor mimimaal 6 maanden om de 5202 te verkrijgen. Heb je te weinig bandbreedte voor 4k dan gaat ook de 5202 niet door en houdt je bij Hussel je huidige HD ontvanger(s).

Lees eens het forum van Ziggo. Ook daar regelmatig te lezen “zet de decoder even uit (herstart)". Ook voor de allernieuwste Next en Next Mini. Het hoort er gewoon bij.


Hallo @John Meuffels, welkom op het forum! Als de servicetool aangeeft dat er een omgeruild kan worden, dan kan ik me voorstellen dat je dit ook wilt. Maar, in dit geval vermoed ik ook dat er een foutje in de tool zit. De 2260 is namelijk een courante ontvanger waarbij hij geen wisseling zou moeten aanbieden. Ik ga dit doorgeven zodat dit in de tool hersteld kan worden.

Betekent dat we niet zomaar een van jouw ontvangers kunnen omwisselen, tenzij er echt een defect is. En in dat geval krijg je in de meeste gevallen ook gewoon een zelfde model ervoor terug.

Het klopt dat de ontvangers na verloop van tijd wat trager worden. Ze af en toe eens herstarten (stroomloos maken) helpt daarin. Als er aanvullende problemen zijn, probeer dan in eerste instantie een reset (Frisse Start in de instellingen). We zien dat dit over het algemeen voldoende is. Als je daarna nog specifieke problemen ervaart, laat het weten. Geef dan aan wat er gebeurt, wanneer het gebeurt, op welke ontvanger(s), hoe de boel is aangesloten, etc...