Skip to main content

Ik heb altijd gratis onbeperkt opnemen gehad bij Telfort, echter ik ben erachter gekomen dat KPN dit heeft weggehaald.

Eerder telefonisch contact gehad met KPN waarbij bij het 1e gesprek, het gesprek gelijk beƫindigd werd waardoor ik opnieuw moest bellen om vervolgens weer bijna 20 minuten {zoals de 1e keer} in de wacht te moeten staan.

Wederom uitgelegd waarvoor ik belde en het vriendelijke verzoek om mij terug te bellen als het besprek voortijdig om wat voor reden dan ook beƫindigd zou zijn.

Helaas was het laatste weer het geval en ben niet terug gebeld door KPN.

Wel kreeg ik onzinnige mail met allerlei bijlagen wat niets met mijn vraag te maken had.

Onderstaand een stukje van mijn abonnement die ik had bij Telfort.

Opnemen is voor oudere klanten die het vanaf het begin al hadden, altijd gratis gebleven.

Vanwege privacy heb ik mijn persoonlijke gegevens weggelaten.

Producten DSL Internet + Interactieve TV ā‚¬ 42,50 per maand Actie: 6 maanden voor ā‚¬ 30,00 tot 15-12-2018 Bellen ā‚¬ 2,50 per maand Actie: eerste 6 maanden gratis tot 15-12-2018 Bellen Onbeperkt Vast ā‚¬ 5,- per maand Bellen Onbeperkt Mobiel ā‚¬ 5,- per maand Opnemen pakket ā‚¬ 5,- per maand Actie: Korting Opnemen pakket

Totaal per maand (na de actie) ā‚¬ 55,00

Ā 

Ā 

Even wat overzichtelijker neergezet, u heeft dus:

  • DSL Internet + Interactieve TV ā‚¬ 42,50
  • Bellen ā‚¬ 2,50
  • Bellen Onbeperkt Vast ā‚¬ 5,-
  • Bellen Onbeperkt Mobiel ā‚¬ 5,-
  • Opnemen pakket ā‚¬ 5,-
  • Actie: Korting Opnemen pakket

Totaal per maand:Ā ā‚¬ 55,00.

Er staat: "Opnemen", maar geen "Onbeperkt opnemen". Heeft u nu geen opnemen meer? Werkt het niet meer?


Ik had onbeperkt opnemen dat staat er niet steeds bij.

Oudere klanten die het vanaf het begin gratis hadden bij Telfort bleven dit ook houden, zoals bij mij het geval was.


Ik had onbeperkt opnemen dat staat er niet steeds bij.

Oudere klanten die het vanaf het begin gratis hadden bij Telfort bleven dit ook houden, zoals bij mij het geval was.

Ā 

Dus je abonnement niet aanpassen zou ik zo zeggen.šŸ˜‰

Want als je het bijvoorbeeld wijzigt in Hussel, dan heb je nog maar 200 uur (overigens ook ruim voldoende)

En ik denk dat KPN het na een jaar het er zo wie zo afhaalt (ze bewaren het zelf maar maximaal 1 jaar). Zover ik weet.Ā šŸ˜‰šŸ˜‰

Ā 

P.S.

Je had toch wel 0800-0402 (gratis) gebeld?

Niet zo'n duur nummer via internet of zo?


Bedankt voor je reactie.

Ja ik heb gelukkig 0800 0402 gebeldĀ šŸ’Ŗ

Ik had verder niets gewijzigd maar ja KPN hƩ .

Dan maar op zoek naar een andere provider.


Dit begint een vaag topic te worden. Wat is nu eigenlijk het probleem? Werkt opnemen niet meer? Of is het probleem dat het woordjeĀ "Onbeperkt" niet meer op de factuur staat?


Bedankt voor je reactie.

Ja ik heb gelukkig 0800 0402 gebeldĀ šŸ’Ŗ

Ik had verder niets gewijzigd maar ja KPN hƩ .

Dan maar op zoek naar een andere provider.

Ā 

Ik wens u succes met uw zoektocht.

Onbeperkt opnemen zal moeilijk worden.

Ā 

En waarom negatief over KPN?

Ik en vele anderen zijn dik tevreden over KPN.Ā 


Onbeperkt opnemen zal moeilijk worden.

Sowieso ga je nergens meer internet+interactieve tv+onbeperkt bellen voor 55 euro krijgen. Dat word 70 euro of hoger.


Gaat om het principe.

KPN belooft dat alles wat je had bij Telfort ook zou houden, maar intussen lopen ze aardig te ā€¦ā€¦.


Hoi @MarannĀ 
Dit is een klanten helpen klanten forum.
Wij als klant weten ook niet alles.
Er komt wel degelijk een KPN medewerker langs, maar dat duurt een paar dagen vanwege de drukte.

VulĀ vast je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel, wat alleen zichtbaar is voor de KPN en voor jou, dan kunnen ze je sneller helpen.

Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.


Bedankt!!!

Ā 


En misschien duidelijk benoemen wat je probleem nu is?

Want kan je nu helemaal niks opnemen?

Ā 


Hoi @MarannĀ . Ik moet bekennen dat ik nog niet helemaal begrijp waar dit over gaat.

Telfort heeft nooit onbeperkt opnemen gehad.Ā  Het itv product was nagenoeg gelijk aan dat van KPN. Je kunt gewoon 200 uren opnemen met een opnemen abonnement.Ā 

Wat gaat er bij jou nu precies mis?Ā 


Goedemiddag.

200 uren opnemen zou kunnen kloppen maar is altijd voor oude klanten gratis geweest en gebleven.

Volgens KPN zou er niets veranderen maar intussen ben ik erachter gekomen dat ik nu doodleuk iedere maand hiervoor betaal.

Ā 


Dus het ligt eigenlijk aan het abonnement wat jaren gratis was en door overname waarin KPN belooft dat alles zo zou blijven voor Telfort klanten,Ā niet waar maakt.

Nu betaal ik er doodleuk voor.

Dus gaat meer om de niet nagekomen beloftes.

Verder wordt de verbinding als je hierover belt gewoon verbroken en belt KPN ondanks mijn verzoek niet terug,


Dus het ligt eigenlijk aan het abonnement wat jaren gratis was en door overname waarin KPN belooft dat alles zo zou blijven voor Telfort klanten,Ā niet waar maakt.

Nu betaal ik er doodleuk voor.

Dus gaat meer om de niet nagekomen beloftes.

Verder wordt de verbinding als je hierover belt gewoon verbroken en belt KPN ondanks mijn verzoek niet terug,

Ā 

Bij 1 tv abonnement betaal je ā‚¬ 10,-- per maand en krijg je 1 KPN tv decoder in bruikleen.

Bij de 2de decoder betaal je ā‚¬ 5,-- per maand extra en krijg je het opname pakket gratis.

Dit geld bij het Hussel abonnement.

Oudere abonnementen weet ik zo snel niet meer.

Ā 

Heb je een kopie van de laatste Telfort factuur (wel je eigen gegevens eruit halen, want het is een open forum (waar klanten elkaar helpen). Kan je hiervan het deel waar dit op staat hier op het forum zetten?

Ā 

Bel je wel met 0800-0402 (gratis)?


Gaat om het principe.

KPN belooft dat alles wat je had bij Telfort ook zou houden, maar intussen lopen ze aardig te ā€¦ā€¦.

Maar bij Telfort had je ook geen onbeperkt opnemen.

Ā 


Volgens KPN zou er niets veranderen maar intussen ben ik erachter gekomen dat ik nu doodleuk iedere maand hiervoor betaal.

Er staat een regel:

  • Actie: Korting Opnemen pakket

Opnemen is bij u dus gratis. Tel ook het rijtje eens bij elkaar op:

  • DSL Internet + Interactieve TV ā‚¬ 42,50
  • Bellen ā‚¬ 2,50
  • Bellen Onbeperkt Vast ā‚¬ 5,-
  • Bellen Onbeperkt Mobiel ā‚¬ 5,-
  • Opnemen pakket ā‚¬ 5,-
  • Actie: Korting Opnemen pakket

Als u voor Opnemen zou betalen, dan zou u 60 euro betalen. Maar u betaalt 55 euro zegt u.


Alleen sneller internet schijnt gratis te zijn. Verrassing op mijn adres krijg je niet meer dan 50 dus heb je er niets aan en kan je hem dus zgn. gratis aanbieden


Ook nog nooit gebeld met dit nummer maar er schijnt wel wat berekend te worden al is het maar 0,19 cent WAT IK NIET HEB VERBRUIKT.

Wat is het volgende maand????

Ik heb geen vertrouwen meer in KPN temeer zij mij nog steeds niet hebben gebeld.

Ā 


Ik heb geen vertrouwen meer in KPN temeer zij mij nog steeds niet hebben gebeld.

Ze zullen ook nooit terugbellen.

Ik lees veel te vaak dat de verbinding met klantenservice "spontaan" verbroken wordt en dat is mijns inziens zeer verwerpelijk. Je zou bijna denken dat "spontaan" niet echt spontaan is maar dat de verbinding bewust verbroken wordt om maar van je af te zijn. Mij bekruipt het gevoel dat in het script van een medewerker van klantenservice staat dat hij/zij de verbinding moet verbreken als hij/zij het vermoeden heeft dat het gesprek niet snel tot een bevredigend resultaat zal leiden.

Ik snap ook wel dat dit soms ook noodzakelijk is maar het gebeurt mijns inziens wel heel erg vaak.


HoiĀ @MarannĀ 

De verwarring rond jouw bericht is ontstaan doordat je sprak over -onbeperkt- opnemen, maar je bedoeld dus de korting op het opneempakket, dat maakt het allemaal een stuk duidelijker.

Ben je zelf van Telfort naar de KPN gegaan of heeft de KPN je overgezet?
Als je zelf bent overgestapt dan raak je de korting op je opneempakket kwijt.
Heeft de KPNĀ je overgezet dan heb je nog recht op die korting.
Maar ik ben geen KPN-medewerker dus ik kan het mis hebben.

En wat @wjbĀ zegt over dat terugbellen dat klopt dat zal niet gebeuren, ook niet bij andere providers, dus bel altijd zelf terug.

Ā 


Alleen sneller internet schijnt gratis te zijn. Verrassing op mijn adres krijg je niet meer dan 50 dus heb je er niets aan en kan je hem dus zgn. gratis aanbieden

Dit is weer een heel ander lijstje als wat u in de startpost opsomt.Ā 


Dit is weer een heel ander lijstje als wat u in de startpost opsomt.Ā 

Het lijstje in het startbericht is ook van het Telfort abonnement in 2018.

Blijkbaar was er toen een actie waarbij het opnemen pakket gratis was.

De vraag is (terecht) of die actie niet gecontinueerd had moeten worden bij de "gedwongen" overgang van Telfort naar KPN.


Marann, als je nu nog het TFT internet en interactieve TV pakket heeft wel zou de korting nog moeten lopen.

Als dat is omgezet naar het KPN pakket 'ā€™internet+TV'ā€™, wat zo te zien het geval is, dan vervalt een korting op een eerder abonnement.

Maar je betaalt nu ā‚¬ 55,-- na de kortingsperiode (eerste post).

En dat was ā‚¬ 56,78. Je betaalt nu dus minder inclusief opnemen. En je opnemenkorting is vervallen omdat je nu het TFT abonnement niet meer hebt.


Als dat is omgezet naar het KPN pakket 'ā€™internet+TV'ā€™, wat zo te zien het geval is, dan vervalt een korting op een eerder abonnement.

Dat zou niet zo mogen zijn als die omzetting op initiatief van KPN is geweest.

Ā 

Maar je betaalt nu ā‚¬ 55,-- na de kortingsperiode (eerste post).

Dat was in 2018 (zie eerste post).

Ā 

En dat was ā‚¬ 56,78. Je betaalt nu dus minder inclusief opnemen. En je opnemenkorting is vervallen omdat je nu het TFT abonnement niet meer hebt.

Het is precies andersom,Ā @MarannĀ betaalde voorheen ā‚¬55,- en nu ā‚¬56,59.

Ā