Skip to main content

Ik heb 2 tv-ontvangers van het type Arris VIP2952. Omdat ik die kastjes uit het zicht wil hebben wil ik graag de nieuwe ontvangers met bluetooth bediening hebben. Dat gaat alleen als ik een 4K abonnement afsluit tegen extra kosten van euro 2,50 per maand. Voor nieuwe klanten geldt dit niet. Die krijgen automatisch de nieuwe ontvangers zonder extra kosten plus leuke openingsaanbiedingen zoals een jaar lang aanzienlijke korting. Ik wordt dus gestraft omdat ik al 40 jaar telecommunicatie en tv-diensten van KPN afneem. Trouwe klanten worden op deze manier gediscrimineerd. Overstappen lijkt dus toch te lonen. 

Dat gaat alleen als je een 4K abonnement afsluit tegen extra kosten van euro 2,50 per maand. Je ontvangt dan een nieuwe ontvanger 

 


@Noordzee dat had ik zelf ook al gemeld. Daarmee discrimineert KPN trouwe klanten en laat hen betalen voor iets wat nieuwe klanten gratis krijgen. 
 


Moeten die bestaande ontvangers dan allemaal maar weggegooid worden? Kpn houdt er geen rekening mee dat u de ontvangers niet wil zien. Lijkt me logisch. 


Hoi Allemaal en @Brandaris 
 

Daarmee discrimineert KPN trouwe klanten en laat hen betalen voor iets wat nieuwe klanten gratis krijgen. 
 

Wat een zwaar woord, voor iets wat je kunt verkrijgen als je gewoon net als andere gewoon betaalt voor wat je nodig hebt. je hebt echt geen idee over woordbegrip.

discrimineren

discrimineren logo #11445staatsrecht: situatie waarbij personen wegens hun geslacht, ras, godsdienst of levensovertuiging verschillend worden behandeld.
Gevonden op https://www.juridischwoordenboek.nl?zoek=discrimineren


@Noordzee dat had ik zelf ook al gemeld. Daarmee discrimineert KPN trouwe klanten en laat hen betalen voor iets wat nieuwe klanten gratis krijgen. 
 

Ja, dat klopt. Maar je stelt verder geen vraag. Sterker nog : Je weet het antwoord op de vraag al. 

Ik kan hier wel een standaard antwoord gaan neerzetten van eenmalige voordelen, maar dat antwoord ken je vermoedelijk ook al. 

 


Hallo @Brandaris er zijn zogenaamde IR-setjes te koop waarmee je die kastje uit het zicht kunt plaatsen.

Informeer bij de bekende radio/tv-ketens.

 


Uit de opmerkingen blijkt dat mijn punt niet wordt begrepen of dat ik het niet goed duidelijk heb gemaakt. Waar het om gaat is dat er door KPN een onderscheid gemaakt wordt tussen trouwe klanten en nieuwe klanten. Nieuwe klanten krijgen hoge kortingen en modernere apparatuur. Die korting moet ergens van betaald worden en dat doen dus de trouwe klanten via het abonnementsgeld. Als je dan vraagt om een andere ontvanger moet je daarvoor extra gaan betalen. Het gaat mij niet om de 2,50 euro maar het principe. 
Op die manier bevorderen providers het overstappen naar andere providers.


Hallo @Brandaris ,

KPN schrijft dan regelmatig : 

We vinden het een hele eer dat je al vele jaren een trouwe klant bent. Bedankt voor je vertrouwen in ons :green_heart:

Elke dag werken we aan een nóg beter KPN. Zo blijven we investeren in een snel en stabiel netwerk, die juist nu heel belangrijk is. En in nieuwe diensten en een innovatieve oplossingen. Zo stellen we een zo aantrekkelijk mogelijk pakket voor je samen. Met aanvullende diensten, zoals Netflix ,Spotify, Amazone Prime en nog veel meer. 
Om klanten, nieuw en bestaand, te belonen in dat vertrouwen, is er KPN Compleet en kpn Hussel. Wanneer je meerdere diensten van ons afneemt, krijg je méér voordelen. Blijvend!

Iedere nieuwe klant krijgt eenmalig een welkomstgeschenk. Momenteel geven we korting op het abonnement of de Super WiFi als cadeau bij een nieuwe abonnement. Wanneer we dat vaker doen, wordt dat links- of rechtsom verrekend in het maandbedrag van iedere gebruiker. Dat is ook niet de bedoeling. We investeren liever in een goed netwerk, zodat al onze klanten daarvan kunnen profiteren. En hopelijk tevreden zijn met onze dienstverlening.


@Noordzee dat had ik zelf ook al gemeld. Daarmee discrimineert KPN trouwe klanten en laat hen betalen voor iets wat nieuwe klanten gratis krijgen. 
 

 

Je wordt niet gestraft en ook niet gediscrimineerd.

Het maakt ook niets uit hoe lang u klant bent.

 

Met de huidige KPN tv ontvangers zijn alle HD zenders perfect te ontvangen.

Er zit geen verschil in of je deze via de Arris 2952, Arcadyan 2260 of de Arris 5202 kijkt.

 

Voor IR naar een apparaat uit zicht, zijn simpele kastjes voor verkrijgbaar.

 

Alleen als je 4K zenders wilt zien, heb je de Arris VIP 5202 nodig.

Dat zijn er vanaf 1 januari nog maar 2 voor € 2,50 per maand.

 

Als je 4K zenders wilt kijken, dan heb je dus ook een Smart tv 4K

Voor streamingdiensten kan je dan het beste via de app op de Smart tv kijken.

Heb je wel de ab van de tv nodig.

Wij kijken altijd op die manier naar de streamingdeinsten.😉


Uit de opmerkingen blijkt dat mijn punt niet wordt begrepen of dat ik het niet goed duidelijk heb gemaakt. Waar het om gaat is dat er door KPN een onderscheid gemaakt wordt tussen trouwe klanten en nieuwe klanten. Nieuwe klanten krijgen hoge kortingen en modernere apparatuur. Die korting moet ergens van betaald worden en dat doen dus de trouwe klanten via het abonnementsgeld. Als je dan vraagt om een andere ontvanger moet je daarvoor extra gaan betalen. Het gaat mij niet om de 2,50 euro maar het principe. 
Op die manier bevorderen providers het overstappen naar andere providers.

Ik heb dit geliked…..niet dat ik het leuk vind maar wel dar deze meneer gewoon de spijker op zn kop slaat.


Economisch en milieutechnisch volkomen logisch dat je als bestaande klant je HD ontvangers houdt als je naar Hussel gaat met behoud van HD.

Met een televisie van Samsung, LG of een met Android-TV heb je helemaal geen ontvanger nodig. Daarin de smart-tv app en dan de afstandsbediening van de televisie zelf.

Of je koopt een streamingbox of dongel. Daar kan ook de kpn-tv app op. Die apparaten hebben ook standaard een BT afstandsbediening.

Het hoeft toch niet altijd van de providers te komen. Voor onze abonnementen hebben we ook een televisie, smartphone en tablet / laptop gekocht. 

Streamingbox bijvoorbeeld 

Nokia streamingbox 8000 ( of de 8010)

Mi box

Dongel bijvoorbeeld 

Firestick 

Chromecast met Google TV ( er is een 4k en HD versie)


Ik geef je groot gelijk dat je een 5202 wilt zodat je deze netjes weg kunt werken.

Ook mijn hoogbejaarde ouders willen een 5202 zodra het TV-wandmeubel in hun nieuwe woning geleverd is. Ook zij zijn al jaren abonnee maar toch zullen ook zij tijdelijk (zes maanden) een 4K abonnement af gaan nemen zodat die 5202 geleverd zullen krijgen.


@wjb 

Dan kunnen ze dat netzogoed nu meteen aanvragen. Ik neem aan dat dat wandmeubel wel binnen zes maanden geleverd is. 


Aangezien alleen de 5202 de HBO app heeft wordt er wel gediscrimineerd.


Dan kunnen ze dat netzogoed nu meteen aanvragen. Ik neem aan dat dat wandmeubel wel binnen zes maanden geleverd is. 

Sterker nog, het wandmeubel staat op het punt geleverd te worden en in januari gaan we een nieuwe televisie voor mijn hoogbejaarde ouders uitzoeken. Zodra die geleverd wordt zal het 4K abonnement ook aangevraagd gaan worden.


Ik geef je groot gelijk dat je een 5202 wilt zodat je deze netjes weg kunt werken.

Ook mijn hoogbejaarde ouders willen een 5202 zodra het TV-wandmeubel in hun nieuwe woning geleverd is. Ook zij zijn al jaren abonnee maar toch zullen ook zij tijdelijk (zes maanden) een 4K abonnement af gaan nemen zodat die 5202 geleverd zullen krijgen.

Slimme oplossing!


Aangezien alleen de 5202 de HBO app heeft wordt er wel gediscrimineerd.

 

Hoezo?

Ik kijk HBO Max op de Smart tv.

En wij kijken overigens alle streamingdiensten op de Smart tv. (nooit problemen) Alleen de ab van de tv nodig. Werkt perfect.Â