Skip to main content

Ik heb een bundel van 30GB om tijdens vakanties tv te kunnen kijken zonder wifi-aanbod. Dat werkte prima. Maar KPN heeft sinds kort ONAANGEKONDIGD alles opgeschaald naar de hoogste beeldkwaliteit en dat VREET MB's. Tot nu toe kon ik op mijn laptop overalĀ KPN iTV kijken in de laagste beeldkwaliteit maar dat kan dus niet meer. In feite heeft KPN het iTV kijken twee of drie keer zo duur gemaakt wanneer je niet over wifi kunt beschikken. En zoals gezegd, zonder hun klanten te informeren heel stiekem. Ik baal behoorlijk.

Als je bij het afspelen op de 3 puntjes rechtsonder en dan het tandwieltjeĀ  klikt kan je kiezen tussen verschillende resoluties. Standaard staat deze op automatisch maar die kan je bijvoorbeeld op360p zetten. Eenmaal ingesteld blijft hij de stand onthouden.


@Giant2000Ā De keuzemogelijkheidĀ tussen 3 verschillende resoluties zie ik niet meer.


@Giant2000Ā De keuzemogelijkheidĀ tussen 3 verschillende resoluties zie ik niet meer.

Je kan kiezen tussen 5 resoluties.


@Giant2000Ā De keuzemogelijkheidĀ tussen 3 verschillende resoluties zie ik niet meer.

Je kan kiezen tussen 5 resoluties.

Dat is op de tv. @hans144Ā zal op de mobiel kijken. Mogelijk via chromecast op de tv.


@Giant2000Ā De keuzemogelijkheidĀ tussen 3 verschillende resoluties zie ik niet meer.

Je kan kiezen tussen 5 resoluties.

Dat is op de tv.Ā @hans144Ā zal op de mobiel kijken. Mogelijk via chromecast op de tv.


Nee hoor, dit is een screenshot van de website www.interactivetv.nl zoals @hans144 op de laptop kijkt. Dus je kan wel degelijk met een lage resolutie kijken en daarmee je MBā€™s beperken.


Bij instellingen kun je de beeldkwaliteit instellen.

Ā 


@Nick83Ā en @Giant2000Ā Als vaste KPN klant gebruik ikĀ de KPN iTV appĀ (!)Ā op mijn laptop wanneer ik op vakantie ben.Ā InĀ deze app kan ik de resolutie NIET meer instellen. Achter de 3 puntjes zatenĀ vorig jaar inderdaad deĀ instelmogelijkhedenĀ die jullie aangeven, maarĀ nu niet meer.Ā Vorig jaar kon dat nog wel instellen op deze app. Bij instellingen kan ik een heleboel dingen instellen, maar NIET de resolutie. KPN heeft alles op een hoge resolutie gezet en dat kan ik als klant niet meer aanpassen. Zoals gezegd VREET dit MBā€™s.


Er is geen iTV app meer voor laptops, maar alleen de site https://tv.kpn.com.

Wat voor een apparaat gebruik je? (Merk en type)

Wat zit er bij jou dan wel achter die drie puntjes danwel bij die instellingen?

Kan je daar eens een screenshot van plaatsen?


Die KPN iTV app niet gebruiken, maar gewoon streams in de webbrowser bekijken. Kan zelfs zo zijn dat men die app met opzet stript, kost anders alleen maar dubbele ontwikkeling en doorgaans werkt zoā€™n app toch gewoon via webbrowser bibliotheek functies.


Zoals @Nick83 al aangeeft, eerst profiel en dan tandwiel en kiezen voor 1,5 uur per GB. In elk geval werkt dat voor de Android app.


Hoera, op mij laptop (met Windows 10) werkt het nu als ik inlog viaĀ https://tv.kpn.com/Ā Ik kan daar de resolutie instellen en dus kiezen voor een lage resolutie die weinig MB's nodig heeft.

Op mijn I-pad werk ik met de KPN iTV app, zie onderste screenshot. Bij instellingen, zie hieronder, staat geen instelmogelijkheid voor de resolutie.Ā Ik heb dus geen idee met welke resolutie er wordt gewerkt.

Ā 

Ā 


Hmmm, toch wel apart dat je de beeldkwaliteit niet meer kunt instellen in de iTV app.

Ā 


Via de KPN ITV app kun je dus geen beeldkwaliteit meer instellen sinds Ć©Ć©n vd laatste updates. Dat kost dus heel veel data bij gebruik via 4G. Ik vermoed dat de app dan onder water de hoogste kwaliteit gebruikt.

Via de browser (tv.kpn.com)kijken op je iPad, laptop of whatever kun je dus nog wel kiezen uit verschillende kwaliteiten: hoog, automatisch of laag. Dat doe je rechtsonder in de browser via instellingen.

Op de iPad kun je vd URL een snelkoppeling maken en die toevoegen aan het (begin)scherm. Zo kun je dus toch maximaal gebruik maken van je databundel. Hiermee omzeil je de app.

Het is voor mij volstrekt onduidelijk waarom KPN deze functionaliteit in de app heeft verwijderd. Het zou een goede zaak voor KPN klanten om dit weer te herstellen.


Deze week onbeperkt genomen, maar vreet mb's bij het streamen via chroomkast naar TV. Hoe los ik dit op? Ik gebruik idtv kpn.

Ik heb nog bedenktijd en hoorde dat Zigo hier geen last van heeft.Ā 


Deze week onbeperkt genomen, maar vreet mb's bij het streamen via chroomkast naar TV. Hoe los ik dit op? Ik gebruik idtv kpn.

Ik heb nog bedenktijd en hoorde dat Zigo hier geen last van heeft.Ā 

Dat kan je niet verminderen.

Bij casten via een Chromecast wordt altijd de hoogste kwaliteit gebruikt en dat betekent een verbruik van bijna 3GB per uur.


Dat is onzin. Ik stream al jaren op de camping via de Chromecast op lage kwaliteit. En nu opeens verbruikt het veel data na update van de app. Dus automatische hoge beeldkwaliteit ondanks dat het op laag staat ingesteld. De app wordt steeds slechter!


Dat is onzin. Ik stream al jaren op de camping via de Chromecast op lage kwaliteit. En nu opeens verbruikt het veel data na update van de app. Dus automatische hoge beeldkwaliteit ondanks dat het op laag staat ingesteld. De app wordt steeds slechter!

Een Chromecast gebruikt altijd de hoogst mogelijke kwaliteit, ook als je in de iTV app de beeldkwaliteit opĀ laag hebt staan en dat doet hij al jaren zo.


Lijkt mij dat de app de chromecast opdracht geeft om een bepaalde stream te streamen. Als de app opdracht geeft om een 720p stream te streamen, dan gaat die niet automatisch een 1080p stream streamen. Die chromecast voert gewoon netjes uit wat hem opgedragen word. Het probleem zit hem in de app lijkt me. Die kiest automatisch voor de hoogste beeldkwaliteit en heeft geen keuzemogelijkheid om een lagere kwaliteit te kiezen.Ā 


ā€˜n hoop antwoorden. Het leest net als dat liedje van Harry Belafonte, ā€œThere is a hole in the bucketā€, dear Liza

https://en.wikipedia.org/wiki/There%27s_a_Hole_in_My_Bucket

Maar zoals ik het lees is wat @hans144Ā schrijft dus waar.Ā 

Ik heb een bundel van 30GB om tijdens vakanties tv te kunnen kijken zonder wifi-aanbod. Dat werkte prima. Maar KPN heeft sinds kort ONAANGEKONDIGD alles opgeschaald naar de hoogste beeldkwaliteit en dat VREET MB's. Tot nu toe kon ik op mijn laptop overalĀ KPN iTV kijken in de laagste beeldkwaliteit maar dat kan dus niet meer. In feite heeft KPN het iTV kijken twee of drie keer zo duur gemaakt wanneer je niet over wifi kunt beschikken. En zoals gezegd, zonder hun klanten te informeren heel stiekem. Ik baal behoorlijk.

Misschien wat werk te doen voor Lisa om dit door te gevenĀ  :sweat_smile:


Ja wij hadden datzelfde probleem.Ā  Baal hier ook erg van. Volgens mij mag dit juridisch gezien niet eens!

Ā 

Ā 


Reageer