Skip to main content

Hallo,

Ik heb momenteel HMB2260 ontvanger.

Met de aankoop van een nieuw tv meubel is de ontvanger geplaatst in een afgesloten kast, daarbij een IR extender aangeschaft. Echter blijken bestaande extenders niet (betrouwbaar) te werken met de HMB (meerdere geprobeerd).

De nieuwste tv ontvanger ARRIS VIP5202 ondersteunt bluetooth, daarmee is kastdeurtjes geen probleem meer.

Hoe kan ik de bestaande HMB2260 omruilen voor een ARRIS VIP5202? Zijn hier eenmalige kosten mee gemoeid ?

Alvast bedankt

Dat kan zomaar niet. U zou daarvoor de 4K optie op uw abonnement moeten nemen. Kost € 2,50 extra. Maar let op: sommige oudere abonnementen hebben geen 4K optie. Zonder 4K optie zult u nooit de 5202 krijgen.

Een andere mogelijkheid is uw abonnement verlengen naar de nieuwe abonnementsvorm. Dan krijgt u de 7022. Die heeft ook bluetooth. 

Let wel: de 7022 werkt op Android TV. Dat werkt iets anders dan uw huidige ontvanger. De 5202 werkt gewoon precies hetzelfde als uw huidige ontvanger. 


Dat kan zomaar wél. Probleem uitleggen en het wordt geregeld voor je. Bovendien, Netflix en andere diensten bieden films en series in 4K aan, om die in 4K te zien zou je een extra 4K pakket moeten afnemen (met drie-en-een-halve 4K zenders, lachwekkend)? Nee hoor, bij mij toen ook gewoon gelukt. Heb nu overigens de DIW7022, welke prima bevalt.


Dat kan zomaar wél. Probleem uitleggen en het wordt geregeld voor je. Bovendien, Netflix en andere diensten bieden films en series in 4K aan, om die in 4K te zien zou je een extra 4K pakket moeten afnemen (met drie-en-een-halve 4K zenders, lachwekkend)? Nee hoor, bij mij toen ook gewoon gelukt. Heb nu overigens de DIW7022, welke prima bevalt.

Ja ... de 7022 dus. In combinatie met nieuw jaarcontract. Niet de 5202 zonder dat er verder iets veranderd aan het abonnement. 

Dat is dus wat ik bedoel met "Dat kan zomaar niet".


Dat kan zomaar wél. Probleem uitleggen en het wordt geregeld voor je. Bovendien, Netflix en andere diensten bieden films en series in 4K aan, om die in 4K te zien zou je een extra 4K pakket moeten afnemen (met drie-en-een-halve 4K zenders, lachwekkend)? Nee hoor, bij mij toen ook gewoon gelukt. Heb nu overigens de DIW7022, welke prima bevalt.

 

Dat kan ook via de Smart tv.

Daar zitten de app's op en die zijn 4K

Een 4K tv is zover ik weet altijd een Smart tv.

 

Wij deden het ook altijd via de Smart tv, maar sinds de Sagacom DIW7022 (KPN tv+ box) doen we het via de app's op de DIW7022

Je hebt dan wel een nieuw abonnement nodig, KPN tv+ abonnement, vaak ben je dan zelfs goedkoper uit.

 

De Arris 5202 kan je alleen krijgen als je bij je huidige abonnement het 4K abonnement neemt voor minimaal 6 maanden a € 2,50 per maand extra. 


Als je huidige abonnement Hussel heet kan je naar de Arris VIP5202. Die afstandsbediening werkt met Bluetooth. 

Heb je nu alles-in-1 dan kan het niet. Daaronder vallen alleen de ontvangers HMB2260 en VIP2952. 

Dan zul je over moeten stappen naar het nieuwste abonnement met TV+ ontvanger. 

Zet vooralsnog het huidige kastje bij het scherm. Dan hoeft de kast niet steeds open of een brakke IR verlenger.

De HMB2260 is al een zeer klein kastje. 


Bovendien is de 2260 niet gebouwd om in een afgesloten kast te zitten, hij wordt na een tijdje gloeiend heet en kan op den duur defect geraken.


@PeterG 

Maar met Hussel moet hij dan toch het 4K abonnement voor minimaal 6 maanden nemen om de Arris 5202 te krijgen? 

Zoals ik ook in mijn eerste antwoord naar @janjaapdeluxe en @PolarMonk aangeef. 😉😊


Maar met Hussel moet hij dan toch het 4K abonnement voor minimaal 6 maanden nemen om de Arris 5202 te krijgen? 

Ik weet niet of dat nog zo is @joop2011 . En indien wel en je stopt dat na 6 maanden is het uiteindelijk maar eenmalig € 12,50.


Dank voor all reacties. Eind van de middag was ik in de stad, dus ook maar even langs de KPN winkel.

Abonnement is omgezet naar TV+, maandag krijg ik 2x nieuwe box (DIW7022), kost me eigenlijk niets extra. Kan het mooi met BT, geen gezeur meer met extenders.

Opmerking van @huistijger is wel een goede, op standby in gesloten kast komt hij al boven de 40 graden. Dat probleem is nu gelijk ook opgelost !