Skip to main content

Ik heb de KPN app op mijn LG TV geïnstalleerd, echter de mogelijkheid om on demand te kijken zoals het “ouderwetse” kastje wel heeft, ontbreekt volledig in het menu. 

Vooralsnog kan ik ook nergens iets hierover terug vinden .

Kan iemand op een simpele wijze uitleggen waar dit binnen het beperkte menu van de app te vinden is, of is het gewoonweg weer een kwestie van het oude kastje weer in gebruik nemen?

Het valt overigens wel op dat de beeldkwaliteit via de TV app bijzonder slecht is, terwijl ik zelfs de kabel heb aangesloten in plaats van wifi. Of is dat ook weer iets wat alleen ik ervaar??

Hoop dat iemand de moeite wil nemen om hierop te reageren.

Groet,

Ron

Heel kort wat je ziet is wat je hebt. Uit het mozaiek de tegel met de zender kiezen en kijken. Weet je het kanaal nummer kan je deze ingeven en zo wisselen.

Je bent niet de enige die het beeld slecht ervaart eerlijk gezegd is het hier thuis in vergelijk met de kanalen die via het kastje niet in HD zijn juist beter. Die beleving blijft persoonlijk en mogelijk samenhangend met beeldinstellingen.


Hi @Ronnie64, welkom op het forum!

De mogelijkheden via de Smart TV app zijn (nog) niet zo uitgebreid als van onze tv-ontvangers, het on demand deel is niet beschikbaar via de app. Wél kan je terugkijken via de gids en al je opnames inplannen en bekijken :slight_smile:  Op deze pagina lees je alles over de Smart tv app.

Wat betreft de beeldkwaliteit, deze is doorgaans iets minder goed dan je gewend bent met de ontvanger, maar heel veel verschil hoort het niet te maken. Dat de kwaliteit bij jou bijzonder slecht is, is dus niet de standaard gelukkig :wink:

Aangezien je het on demand gedeelte mist, en niet tevreden bent over de beeldkwaliteit, is het misschien het beste om -voorlopig- de tv-ontvanger weer aan te sluiten. Op die manier heb je weer de beste kwaliteit beeld én alle andere functionaliteiten!


Bedankt voor de reacties en hoef dus ook niet verder te zoeken naar hetgeen wat ik miste.

En die beeldkwaliteit is toch echt een flink stuk slechter, maar mogelijk heeft dat met de TV zelf te maken.

Ik maak gebruik van een 65 inch LG Oled in combinatie met de TV-ontvanger en ik gebruik een relatief dure HDMI kabel van Audioquest. 

Normaliter vond ik dure HDMI kabels grote onzin en zag feitelijk nooit enig verschil, dus die van mij waren nooit duurder dan een paar euro.  Na serieus advies over de dure HDMI kabel en aanschaf daartoe, is het beeld qua kleur feller/dieper en alles heeft een duidelijker contrast gekregen.  Zo cynisch als ik was had ik het doosje van de HDMI kabel  heel netjes opengemaakt om ook weer terug te kunnen sturen, indien mijn vermoedens waarheid zouden worden,  maar dit maakte echt een behoorlijk verschilletje in beeldkwaliteit. Dus feitelijk een perfecte combinatie.

Wel moet ik eerlijk zeggen dat niet alle zenders even haarscherp zijn, maar indien ik een cijfer zou moeten geven voor de beeldkwaliteit van het kastje, met dure HDMI kabel en mijn 1 jaar oude LG 65 inch Oled met alle toeters en bellen erop, dan geef ik het een dikke 9. 

Met de App kom ik echt niet verder dan een magere 7. Wel voldoende, maar het verschil is veel te groot.

 

Toch wel grappig om te lezen dat het omgekeerde ook wordt ervaren…..


Het verschil tussen een magere 7 en een dikke 9 is inderdaad vrij groot, die duurdere HDMI kabel was zo te horen de investering wel waard :blush:  Daardoor valt het natuurlijk extra op dat het via de  app iets minder is :wink: Als  ik jou was, zou ik lekker via de ontvanger blijven kijken!