Skip to main content

Hoi KPN/Leden!,

Ik had gisteren via de chat een 2e ontvanger aangevraagd.

Echter heeft deze ontvanger geen Scart aansluiting.Kan de nieuwe 5202(4K) ontvanger omgewisseld voor een HD ontvanger met scart(HMB2260/VIP2952)?

Heb eerst even op het forum gezocht en een HDMI naar scart adapter gaat niet werken volgens @PeterG .

Alvast bedankt!

Die Motorola vip1852 heeft @klantuitvelp niet meer @JanD . Want die had ie “tot een tijdje terug”. :wink:

Vandaag is het toch gelukt via de helpdesk!

Goed nieuws dat één 4k-ontvanger voor één HD-ontvanger wordt omgeruild!

(maar blijft beetje zonde om HD aangeboden zenders via scart te kijken natuurlijk. Ik begrijp dat je ook nog een HD of 4k televisie hebt met een 4k-ontvanger 5202 en dus wel van HD kunt genieten.)


Even voor de meelezers:Soms zeggen medewerkers dat het niet kan,Dan moet je vragen of ze even een verzoek bij de logistieke afdeling willen indienen,zei kunnen dat wel namelijk!


Even voor de meelezers:Soms zeggen medewerkers dat het niet kan,Dan moet je vragen of ze even een verzoek bij de logistieke afdeling willen indienen,zei kunnen dat wel namelijk!

En ik denk dat KPN het graag doet,Want dan krijgen ze weer meer VIP5202 ontvangers:wink: Er is namelijk een chiptekort.


Hoeveel 5202 ontvangers hangen er aan niet-4k televisies. Best wel een aantal denk ik zo.

Bij mijn oom en tante zelfs een HDready tv.


Ik hoef die 5202 ook helemaal niet.Die afstandsbediening slurpt batterijen!


Ik hoef die 5202 ook helemaal niet.Die afstandsbediening slurpt batterijen!

Ik doe er anders al bijna 1 jaar mee met 1 setje batterijen.

Je gebruikt toch geen oplaadbare, want dat wil inderdaad niet en als het al wil zijn ze zo leeg.

 


Ik had ooit een Philips Matchline van 82 cm ( 32 inch dus) breedbeeld-beeldbuis met vrijwel plat scherm. Daardoor wel diep en loeizwaar. Maar voor toen prachtig beeld. Begintijd van breedbeeld ca 2009. HD bestond nog niet; breed wel al een beetje. En met bijpassende voet.

Lijkt HIER op. Inclusief de voet.

 

2009 is dat het jaartal?

Toen bestond HD 1080 al. 

 

Ik lees ook 50 watt, dan kan het geen groot toestel zijn met een beeldbuis (CRT). 

Ik had destijds ook een Philips (toen was Philips nog Philips en waren ze ook goed) van 82 cm (zichtbaar beeld 77cm) breedbeeld. Volgens mij verbruikte hij ongeveer 200 watt.

 

Nu heb ik een 48” met een verbruik van ongeveer 80 watt. 


Een 21 inch scherm.

Bij mij zijn de batterijen ook snel leeg(blauwe Varta).In 2 weken waren ze al op!


Een 21 inch scherm.

Bij mij zijn de batterijen ook snel leeg(blauwe Varta).In 2 weken waren ze al op!

 

Wij hebben in de slaapkamer een LG 32” HD en die verbruikt maar 40 watt.

Groter beeld en toch minder ruimte.

En heel erg mooi beeld met de Arcadian HMB2260.

In de woonkamer heb ik de Arris 2952

Helaas heb ik nog geen 5202, maar ik heb ook geen € 2,50 per maand over voor 3 4K zenders.


hoi @joop2011 , @PeterG , @JanD .

Ik heb een SMS ontvangen!Wel heb ik begrepen dat beide 5202 ontvangers omgeruild gaan worden voor 2952 ontvangers,Maar daar heb ik geen problemen mee.


Wel heb ik begrepen dat beide 5202 ontvangers omgeruild gaan worden voor 2952 ontvangers

Apart. Je hebt niet het 4k-zenderpakket toevallig?


Nee,Zeker niet.Ik ga niet voor 3 zenders 2.50 betalen:sweat_smile: .

Ik kreeg ook toen ik 1 extra ontvanger bestelde 2 ontvangers.Het was dan de bedoeling dat je de oude dan weer terugstuurt.Dit lijkt me onzin,Zeer klantonvriendelijk(ook voor de post en t' milieu).Ik had geen motorola maar gewoon het nieuwste type.


Ik had ooit een Philips Matchline van 82 cm ( 32 inch dus) breedbeeld-beeldbuis met vrijwel plat scherm. Daardoor wel diep en loeizwaar. Maar voor toen prachtig beeld. Begintijd van breedbeeld ca 2009. HD bestond nog niet; breed wel al een beetje. En met bijpassende voet.

Lijkt HIER op. Inclusief de voet.

Dat ziet er wel heel erg bekend uit, vooral dat meubel wat er onder staat voelt alsof het in ieder huishouden stond die tijd.

 

De tv die ik zo'n 10 jaar geleden had was ook wel een leuke, 250 watt en diende tevens als verwarming, actief gekoeld apparaat en had ook nog eens 3 minuten nodig om op te warmen voor ie ging werken. Iets met een projectorlamp enzo 😅


Ik had ooit een Philips Matchline van 82 cm ( 32 inch dus) breedbeeld-beeldbuis met vrijwel plat scherm. Daardoor wel diep en loeizwaar. Maar voor toen prachtig beeld. Begintijd van breedbeeld ca 2009. HD bestond nog niet; breed wel al een beetje. En met bijpassende voet.

Lijkt HIER op. Inclusief de voet.

Dat ziet er wel heel erg bekend uit, vooral dat meubel wat er onder staat voelt alsof het in ieder huishouden stond die tijd.

 

De tv die ik zo'n 10 jaar geleden had was ook wel een leuke, 250 watt en diende tevens als verwarming, actief gekoeld apparaat en had ook nog eens 3 minuten nodig om op te warmen voor ie ging werken. Iets met een projectorlamp enzo 😅

zoiets ook gehad dan in het zwart

blij dat ik deze nu heb voor de slaapkamer dan :joy:

in woonkamer die brakke Samsung vervangen door een 65 inch Sony bravia 65XH9505


Hahaha heel vroeger toen ik nog thuis woonde was mijn eerste tv een 37cm zwarte Xiron tv van de Blokker  ik dacht destijds 99 of 199 gulden in ik dacht 1997 coax verlengen en gaan met die 24 zenders :joy: ​​​​​​

Niet veel later  kwam Deze een Sony Trinitron Wega 37cm plat scherm met mega huge achterkant. En rond 2009 had de MM palet aanbiedingen toen kwam er een 300 euro 26 inch vrij basic LG lcd tv,.. ging in tijdsblokken weet ik nog,dus even wachten. beetje praatje maken met andere mensen. en veel mensen vonden deze tv veelste gek om op een slaapkamer te plaatsen ipv als woonkamer tv :joy:Die deed dienst tot 2016, toen die lelijke 55 inch never nooit meer Samsung. En sinds afgelopen jaar en dit jaar eindelijk weer tweemaal terug op het Sony nest. 


Hallo @joop2011 , @peter-keetfm , @PeterG , @Katana321 , @JeroenB22 , @JanD , @LaurensZalm , @NHendriks , @martijn197108 ,

De ontvanger (arris vip2952 v2) is aangekomen!Bedankt allemaal!Ik ben er blij mee!


Is het een probleem dat hier nog steeds 4K ontvanger staat?En zo ja,Hoe moet ik dat wijzigen?


Is het een probleem dat hier nog steeds 4K ontvanger staat?En zo ja,Hoe moet ik dat wijzigen?

 

Wat bedoel je?

Je wilde toch geen 4K ontvanger i.v.m. scart?

Als je klant bent, kan je via MijnKPN aanpassen.

Alleen een 4K omruilen gaat via klantenservice (zoals je ook gedaan hebt (den ik). 0800-0402 gratis.

En de 4K ontvangers worden, zover ik weet, aan nieuwe klanten geleverd. 

Er zijn nog maar heel erg weinig mensen die een scart aansluiting hebben. Alles is al meer dan 15 jaar voorzien van een HDMI aansluiting. 


Ik heb nu 2x een vip2952 HD ontvanger.Alleen in mijnKPN staat 2x 4K ontvanger.Ik vroeg me af hoe ik het in mijnKPN kan wijzigen naar HD ontvanger.

Mijn oude forumaccount werkt niet meer helaas...


Ik heb nu 2x een vip2952 HD ontvanger.Alleen in mijnKPN staat 2x 4K ontvanger.Ik vroeg me af hoe ik het in mijnKPN kan wijzigen naar HD ontvanger.

Mijn oude forumaccount werkt niet meer helaas...

 

Vul je account gegevens in dit forum zo compleet mogelijk in.

Een moderater kan het dan voor je nakijken.

Moderater is een KPN medewerker en is ook de enige die jouw gegevens kan zien.

Ik verwacht dat het nog aangepast moet worden.


 

Vul je account gegevens in dit forum zo compleet mogelijk in.

Een moderater kan het dan voor je nakijken.

Moderater is een KPN medewerker en is ook de enige die jouw gegevens kan zien.

Ik verwacht dat het nog aangepast moet worden.

Gedaan!

Bedankt joop.


@klantuitvelp , @Klantuitvelp1 , je hebt ineens 2 accounts op het forum???

Mss één via KPN ID en één via facebook nu?

Op die plek (screenshot) staat wat je BIJ kunt bestellen, niet wat je hebt. Dat staat onder producten, Thuis, middelste kolom.

Verder betaal je voor een 4k ontvanger hetzelfde als voor een HD ontvanger.


Daar staat dit @PeterG .

Ik heb beide accounts via de KPN ID.Alleen de oude is verwijderd.


Je hebt TWEE ontvangers lees ik hier. Dan klopt ook dat 2-de lijstje niet helemaal.

Hoewel 1 ontvanger + opnemenpakket net zoveel kost als 2 ontvanger met gratis opnemenpakket.


Je hebt TWEE ontvangers lees ik hier. Dan klopt ook dat 2-de lijstje niet helemaal.

Hoewel 1 ontvanger + opnemenpakket net zoveel kost als 2 ontvanger met gratis opnemenpakket.

Kan een moderator dat weer rechtzetten?fOf is dat niet nodig?

Ik ga effe proberen mijn oude account weer werkend te krijgen.