Skip to main content

Hallo

Ik heb gisteren een on-demand film gekocht en wil vandaag online verder kijken. Dat lukt me echter niet. Ik kan nergens de knop “mijn bestellingen”oid vinden. Als ik de betreffende film opzoek dan kan ik hem wel opnieuw huren…

Hoe kan dit worden opgelost?

Gr.

Hoi Martin, welkom op het forum! Excuses voor de late reactie. Ik hoop dat je in de tussentijd de film hebt teruggevonden.

 

Gehuurde films zijn op de ontvanger terug te vinden via de On Demand optie in het menu. Als je dan On Demand geopend hebt, scroll met de pijltoetsen naar beneden in het menu tot je op de tweede pagina terecht komt. Daar, onderaan, vind je dan de optie ‘Mijn gehuurde films’.

 

Via iTV Online is er nog geen specifiek overzicht, maar moet je de film kunnen afspelen als je hem met de zoekfunctie opzoekt.

 

Edit:

Naar aanleiding van reactie op mijn navraag heb ik een aanvullende vraag voor je, Martin. De film die je gehuurd had, was dat toevallig een SD versie? Want in dat geval klopt het dat je deze niet kon terugkijken via iTV Online. Daar zijn namelijk alleen de HD versies te vinden.

 


Hoi,

via iTV kon ik de film wel vinden maar hij was niet afspeelbaar. Om dat te kunnen moest ik opnieuw betalen. Via de ontvanger kon ik hem wel verder afspelen zonder kosten. De iTV optie werkt dus nog niet!

Gr.


Dat zou niet moeten gebeuren, Martin. Om welke film ging het? En weet je nog op welke datum je deze gehuurd hebt? Want dan ga ik dit intern even laten nakijken. Vul dan ook even je forumprofiel in.


Hoi, ik heb de film ‘Joker’ gehuurd op 15/02/2020 (‘s avonds om een uur of 22:30). Heb mijn profiel geüpdatet. Gr. Martin


Dank je, Martin. Ik heb navraag uitstaan hoe dit zit, ik kom er op terug. Kun je nog even aangeven of je het terugkijken via iTV Online wilde doen via de website (zo ja, welke browser) of via de app (zo ja, wat voor merk en type toestel).


Naar aanleiding van reactie op mijn navraag heb ik een aanvullende vraag voor je, Martin. De film die je gehuurd had, was dat toevallig een SD versie? Want in dat geval klopt het dat je deze niet kon terugkijken via iTV Online. Daar zijn namelijk alleen de HD versies te vinden.


Hoi Erik

Ik wilde verder kijken via iTV Online via de website op Chroome browser. En ik weet niet of dit een SD versie was. Het was de film ‘Joker’. Heb net nog ff gekeken in het On Demand menu, maar kan niet zien of dit een SD of HD versie is. Heb hem via de tv gehuurd en wilde hem daarna verder kijken via iTV Online.


Ah, dan zal het inderdaad om een SD film zijn gegaan. Ik zie hier dat op jouw adres 10 Mbit leverbaar is. Daarmee kan je meestal alleen maar SD tv kijken via de ontvanger (te controleren via Menu - Instellingen - Beeld & Kwaliteit). Je ziet de HD versies van de films dan ook niet in On Demand. Dit betekent dan helaas dat films huren via de ontvanger en dan verder kijken online niet kan. Dit omdat je via de tv ontvanger dan specifiek de SD versie huurt, en online zijn het de HD versies. Ik neem het wel even als feedback mee richting de ontwikkelaars. Hopelijk kunnen we het in de toekomst dan of alsnog mogelijk maken om verder te kijken online, of om anders duidelijk aan te geven dat het niet kan.