Skip to main content

We hebben een Sonos Beam gekocht die we willen aansluiten op onze Philips TV,  daarvoor moet de uitgang die nu op optical staat omgezet worden naar hdmi

Hoi Wim, welkom op het forum. 

Bedoel je hiermee dat je het geluid van de KPN ontvanger via HDMI naar de tv hoort te gaan en vanaf de tv naar de Sonos? Dit kun je instellen onder Menu > Instellingen bij geluid. Vergeet niet om het op te slaan. 

Lukt het zo? 


Dag Alex,

Nee zo lukt het niet.

Ik krijg het op deze wijze niet voor elkaar, met andere worden het omzetten naar de HDMI uitgang lukt niet. Ik heb ook al een andere recorder en afstandsbediening gekregen, maar ik krijg nog steeds niet de kpn tv ontvanger gekoppeld aan de Sonos Beam…..

Groet,

 

Wim

 


@Wim Leek Ik heb zelf geen Sonos Beam maar wat ik uit de handleiding begrijp is dat je de Sonos Beam met een HDMI kabel aansluit op een ARC HDMI uitgang op je TV. De KPN settopbox sluit je aan op een ander HDMI uitgang van je TV.

Op je TV zorg je er dan voor dat het geluid via de HDMI uitgang loopt en niet via de optical uitgang.

Heb je geen ARC HDMI uitgang op je TV dan moet je de optical adapter gebruiken. Deze sluit je dan aan op de optical uitgang van je TV.

Uit je verhaal begrijp ik dat het omzetten van optical naar HDMI niet lukt.

Heb je de optical adapter al geprobeerd of is deze niet meegeleverd?

 


Dank  voor de uitvoerige reactie.

De geschetste optie heb ik ook met kpn besproken, zou hiervoor een kabel toegestuurd krijgen, ik heb echter de verkeerde gekregen, ga het nu zelf regelen, maar ik verwacht hiermee wel de oplossing te vinden.